نسخه 14 آی او اس

اپل بعد از انتشار iOS 15 همچنان نسخه 14 آی او اس را ارتقاء می‌دهد

اپل می‌گوید بعد از عرضه عمومی iOS 15 در پاییز، به کاربران فرصت خواهد داد همچنان روی نسخه 14 آی او اس بمانند و پچ‌های امنیتی را دریافت کنند.

شب گذشته رونمایی از iOS 15 تغییرات جدیدی را به همراه داشت که اپل به صورت رسمی آن را در صفحه به‌روزرسانی‌های نرم افزاری خود اعلام کرده است. آنطور که MacRumors گزارش می‌دهد، نسخه 14 آی او اس در حال حاضر به شما این امکان را خواهد داد که آیا می‌خواهید آیفون خود را به نسخه 15 ارتقاء دهید، یا آنکه به جای آپدیت نسخه سیستم عامل، می‌خواهید پچ‌های امنیتی را دریافت کنید.

اپل در این باره اینطور می‌گوید:

iOS اکنون در اپلیکیشن Settings حق انتخاب بین دو نسخه نرم افزاری را به شما خواهد داد. شما می‌توانید بعد از این که آی او اس 15 منتشر شد گوشی‌تان را بلافاصله به آن آپدیت کنید و جدیدترین امکانات را به همراه کامل‌ترین مجموعه به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت کنید، یا آنکه همچنان به استفاده از آی او اس 14 ادامه دهید و تا زمانی که آماده ارتقاء به نسخه بعدی آی او اس شدید، فقط پچ‌های امنیتی مهم را دریافت کنید.

پچ‌های امنیتی برای نسخه 14 آی او اس منتشر می‌شود

اپل در توصیف آخرین فریمور آی او اس از عبارت «کامل‌ترین مجموعه به‌روزرسانی‌های امنیتی» استفاده کرده، در حالی که اینطور عنوان می‌کند که نسخه قبلی فقط «پچ‌های امنیتی مهم» را دریافت خواهد کرد. اپل در گذشته نسبت به به‌روزرسانی‌های iOS‌ قاطعانه رفتار می‌کرد و اجازه دانگرید کردن دستگاه‌ها به نسخه پایین‌تر بعد از آپدیت را نمی‌داد. این باعث می‌شد کاربران مجبور به استفاده از نسخه جدیدتر باشند و هیچ راهی برای استفاده از نسخه قدیمی‌تر نداشته باشند. اما این تغییر جدید به مشتریان فرصت می‌دهد تا وقتی آماده دریافت نسخه جدید سیستم عامل iOS‌ شدند، گوشی خود را به‌روزرسانی کنند.

نخستین نسخه آزمایشی iOS 15 برای توسعه‌دهندگان هم اکنون منتشر شده و شما می‌توانید روی دیوایس ثانویه خود آن را نصب کنید. انتظار می‌رود نسخه آزمایشی آی او اس 15 برای کاربران عمومی نیز ماه آینده منتشر شود. برای دریافت نسخه نهایی آن باید تا پاییز پیش رو منتظر بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*