مزدا ۳ نیو

هرآنچه درباره مزدا ۳ نیو باید بدانید + طراحی، مشخصات فنی،‌ امکانات رفاهی و بیشتر

در این مطلب مشخصات،‌ امکانات، طراحی، کیفیت، قیمت و هرچیز دیگری که باید قبل از خرید مزدا ۳ نیو بدانید را به شما توضیح می‌دهیم.

شرکت بهمن موتور تولید نسل دوم مزدا ۳ را تحت عنوان مزدا ۳ نیو در سال ۱۳۸۹ آغاز کرد. نخست تیپ‌های مختلفی از این اتومبیل روانه بازار می‌شد که تیپ ۳ هاچ بک اتوماتیک، ۱.۶ لیتری دنده‌ای سدان و ۱، ۲ و ۳ سدان اتوماتیک نمونه‌ای از آن‌ها بودند. لازم به ذکر است که شرکت بهمن موتور تمام این اتومبیل‌ها را به صورت CKD و CKD پلاس روانه بازار می‌کرد.

شرکت بهمن موتور برای مزدا ۳ نیو یک موتور دو لیتری تعبیه کرده است که می‌تواند قدرت ۱۴۷ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر به تولید برساند. این توان توسط یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بهمن موتور این پیشرانه را با امکانات مختلف زیادی روی اولین سری مزدا ۳ قرار داده بود؛ اما در نسخه‌های فیس لیفت و هاچ بک برخی از این امکانات را از پیشرانه حذف کرد و به وجود امکانات جانبی کامل بسنده کرد.

در حال حاضر تولید نسل چهارم این اتومبیل در کمپانی مزدا آغاز شده است و این یعنی نسخه‌ای که هم‌اکنون در بازار ایران به فروش می‌رسد قدیمی شده‌ و توان رقابت ندارند؛ اما تیپ ۴ این اتومبیل با امکانات زیادی عرضه می‌شود که همچنان امکان رقابت را برای این اتومبیل مونتاژی فراهم می‌سازد.

علاوه بر این تیپ‌های ۳ و ۴ مزدا ۳ دارای محاسنی هستند که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به جعبه دنده باهوش، پیشرانه مناسب، هندلینگ و پاداری قدرتمند، بازار فروش مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول اشاره کرد. مزدا ۳ نیو علاوه بر مزایای زیادش، یک سری معایب هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها گران‌قیمت بودن کاسه چراغ‌ها و قطعات بدنه‌ای این اتومبیل است. علت اصلی گران بودن چراغ‌های مزدا ۳ استفاده از فناوری AFS در تیپ‌های ۳ و ۴ این اتومبیل است.

اما معایب مزدا ۳ به همین مسئله ختم نمی‌شود و این اتومبیل دارای ایرادهای اساسی دیگری نیز است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به کیفیت پایین رنگ و مونتاژ نه چندان خوب بهمن موتور اشاره کرد. با وجود این که در این اتومبیل از مواد باکیفیتی استفاده شده است، اما این سطح از کیفیت در رنگ‌کاری و مونتاژ نهایی به چشم نمی‌خورد.

مزدا ۳ نیو

از طرفی دیگر این اتومبیل دارای ارتفاع نسبتا کمی است که باعث شده تا تعدادی از خریداران این اتومبیل نسبت به این موضوع شکایت داشته باشند. علاوه بر این نشستن روی صندلی‌های عقب مزدا ۳ برای افراد قد بلند و درشت‌هیکل دشوار است و تعدادی از خریداران نیز نسبت به سفتی صندلی‌ها و حالت اسپرت آن معترض هستند.

مزدا ۳ مونتاژی هم‌اکنون از نظر قیمتی و مشخصات فنی و همچنین ابعاد و اندازه دارای رقبایی در بازار است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به کیا سراتو آپشنال، هیوندای النترا AD و چری آریزو ۶ اشاره کرد.

عملکرد فنی موتور
نوع موتورتنفس طبیعی
حجم موتور۲ لیتر
حداکثر قدرت موتور۱۴۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور۱۸۷ نیوتن‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۴
مشخصات کلی
طول۴۵۸۰ میلی‌متر
عرض۱۷۵۵ میلی‌متر
ارتفاع۱۴۷۰ میلی‌متر
وزن۱۲۶۰ کیلوگرم
فاصله دو محور عقب و جلو۲۶۴۰ میلی‌متر
چرخ جلو و عقب۲۰۵/۵۵R۱۶
حجم باک۵۵ لیتر
امکانات و آپشن‌ها
ترمز کمکیترمز ضد قفل ABS
اتولایتارتفاع نور اتوماتیک
کروز کنترلکنترل کشش
ورود بدون کلیدپدال شیفتر
چراغ‌شویچراغ چرخشی
استارت دکمه‌ایسنسور باران
کنترل پایداریحساس به سرعت
روکش چرمتوزیع نیرو ترمز
دکمه‌های کنترلیایزوفیکس صندلی
صندلی برقی رانندهآینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقیسانروف
نقاط ضعف
فضای کم در ردیف عقب خودروارتفاع پایین خودرو
قیمت بالای قطعات بدنه‌ای و چراغ‌های جلوکیفیت رنگ بدنه
نقاط قوت
وجود امکانات رفاهی و ایمنی خوب
پایداری و هندلینگ قوی
گیربکس سرحال اسپرت

مزدا ۳ نیو

وضعیت در بازار ایران

مدل‌های موجود: ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ (تیپ ۴ از مدل ۹۶ و تیپ‌های دیگر از مدل ۹۱ تا ۹۸)

وضعیت سطح کیفی مزدا ۳ نیو

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مزدا ۳ جدید ۴ ستاره کیفی را از ۵ ستاره به خود اختصاص داده است.

قیمت مزدا ۳ نیو در بازار

این اتومبیل هم‌اکنون با قیمتی نزدیک به ۸۷۰ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*