ایستگاه فضایی

چین سه فضانورد به ایستگاه فضایی این کشور اعزام کرد

چین سه فضانورد را با کپسول شنژو-۱۲ و موشک لانگ مارچ ۲ اف به ایستگاه فضایی اختصاصی در حال ساخت خود فرستاد.

چین سه فضانورد به نام‌های نی هایشنگ (Nie Haisheng)، لی‌یو بمینگ (Liu Boming) و تانگ هنگبو (Tang Hongbo) را برای یک ماموریت سه ماهه به ایستگاه فضایی اختصاصی خود واقع در ارتفاع 380 کیلومتری از سطح زمین فرستاد. این سه فضانورد در ساعت 9:22 صبح روز پنجشنبه به وقت پکن از مرکز ماهواره‌ای جیکوکوان در صحرای گبی چین به فضا پرتاب شدند. کپسول شنژو-۱۲ و موشک لانگ مارچ ۲ اف وظیفه ارسال این سه فضانورد را به ایستگاه فضایی جدید تیانه (Tianhe) بر عهده داشتند.

ارسال سه فضانورد به ایستگاه فضایی چین

ایستگاه فضایی

این سه فضانورد چینی طی ماموریت سه ماهه خود اقدامات مختلفی را باید انجام دهند که فعال کردن ماژول ۲۲.۵ تنی ایستگاه فضایی تیانه به عنوان ماموریت اصلی آنها محسوب می‌شود. این ماژول 16.6 متری به قطر 4.2 متر که در ماه آوریل به مدار زمین ارسال شده بود به عنوان اصلی‌ترین جز از این ایستگاه 70 تنی محسوب می‌شود. در دل این ماژول یک سکونتگاه، آزمایشگاه‌های علمی و حتی تلسکوپی در سطح هابل برای رصد کیهان جای داده شده است. طبق اعلام چین، اجزای مختلف این ایستگاه طی 2 تا 3 سال آینده به تدریج به این ماژول اصلی متصل خواهند شد.

ایستگاه فضایی

گفتنی است چین اولین ماموریت فضایی سرنشین‌دار خود را در سال 2003 میلادی به انجام رساند و از آن زمان تا به امروز توانست 14 فضانورد خود را به مدار زمین بفرستد، البته آخرین ماموریت سرنشین‌دار این کشور به حدود 5 سال قبل برمی‌گردد، اما این کشور با راه‌اندازی ایستگاه فضایی جدید خود قصد دارد فضانوردان متعددی را در ماموریت‌های مختلف به مدار زمین ارسال کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*