همکاران سیستم

چرا یک هزار شرکت، راهکاران ابری همکاران سیستم را انتخاب کردند؟

این روزها به دلیل افزایش حجم اطلاعات و نیاز به سرعت بالا در تصمیم‌گیری، مدیران سازمان‌ها بیشتر از هر وقت دیگری به اطلاعات در لحظه و دقیق برای تصمیم گیری استراتژیک نیاز دارند.

از طرفی مدیران مالی هم نقشی فراتر از ثبت اطلاعات دارند؛ در دنیای امروز مدیران مالی در جایگاه تحلیل‌گران وضعیت صنعت و بازار هستند. بنابراین در چنین شرایطی نرم افزارهای سازمانی به عنوان ابزار کار کارکنان و مدیران، بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب‌و‌کاری به شمار می‌روند.

با توجه به تنوع نرم افزارهای موجود در بازار به ویژه در میان کسب‌و‌کار‌های متوسط، انتخاب سیستمی که متناسب با نیازهای شرکت باشد برای بسیاری از سازمان‌ها چالش و دغدغه مهمی است.

شرکت همکاران سیستم با ارائه محصول راهکاران ابری فرصت تازه‌ای فراهم کرده است که کسب‌و‌کارهای متوسط بتوانند با هزینه به صرفه از یک راهکار نرم افزاری یکپارچه استفاده کنند. تا کنون بیش از هزار شرکت این محصول را بکار گرفته‌اند. در این نوشتار قصد داریم با تکیه‌ بر داده‌های واقعی از تجربه مشتریان راهکاران ابری در سال گذشته نشان دهیم که چرا بیش از هزار شرکت راهکاران ابری را انتخاب کرده‌اند.

نرم افزار‌ ابری و مزایایی که برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند

در شیوه سنتی، شرکت‌ها باید زیرساخت‌ مورد نیاز برای نرم افزار را ایجاد می‌کردند. آنها همچنین به نیروی انسانی ماهر نیاز داشتند تا بتواند از عهده راه‌اندازی، نگهداری و به‌روزرسانی نرم افزار برآیند. ضمن آن که همیشه با چالش تامین امنیت داده‌ها دست و پنجه نرم کرده و باید هزینه زیادی از این بابت متحمل می‌شدند.

اما فناوری رایانش ابری چگونه به حل این مشکلات کمک کرده است؟ در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم افزارهای ابری برای حل چالش‌های موجود، اشاره شده است:

1- هزینه کمتر: در استفاده از نرم افزارهای ابری نسبت‌ به سیستم‌های غیر ابری، بسیاری از هزینه‌های مربوط به تجهیز زیرساخت، نیروی انسانی و تامین امنیت داده‌ها حذف می‌شود و بر عهده شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار است.

2- امنیت بالاتر: در شیوه‌های سنتی تامین امنیت داده‌ها به سختی و با هزینه بالا صورت می‌گیرد. اما در نرم افزارهای ابری، تامین امنیت به عهده شرکت سرویس دهنده خواهد بود که در معمولا با استانداردهای امنیتی بالایی انجام می‌شود.

3- دسترسی بهتر: سیستم‌های ابری به این دلیل که روی بستر اینترنت قابل استفاده هستند این امکان را فراهم می‌کند که افراد بتوانند بدون صرف هزینه اضافه یا تنظیمات خاص و پیچیده در هر زمانی روی لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند و از هر جایی که هستند به سیستم و اطلاعات سازمانی دسترسی داشته باشند.

یک هزار شرکت راهکاران ابری را برگزیدند

راهکاران ابری همکاران سیستم یک نرم افزار سازمانی یکپارچه شامل سیستم‌های حوزه حسابداری ابری، فروش، تدارکات، منابع انسانی و حسابداری مدیریت است. در سال گذشته راهکارهای تولید، پخش، خرده‌فروشی و هوش تجاری نیز به این سبد اضافه شد. راهکاران ابری با توجه به مزایایی که برای کسب‌و‌کار‌ها ایجاد می‌کند از زمان ارائه، با اقبال بازار به ویژه کسب‌و‌کارهای متوسط مواجه شد. از این رو با وجود مدت زمان نه چندان زیاد عرضه این نرم افزار، تعداد مشتریانی که آن را انتخاب کرده‌اند به بیش از 1000 شرکت در سال 99 رسید.

اکنون در مجموع بیش از 6500 نفر از کارکنان این شرکت‌ها با راهکاران ابری سروکار داشته و جزء کاربران آن هستند. این آمارها نشان می‌دهد که استفاده از خدمات نرم افزاری مبتنی بر فناوری رایانش ابری در ایران رشد داشته است و در سال‌های آینده شاهد رشد بیشتری در این حوزه خواهیم بود. به گزارش همکاران سیستم شرکت‌های صنایع غذایی، راه و ساختمان، پیمانکاری و بازرگانی بیشترین سهم از مشتریان راهکاران ابری داشته‌اند.

دلایل یک هزار شرکت برای انتخاب راهکاران ابری

در سال 1399 حدود 50 درصد از مشتریان جدید همکاران سیستم، راهکاران ابری را انتخاب کرده‌اند که در نهایت تعداد آنها به بیش از یک هزار شرکت رسید. اما دلایل این شرکت‌ها برای انتخاب راهکاران ابری و استفاده از نرم‌ افزار ابری چیست؟

1- سرعت ‌پیاده‌سازی نرم افزار: استقرار و راه‌اندازی سیستم از موضوعات چالش برانگیزی است که برای سازمان‌ها اهیمت زیادی دارد. نرم افزارهای ابری معمولا به دلیل آماده بودن زیرساخت از سمت شرکت ارائه دهنده، امکان پیاده‌سازی با سرعت بیشتری وجود دارد. بیش از 80 درصد از مشتریان راهکاران ابری سرعت اجرا و پیاده‌سازی سیستم را  قابل قبول و رضایت بخش ارزیابی کرده‌اند.

2- انسجام و حذف پراکندگی: بسیاری از شرکت‌ها دارای شعبات مختلف در سراسر کشور و حتی خارج از کشور هستند. این شرکت‌ها به یک سیستم یکپارچه نیاز دارند که محدودیت‌های جغرافیایی را لحاظ نکند. تجربه مشتریان راهکاران ابری نشان می‌دهد که این سیستم توانسته است بیش از 90 درصد از چالش‌های پراکندگی جغرافیایی شرکت‌ها را حل کند.

3- حذف هزینه‌های زیرساخت: شرکت‌های کوچک و متوسط و حتی بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز بودجه کافی برای ایجاد زیرساخت‌های استاندارد نرم افزاری جهت اجرای سیستم‌ و نرم افزار سازمانی را ندارند. استفاده از نرم افزارهای ابری به صورت اشتراکی بهترین گزینه برای آنها است. چرا که نیاز به زیرساخت و تامین هزینه‌های آن حذف می‌شود.

این مزیت برای بیش از 90 درصد از مشتریان راهکاران ابری در سال 1399 مهم‌ترین دلیل استفاده از سیستم راهکاران ابری است. آن‌ها با صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها می‌توانند بر روی سایر موضوعات مهم‌تر تمرکز کنند.

4- تسهیل دسترسی: بهبود دسترسی به سیستم‌ها و اطلاعات سازمانی دلیل دیگری است که مشتریان همکاران سیستم را ترغیب به استفاده از راهکاران ابری کرده است. حدود 85 درصد از مشتریان راهکاران ابری معتقدند از زمان استفاده از راهکاران ابری، دسترسی به سیستم و اطلاعات سازمانی بهبود یافته است.

5- کیفیت پشتیبانی و امنیت: حفظ امنیت داده‌ها برای بسیاری از سازمان‌ها مهم‌ترین اولویت است. تجربه 50 درصد از مشتریان راهکاران ابری نشان داده است در این مدل نسبت به حالت سنتی امنیت بیشتری را تجربه می‌کنند.

اما بحث پشتیبانی به شکل کلی در راه‌اندازی هر نوع سیستم و نرم افزار جدید یک مقوله اساسی است. چرا که شرکت‌ها به آموزش، کمک و تسهیل روند اجرا نیاز دارند. در سال 99 بیش از 85 درصد از مشتریان راهکاران ابری از خدمات پشتیبانی رضات کامل داشتند.

برای اطلاع از چگونگی کارکرد این نرم افزار و ویژگی‌های آن به صفحه راهکاران ابری در وب‌سایت همکاران سیستم سر بزنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*