ایلان ماسک و جف بزوس

ایلان ماسک و جف بزوس به فرار مالیاتی متهم شدند

اسناد منتشر شده حاکی از آن است که چند میلیاردر آمریکایی از جمله ایلان ماسک و جف بزوس در برخی از سال‌ها مالیات بر درآمد خود را پرداخت نکردند.

به تازگی رسانه خبری ProPunlica گزارش جنجالی جدیدی را منتشر کرد و طی آن چند میلیاردر آمریکایی از جمله جف بزوس و ایلان ماسک را به فرار مالیاتی متهم کرد. در این گزارش آمده است چند میلیاردر آمریکایی از جمله بنیانگذار آمازون و بنیانگذار تسلا در برخی از سال‌ها مالیات بر درآمد خود را پرداخت نکردند.

جزئیات فرار مالیاتی ایلان ماسک و جف بزوس

این گزارش که بر پایه اطلاعات مالیاتی هزاران ثروتمند آمریکایی طی 15 سال گذشته منتشر شده در حالی در دسترس عموم قرار گرفته که به عنوان اطلاعات مالی محرمانه شهروندان محسوب می‌شود و در اختیار سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) قرار دارد. طبق این گزارش، جف بزوس که حدود 191.7 میلیارد دلار ثروت دارد در سال 2007 و 2011 مالیات بر درآمد خود را پرداخت نکرده است. همچنین ایلان ماسک نیز که به عنوان مدیرعامل دو شرکت تسلا و اسپیس ایکس شناخته می‌شود با ثروت 151 میلیارد دلار از پرداخت مالیات بر درآمد خود در سال 2018 اجتناب کرده است.

در این گزارش آمده است که میلیاردها با ترفندهای قانونی مختلف نسبت به مردم عادی آمریکا مالیات بر درآمد بسیار کمتری را پرداخت می‌کنند. گفتنی است این اطلاعات مالی شهروندان محرمانه بوده و احتمال دارد کارمندان IRS به دلیل ارائه این اطلاعات به خبرگزاری‌های مختلف با اقدامات قانونی مواجه شوند. در همین راستا مقامات فدرال در خصوص نحوه نشت این اطلاعات بررسی‌های خود را آغاز کردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*