کرونای هندی

واکسن‌ های آسترازنکا و فایزر چقدر در برابر کرونای هندی موثرند؟

جدیدترین اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که واکسن‌های آسترازنکا و فایزر حدود ۳۳ درصد در برابر کرونای هندی تأثیرگذار هستند.

ادوارد جان کامپورت آرگار، وزیر امور خارجه بهداشت انگلستان در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرد که تداوم محدودیت‌های اعمال شده و قرنطینه همگانی در شرایطی که عده‌ای هنوز دومین دوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، می‌تواند شرایط را برای واکسیناسیون تمام افراد بهتر کند.

تأخیر ۴ هفته‌ای لغو قرنطینه

کرونای هندی

به گفته وزیر امور خارجه بهداشت انگلستان با عقب انداختن ۴ هفته‌ای لغو قرنطینه، می‌توان شرایط را برای تزریق دوز دوم واکسن به ۱۰ میلیون نفری که این دوز را هنوز دریافت کرده‌اند،‌ محیا کرد. عقب انداختن لغو قرنطینه می‌تواند به فاصله موجود بین افرادی که تمام دوزها را دریافت کرده‌اند و افرادی که در حال حاضر منتظر دریافت دوز دوم واکسن  هستند کمک کند.

بورس جانسون، نخست وزیر انگلستان به تازگی عنوان کرده است که دولت اجازه لغو محدودیت‌ها در تاریخ ۲۱ ژوئن را نخواهد داد تا بدین وسیله زمان بیشتری به واکسیناسیون عمومی اختصاص داده شود. آمار منتشر شده حاکی از آن است که تاکنون ۳۰ میلیون نفر در کشور انگلیس دوزهای اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، این در صورتی است که شمار زیادی از افراد تنها یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند.

مقاومت کرونای هندی در برابر واکسن‌های ساخته شده

کرونای هندی

این در صورتی است که پیدایش نوع هندی کرونا باعث شده تا نگرانی‌ها افزایش پیدا کند، چرا که این نوع از کرونا در مقایسه با نمونه‌های قبلی در برابر واکسن کرونا مقاوم‌تر است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بهداشت عمومی انگلیس (PHE)، میزان تأثیرگذاری واکسن‌‌های آسترازنکا و فایزر در برابر سویه هندی کرونا فقط حدود ۳۳ درصد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*