گلکسی S21 اولترا

سامسونگ به مناسبت روز جهانی اقیانوس با گلکسی S21 اولترا از اعماق آب تصویربرداری کرد

شرکت سامسونگ به مناسبت روز جهانی اقیانوس با گوشی پرچمدار گلکسی S21 اولترا از اعماق آب جزیره ججو کره جنوبی تصویربرداری کرد.

جزیره ججو در کره‌جنوبی به خاطر زیبایی‌های طبیعی‌اش شهرت دارد. سواحلی با سنگ‌های آتشفشانی سیاه و رگه‌هایی از ماسه سفید و چشم انداز گسترده اقیانوس، این جزیره را به یکی از زیباترین سواحل این کشور تبدیل کرده است. البته زیبایی‌های جزیره ججو تنها به سطح آب محدود نشده و موجودات و گیاهان اعماق آب‌های این منطقه هم از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار هستند.

گلکسی S21 اولترا

در آستانه روز جهانی اقیانوس‌ها در 18 خرداد، شرکت سامسونگ با همکاری دانگ سیک کیم، کارگردان شناخته شده مستندهای اعماق اقیانوس و با استفاده از یک دستگاه گوشی گلکسی S21 اولترا تصمیم به تهیه برنامه‌ای درباره این زیبایی‌ها گرفت. روز جهانی اقیانوس‌ها امسال با شعار «اقیانوس: زندگی و حفظ حیات» برگزار می‌شود و کیم با استفاده از این گوشی قصد دارد بخشی از زیبایی‌های حیات اعماق اقیانوسی جزیره ججو را به تصویر بکشد.

گلکسی S21 اولترا

دانگ سیک کیم 39 ساله، کارگردان شناخته شده مستندهای زیر دریاست که برنامه‌های مختلفی درباره زیبایی‌ها و اسرار زندگی زیر اقیانوس داشته است. کیم در حال حاضر مشغول ساخت مستندی درباره غواصان فعال در این جزیره و دلفین‌های مشهور آب‌های این منطقه است. با توجه به ماهیت سوژه این برنامه، کوچک بودن تجهیزات فیلمبرداری از اهیمت ویژه‌ای برای کیم برخوردار بود. او می‌گوید:

استفاده از یک دوربین کوچک و باریک به جای تجهیزات فیلمبرداری می‌تواند فاصله من با سوژه‌هایم را بسیار کم کرده و در عین حال استرس غیر ضروری به حیات دریایی را هم کاهش داده و به حفظ محیط زیست کمک کند. فیلمبرداری یک مستند با استفاده از گلکسی S21 اولترا مسلما چالشی جدید برای من خواهد بود.

فیلمبرداری با گلکسی S21 اولترا در زیر آب

گوشی گلکسی S21 اولترا دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوخاک و آب در کاربردهای روزانه است، اما برای استفاده کاملا کارآمد در عمق زیاد آب، نیازمند یک کاور ویژه برای محافظت از گوشی است.

بعد از قرار گرفتن گوشی گلکسی S21 اولترا در داخل این کاور ویژه، تنها دکمه‌های ضبط و توقف در دسترس شما خواهند بود، به همین دلیل باید قبل از قرار دادن گوشی در کاور و رفتن به زیر آب، تنظیمات دوربین را به شکل دلخواه خود تغییر دهید. کیم برای تهیه این مستند، دوربین خود را در حالت زاویه باز قرار داد تا بتواند تصویر موجودات دریایی فعال‌تر مانند دلفین‌ها را به خوبی ضبط کند. همچنین برای گرفتن تصویر کلوزآپ شفاف از مرجان‌های دریایی، او دوربین گوشی را در حالت 8K با زاویه استاندارد قرار داد.

تنظیم دقیق نور گوشی هم برای گرفتن تصاویر روشن بسیار مهم است. اگر صرفا از نور طبیعی استفاده کنید، بسته به این که فیلمبرداری در چه زمانی از روز انجام شود، نتیجه نهایی متفاوت خواهد بود. برای فیلمبرداری در زیر آب، ابتدای صبح و غروب بهترین زمان تلقی می‌شود. در صورت کم شدن نور یا غیر شفاف شدن آب اقیانوس، می‌توانید به سوژه نزدیک‌تر شوید.

آکواریوم آنلاین بخش اول: دلفین‌ها

تخمین زده می‌شود تا 100 دلفین در گروه‌های 5 تا 15 نفره در جزیره ججو زندگی کنند که البته ممکن است تعداد اعضای یک گروه تا 70 دلفین هم افزایش پیدا کند. این دلفین‌ها برای تفریح، حرکات آکروباتیک در عمق دریا انجام داده و یا با تکه‌های شناور گیاهان دریایی بازی می‌کنند.

در زیر تصاویری از بازی دلفین‌ها را مشاهده می‌کنید که با گوشی گلکسی S21 اولترا گرفته شده است.

آکواریوم آنلاین بخش دوم: جهان پنهان

دمای آب‌های سواحل ججو بین 1 تا 2 درجه بیشتر از دیگر سواحل کره جنوبی است که این مسئله در کنار شفاف بودن آب‌های این منطقه باعث شده است ججو به زیستگاهی ایده‌آل برای انواع موجودات دریایی تبدیل شود. در زیر آب‌های این جزیره یک دنیای رنگارنگ پنهان خوابیده است. در ادامه تصاویری از این موجودات را مشاهده می‌کنید که با گوشی گلکسی S21 اولترا گرفته شده است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. زنده باد بهترین و قدرتمندترین موبایل دنیا