ارتباط با موجودات فضایی

هشدار یک فیزیکدان: ارتباط با موجودات فضایی باعث نابودی ما می‌شود

فیزیکدان و سردبیر سابق نشریه علمی نیچر هشدار داد ارتباط با موجودات فضایی باعث نابودی بشر می‌شود و نباید به فکر ارتباطات با آنها باشیم.

وزارت دفاع آمریکا سال گذشته چند ویدیو از پدیده‌های هوایی ناشناخته که توسط نیروی دریایی این کشور ضبط شده بودند را منتشر کرد؛ در این ویدیوها اشیای پرنده ناشناس شبیه نوعی هواپیما یا فضاپیما دیده می‌شوند که با نقض قوانین اساسی فیزیک توانستند از رادار نیروی دریایی آمریکا خارج شوند. البته برخی از کارشناسان این اشیای پرنده ناشناس را وسایل فوق پیشرفته روسیه یا چین برای جاسوسی از آمریکا می‌دانند. به طور کلی انتشار این ویدیوها بار دیگر حواشی پیرامون وجود بیگانگان را افزایش داد. در حالی که بسیاری امیدوارند طی سال‌های آینده بتوان با موجودات فضایی ارتباط برقرار کرد، اما یک فیزیکدان و سردبیر سابق نشریه علمی، ارتباط با موجودات فضایی را خطری جدی برای بشر دانست.

خطرهای ارتباط با موجودات فضایی

مارک بوکانان (Mark Buchanan)، فیزیکدان و سردبیر سابق نشریه علمی نیچر با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد انسان‌ها می‌بایست در مرحله تکاملی فعلی خود از هر نوع تلاش برای ارتباط با موجودات فضایی خودداری کنند. وی افزود باید خوشحال باشیم که تاکنون نتوانستیم با موجودات بیگانه ارتباط برقرار کنیم؛ چراکه تلاش برای ایجاد ارتباط با موجودات فضایی باعث نابودی بشر خواهد شد.

سردبیر سابق نشریه علمی نیچر بر این باور است که انسان باید برای برقراری ارتباط با موجودات فضایی پیشرفته تمام جوانب را بسنجد. بوکانان افزود جستجو برای کشف بیگانگان بسیار جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود و به همین دلیل باید قوانین و مقررات دقیقی در سطح ملی و بین‌المللی تنظیم شود. نباید آینده بشریت در دستان چند ستاره‌شناس رادیویی باشد که در محل کار خود با ارسال امواج رادیویی به دنبال ایجاد ارتباط با موجودات بیگانه هستند. از این رو باید مراقب بود تا آینده انسان‌ها را این افراد به نابودی نکشانند.

طبق اعلام برخی کارشناسان با توجه به این که منظومه شمسی در مقیاس‌های کیهانی نسبتا جوان محسوب می‌شود، احتمال دارد تمدن‌های دیگر در کیهان از لحاظ تکامل فرهنگی و فناوری از انسان‌ها میلیون‌ها سال پیشرفته‌تر باشند. از این رو بوکانان تاکید دارد زمانی که یک تمدن پیشرفته با یک تمدن نسبتا جوان مواجه شود، تمدن نو ظهور سرنوشت خوشی نخواهد داشت. به همین دلیل ایجاد ارتباط اولیه با یک نژاد بیگانه که احتمالا بسیار پیشرفته و قدرتمندتر است برای بشر خطراتی به همراه دارد. بوکانان به تمام دانشمندان و مسئولان این حوزه هشدار داد در حال حاضر عاقلانه‌ترین راه این است که برای شناسایی زندگی بیگانگان عجله نکنیم.

گفتنی است استیون هاوکینگ، فیزیکدان فقید در ژوئیه سال 2017 میلادی در خصوص ارتباط با موجودات بیگانه و عواقب ارتباط زودهنگام با بیگانگان هشدار داد. وی در مستند مکان‌های مورد علاقه استیون هاوکینگ اعلام کرده بود احتمال دارد یک روز انسان از یک سیاره ناشناخته سیگنال عجیبی را دریافت کند، اما برای پاسخ به آن سیگنال باید بسیار مراقب باشد؛ چراکه ملاقات با یک تمدن پیشرفته می‌تواند همانند مواجهه بومیان آمریکایی با کریستوف کلمب باشد و درگیری‌های زیادی را به وجود آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. موافقم چوناگر با انها ارتبابرقرار کنیم شاید بخواهند همهما را بکشند وبه معادن زمین دست پیدا کنن یا به خاطر احتمال تخریب شدن سیاره یانها سیاره ما را بگیرند

  2. درکل، جهان آنقدر بزرگ است اگر یک تمدن بخواهد به زمین برسد با گذشت زمان چکار میکند هیچ دستگاهی به سرعت نور نمی رسد وجالبه همان سرعت نور هم در مقیاس فاصله ستاره ها سرعت کمی است اگر بخواهیم به پروکسیما برویم چهار سال با سرعت نور در راه هستیم پس اینکه تمدنی پیشرفته براحتی به زمین بیایند و بروند بعید است نورستارها در شب مربوط به هزاران سال قبل هستن که آلان به ما رسیدند پس اگر تمدنی پیشرفته باشد خیلی از ما دور هستند اگر به زمین برسند دیگر در سیاره خودشان قرن‌ها گذشته پس خیالتان جمع ما فعلا تنهاییم شاید در آندرومدا تمدنی پیدا شود اما دومیلیارسال دیگه به ما می‌رسند