ایسوزو کینگ لینگ تاگا

پیکاپ ایسوزو کینگ لینگ تاگا در راه بازار ایران + مشخصات و امکانات

ایسوزو کینگ لینگ تاگا به عنوان رقیب جدی پیکاپ‌های بازار ایران در راه است. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول مشترک ایسوزو و کینگ لینگ آشنا می‌شویم.

خبرها حاکی از آن است که چند خودروساز خصوصی کشور در حال مذاکره با کینگ لینگ هستند تا نسخه چینی ایسوزو D-Max که با نام تاگا H نیز شناخته می‌شود را به بازار ایران عرضه کنند. کینگ لینگ یک خودروساز چینی در حوزه کار و تجاری محسوب می‌شود که از چند سال گذشته به شریک تجاری ایسوزو ژاپن تبدیل شده و توانسته محصولات خود را به بازارهای جدیدی عرضه کند. این دو شرکت طی همکاری مشترک یک پیکاپ دو دیفرانسیل بر پایه ایسوزو D-Max و شورولت کلورادو تولید کردند که از سال 2017 با نام تاگا H در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد. تاگا H در برخی از بازارها با نام ایسوزو تاگا و ایسوزو کینگ لینگ نیز عرضه می‌شود. یکی از نکات قابل توجه در مورد این پیکاپ این است که شرکت ایسوزو ژاپن آن را برای عرضه در برخی از بازارهای اروپایی نیز معرفی کرده است.

مشخصات ایسوزو کینگ لینگ تاگا

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

از آنجایی که ایسوزو در ساخت خودروهای دیزلی تجربه فوق‌العاده‌ای دارد، پیکاپ ایسوزو کینگ لینگ تاگا طی سال‌های گذشته فقط در نسخه دیزلی در بازارهای هدف به فروش می‌رسید، اما اکنون تاگا H نسخه فیس لیفت با تغییرات زیادی مواجه شده و در حال حاضر می‌توان برای آن موتورهای بنزینی نیز در نظر گرفت. در همین راستا برخی از خودروسازان ایرانی نیز برای مونتاژ پیکاپ دو دیفرانسیل ایسوزو کینگ لینگ تاگا مذاکراتی را شروع کردند.

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

ایسوزو کینگ لینگ تاگا H مدل 2021 در نسخه فیس لیفت علاوه بر اینکه با موتور 3 لیتری دیزل ۴JJ3-TCX ایسوزو به فروش می‌رسد، مشتریان می‌توانند آن را با موتور بنزینی نیز سفارش دهند. محصول مشترک ایسوزو و کینگ لینگ در نسخه بنزینی از موتور 1.8 لیتری توربو GDi بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 231 اسب بخار و گشتاور 310 تا 320 نیوتن‌متر را به تولید برساند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در دور موتور کمتر از 1750 ارائه می‌شود و گیربکس 6 سرعت دستی نیز وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو و عقب را بر عهده دارد. البته مشتریان می‌توانند گیربکس 8 سرعت AT را نیز برای تاگا H توربو بنزینی سفارش دهند.

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

ایسوزو کینگ لینگ تاگا H در نسخه فول آپشن از امکانات متعددی چون سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تریم داخلی چرمی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، قابلیت تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، استارت دکمه‌ای، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از تصادف، سنسور نور، سنسور باد و دمای تایر و جلو آمپر دیجیتال بهره می‌برد. گفتنی است این خودرو همانند سایر پیکاپ‌های چینی در دو نسخه از نظر ابعادی عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند مدل فضای بار بزرگ‌تر این خودرو را نیز سفارش دهند.

کینگ لینگ تاگا H با سایر پیکاپ‌های چینی بازار ایران چه تفاوتی دارد؟

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

بسیاری از پیکاپ‌های چینی و مونتاژی بازار ایران از شاسی و سازه مشترکی بهره می‌برند که این سازه به نسل قبلی تویوتا هایلوکس تعلق دارد و شرکت تویوتا آن را مدتی قبل به خودروسازان چینی فروخته است. از سوی دیگر اتاق و محفظه بار بسیاری از پیکاپ‌های چینی بازار ایران دارای اصول ثابتی هستند که همین موضوع معایب و مزایای ویژه خود را به همراه دارد.

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

ایسوزو کینگ لینگ تاگا H فیس لیفت 2021 از لحاظ ساختار و اتاق نسبت به سایر پیکاپ‌های چینی بازار ایران متفاوت بوده و از اصول مهندسی جدیدتری نسبت به آنها بهره می‌برد. این خودرو دارای تاییدیه‌های ای مارک ایسوزو ژاپن بوده و توانسته وارد بازارهای رقابتی مختلفی شود. این پیکاپ از لحاظ قوای محرکه نیز در مدل دیزلی نسبت به سایر پیکاپ‌ها از ساختار قدرتمندتری برخوردار است و همچنین در مدل بنزینی می‌تواند با پیکاپ‌های مونتاژی بازار ایران به رقابت بپردازد. گفتنی است این خودرو با تمام برتری‌های خود نسبت به سایر گزینه‌های چینی قیمت کمتری دارد و طی یک قرارداد مناسب می‌تواند با قیمت رقابتی و حتی کمتر نسبت به سایر گزینه‌های چینی به بازار ایران راه پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*