گجت کوپترپک آینده پروازهای انفرادی خواهد بود + ویدیو

گجت کوپترپک آینده پروازهای انفرادی و جت پک‌ها خواهد بود + ویدیو

به تازگی، شرکتی استرالیایی محصولی به اسم گجت کوپترپک (CopterPack) را ارائه کرده که ایده جت پک‌هایی که در فیلم‌های علمی تخیلی می‌بینیم را به شکلی هوشمندانه عملی کرده است.

گجت کوپترپک (CopterPack) محصولی ساخته شده توسط شرکتی استرالیایی با همین نام بوده که به تازگی ویدیویی دیدنی از آن منتشر شده است. در این ویدیو، خلبانی را می‌بینیم که گجت مورد نظر را به خود وصل کرده و همانند فیلم‌های علمی تخیلی، به تنهایی به آسمان می‌رود. در بررسی این خبر هیجان‌انگیز با ما همراه باشید.

حدودا از دهه هشتاد میلادی بود که اولین جت پک‌ها برای به پرواز در آوردن افراد به صورت انفرادی ساخته شدند. از آن زمان تاکنون، ایده مورد نظر به اشکال مختلف عملی شده و چه در فیلم‌های علمی تخیلی و چه در دنیای واقعیت، علاقه شدید بشریت به عملی کرده این ایده کاملا قابل مشاهده است. ویدیویی هم که به تازگی از سوی شرکت کوپترپک منتشر شده، جت پکی را نشان می‌دهد که عملا تجهیزات پهپادها در ابعاد بزرگ‌تر، برای بلند کردن یک انسان از روی زمین در آن به کار گرفته شده‌اند.

گجت کوپترپک همانند یک کوله پشتی بوده که دو قسمت بسته پره دار را در دو طرف خود دارد. سیستمی همانند پهپادهای کوادکوپتر که بر اساس آنچه در ویدیو منتشر شده دیده می‌شود، قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. البته باید گفت که آینده تجاری چنین محصولی هنوز مشخص نیست و هم‌اکنون ایراداتی به طرح ارائه شده وارد است.

نمایش عملکرد گجت کوپترپک

 

یکی از این ایرادات، باز بودن بالا و پایین پره‌های چرخان محصول است؛ با اینکه از دو طرف، این پره‌ها با قسمتی محافظ مانند محاصره شده‌اند، از بالا و پایین چیزی جلوی وارد شدن دست‌های خلبان و یا اشیا دیگر به داخل پره‌ها را نمی‌گیرد. این پره‌ها با سرعت بالایی می‌چرخند و هر نوع تصادفی می‌تواند به راحتی دست‌های خلبان را به داخل آن‌ها کشانده و اتفاقی جبران ناپذیر را رقم بزند.

با این حال، سیستم پروازی پیچیده‌ای گجت کوپترپک را به راه نمی‌اندازد و دو قسمت چرخان محصول حول یک محور مرکزی چرخش می‌کنند. همین حرکت به خلبان اجازه می‌دهد تا پروازش در آسمان را کنترل کند و حتی اگر امکان چنین کاری وجود نداشت، خود سیستم هدایت به نوعی خلبان خودکار مجهز بوده که می‌تواند وسیله را در حالت افقی ثابت نگه دارد.

ارائه محصول به بازار

طبق اطلاعات موجود، این محصول از موادی بسیار سبک از جنس فیبر کربن ساخته شده و همان ماده‌ای که معمولا در هواپیماها و یا فضاپیماها به کار گرفته می‌شود، برای ساخت کوپترپک به کار رفته است. فیبر کربن در عین سبکی مقاومت بالایی دارد و در موتورها و ماشین‌های مسابقه‌ای هم از چنین ماده‌ای استفاده می‌شود.

نکته جالب این بوده که به غیر از این اطلاعات محدود، هیچ جزئیات دیگری در مورد گجت کوپترپک منتشر نشده و کسی نمی‌داند که به عنوان مثال، سیستم به کار رفته در ساخت پره‌ها برقی بوده و یا منبع انرژی دیگری وجود دارد. از طرف دیگر، مشخص نیست که به ازای هر بار شارژ کامل وسیله تا چه مدت زمانی قادر به بلند کردن خلبان از زمین خواهد بود. در عین حال، کمپانی سازنده اعلام نکرده که آنچه در ویدیوی بالا دیدیم یک نمونه اولیه برای نمایش توانایی‌های گجت و به رخ کشیدن محصول در نمایشگاه‌ها بوده و یا کوپترپک باور دارد که محصول مورد نظر برای ارائه به مصرف کنندگان در بازار آماده است.

با این تفاصیل به نظر می‌رسد که هنوز کارهایی برای عرضه گجت کوپترپک به خریداران باقی مانده و به عنوان مثال، اضافه کردن نوعی تور در قسمت‌های بالا و پایین پره‌ها به از بین رفتن خطر اتفاقات جبران ناپذیر کمک خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*