قابلیت Find My آیفون

قابلیت Find My آیفون، حتی در صورت خاموش بودن گوش نیز فعال است

قابلیت Find My آیفون یک ویژگی کاربردی به حساب می‌آید. اما؛ فایند مای حتی در هنگام خاموش بودن گوشی نیز فعال است و این مسئله کمی نگران کننده است.

دیشب رویداد WWDC اپل آغاز شد که در آن شاهد رونمایی از نرم‌افزارها، برنامه‌ها و ویژگی‌های جدید مربوط به آن‌ها بودیم. بدون شک مهم‌ترین بخش این رویداد به معرفی نسل بعدی پلتفرم موبایلی اپل یعنی iOS 15 و ویژگی‌های آن اختصاص داشت. بخش مهم دیگر تمهیدات جدید اپل برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران بود و دقیقاً در همین بخش است که انتقادهایی به اپل وارد شده است. اپل در iOS 15 ویژگی جدیدی قرار داده است که قابلیت Find My آیفون را بیش از پیش قدرتمند می‌کند و همین نیز می‌تواند سبب نگرانی‌هایی شود.

تعهد اپل به حفظ حریم شخصی افراد برای اولین بار با عرضه ردیاب‌های ایتگز زیر ذره‌بین قرار گرفت. اپل برای پیدا کردن گجت های متصل به ردیاب خود عملاً از منابع مختلف استفاده می‌کند و همین نیز سبب شده که حریم شخصی و امنیت شبکه Find My اپل زیر سؤال برود. البته نگرانی‌های اشاره شده همچنان نیز وجود دارند، اما اپل با افزودن یک ویژگی جدید در iOS 15 باعث تشدید آن‌ها شده است.

قابلیت Find My آیفون

بر اساس گزارش وب‌سایت 9to5Mac، اگر آیفونی به آی او اس 15 مجهز شده باشد، حتی در حالت خاموش نیز می‌توان آن را ردیابی کرد. اگر باتری گوشی شما کم باشد و دستگاه خاموش شود، آيفون عملاً خاموش نمی‌شود و در واقع وارد یک حالت مصرف انرژی پایین خواهد شد که در آن همانند ایرتگز عمل خواهد کرد. در این حالت حتی اگر میزان بسیار کمی از ظرفیت باتری باقی مانده باشد، آیفون قابل ردیابی است.

جالب‌تر اینکه حتی اگر  داده‌های گوشی شما کاملاً پاک شده باشد نیز این قابلیت فعال خواهد بود. با استفاده از این ویژگی حتی می‌توان آیفون‌های دزدیده شده را نیز ردیابی کرد.

اگرچه این ویژگی می‌تواند سبب آرامش خاطر صاحبان آیفون‌های گمشده شود،‌ اما امنیت آن به امنیت قابلیت Find My آیفون گره خورده است. همچنین؛ این ویژگی به صورت پیش فرض برای کاربران فعال است و کاربران برای مطمئن شدن از خاموش شدن کامل آیفون خود، باید وارد بخش تنظیمات شده و مواردی را تغییر دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه