واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس چه تفاوتی با واتساپ معمولی دارد؟

ما در این مقاله توضیحات کاملی را در خصوص تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ معمولی و همچنین قابلیت‌های Whatsapp Business ارائه می‌کنیم.

در دنیای امروزی پیام رسان‌های بسیاری در حوزه انتقال فایل و مکاتبات فعالیت دارند. یکی از این پیام رسان‌ها که از طرفداران زیادی برخوردار است و از قابلیت‌های متنوعی نیز بهره می‌برد واتساپ نام دارد. واتس اپ علاوه بر نسخه معمولی دارای یک نسخه تجاری نیز تحت عنوان واتساپ بیزینس است. ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با تفاوت‌های موجود میان واتساپ معمولی و Whatsapp Business آشنا کنیم.

تفاوت واتساپ بیزینس و واتساپ

عمده تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ معمولی در عملکرد و ظاهر آن‌ها است. افرادی که دارای کسب‌وکارهای اینترنتی هستند می‌توانند از واتساپ بیزینس نهایت استفاده را ببرند،‌ زیرا این نسخه از واتساپ در مقایسه با واتس اپ معمولی از قدرت عمل بیشتری بهره می‌برد و دارای قابلیت‌هایی است که شخص می‌تواند با استفاده از آن‌ها سطح خدمات، ارائه محصولات و ارتباطات خود را بالاتر ببرد.

شما با استفاده از این برنامه می‌توانید محصولات و خدمات خود را به صورت کاتالوگ ارائه کنید و همچنین در ارتباط با ساعات کاری، نقشه، آدرس و کسب‌وکار خود توضیحاتی کاملی را ارائه کنید. علاوه بر این می‌توانید چت‌های خود را دسته‌بندی و برچسب‌گذاری کنید. قابلیت‌های واتساپ بیزینس به این موارد محدود نمی‌شود و این نسخه از واتساپ از قابلیت دیگری نیز بهره می‌برد که آن امکان پاسخگویی خودکار به چت مخاطبان است.

قابلیت‌های Whatsapp Business

واتساپ بیزینس یکی از نسخه‌های واتس اپ است که شما با استفاده از آن قادر به انجام کارهای زیادی می‌شوید. معرفی کسب‌وکار، ارتباط مؤثر با مشتری، ارسال پیام، ارسال محتوا، برقراری تماس صوتی و تصویری و ساخت کاتالوگ محصولات نمونه‌ای از این قابلیت‌ها هستند. برخی از ویژگی‌های واتساپ Business به شرح زیر است:

1- امکان درج مشخصات کسب‌وکار مثل آدرس، موقعیت روی نقشه، ساعت کاری و…

2- امکان ارسال پیام‌های خودکار

3- پیام‌های خوش‌آمدگویی خودکار به مخاطبان جدید

4- امکان ساخت کاتالوگ برای معرفی محصولات و خدمات

5- امکان ساخت برچسب برای مخاطبان ویژه

6- امکان آماده‌سازی متن‌های از پیش تعریف شده برای پاسخ به سؤالات تکراری

تفاوت واتساپ بیزینس

1- فرستادن پیام خودکار در واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس دارای قابلیتی با نام Auto respond است که شما با استفاده از آن می‌توانید در واتس اپ پیام خودکار ارسال کنید.

الف) ارسال پیام‌های زمانبندی شده

ب) ارسال پیام‌های خوش‌آمدگویی

پ) پاسخگویی خودکار

واتساپ بیزینس دارای یک‌سری قابلیت است که باعث می‌شود این نسخه از واتساپ مورد استقبال دارندگان کسب‌وکارهای اینترنتی واقع شود. برای نمونه‌ای از این ویژگی‌ها می‌توان به پاسخ به سؤالات تکراری، اعلان بیزینسی بودن و ارسال پیام خوش‌‌آمدگویی به شخصی که برای نخستین بار اکانت واتساپ شما را رؤیت می‌کند، اشاره کرد.

علاوه بر این زمانی که شما شرایط پاسخ دادن به پیامی را نداشته باشید یا زمانی که اصلا آنلاین نباشید، پیامی تحت عنوان Away messeges برای مخاطب به نمایش در می‌آید.

بعضی از اوقات شما با پیا‌م‌های تکراری مواجه می‌شوید و در این شرایط تمایل پیدا می‌کنید که جوابی را آماده کرده و برای کاربران خود بفرستید،. برای انجام این کار می‌توانید از Quick Replays استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای مخاطبان خود در برنامه واتساپ بیزینس جواب‌های از پیش تعیین شده ارسال کنید.

 تفاوت واتساپ بیزینس

۲- برچسب‌گذاری مخاطبان در واتساپ

تصور کنید که شما دارای یک کسب‌وکار در واتساپ بیزینس هستید و همچنین مشتری و مخاطبانی دارید. شما می‌توانید با استفاده از ویژگی Labels مخاطبان یا مشتریان خود را برچسب‌گذاری کنید. در واقع با استفاده از این قابلیت مخاطبان خود را علامت‌گذاری و دسته‌بندی می‌کنید.

تفاوت واتساپ بیزینس

۳- لینک پروفایل در واتساپ

یکی دیگر از قابلیت‌های قابل توجهی که واتساپ بیزینس ارائه می‌دهد، امکان ساخت لینک پروفایل و قرار دادن آن در اختیار دیگران است. این قابلیت یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های واتساپ بیزینس محسوب می‌شود و گزینه خوبی برای جذب مخاطب است.

این قابلیت واتساپ بیزینس Short links نام‌گذاری شده است و شما می‌توانید با استفاده از آن با ساخت یک لینک کوتاه، پروفایل خود را با شخصی به اشتراک بگذارید و خود را به دیگران معرفی کنید. برای انجام این کار باید ابتدا وارد قسمت Short links شوید و سپس روی Share hink برای به اشتراک گذاشتن لینک یا copy links برای کپی کردن لینک کلیک کنید.

تفاوت واتساپ بیزینس

۴- آمارگیری در واتساپ

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد حساب اینترنتی وجود دارد،‌ بررسی میزان تعاملات اکانت با مخاطبان است،. انجام این کار کاربر را قادر می‌سازد تا به آمار دقیقی دست پیدا کند و میزان بازدهی و عملکرد کسب‌وکار خود را بهتر کند. واتساپ بیزینس از این قابلیت برخوردار است و آن را statistics نام‌گذاری کرده است،. کاربر با استفاده از این قابلیت می‌تواند به آمار دقیقی در واتس اپ خود دست پیدا کند. آمارهای ارائه شده در این قسمت به شرح زیر است:

الف) پیام‌های خوانده شده

ب) پیام‌های دریافت شده توسط مخاطب

پ) پیام‌های تحویل داده شده

ت) تعداد پیام‌های ارسال شده

تفاوت واتساپ بیزینس

با استفاده از قابلیت statistics کاربر می‌تواند به آمار دقیقی از تعاملاتی که با پیج او صورت گرفته است دست پیدا کند. برای استفاده از این ویژگی باید ابتدا به بخش تنظیمات مراجعه کنید و سپس به قسمت Business tools وارد شوید. پس از ورود به این قسمت روی سه نقطه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید. در انتها نیز گزینه statistics را انتخاب کنید تا بدین واسطه آمار چت‌ها و وضعیت پیام‌ها برای شما به نمایش در بیاید.

تفاوت واتساپ بیزینس و واتساپ معمولی از نظر ظاهری

قابلیت‌هایی که تا بدین جای مطلب ارائه کردیم تفاوت واتساپ بیزینس و واتساپ معمولی از نظر عملکرد بود. این دو نسخه از نظر ظاهری نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که به شرح زیر است:

الف) لوگوی متفاوت واتساپ معمولی و واتساپ بیزنس: یکی از بارزترین تفاوت‌هایی ظاهری که در میان واتساپ و واتساپ بیزینس وجود دارد مربوط به لوگوی آن‌ها است که با یکدیگر متفاوت هستند.

تفاوت واتساپ بیزینس

ب) اعلام بیزنسی اکانت: یکی دیگر از تفاوت‌های ظاهری موجود بین این دو نسخه از واتساپ، اعلام بیزنسی بودن اکانت واتساپ بیزینس است.

تفاوت واتساپ بیزینس

پ) صفحه معرفی: در واتساپ معمولی قسمتی وجود دارد که در آن فقط می‌توانید بیوگرافی و عکس پروفایل خود را تغییر دهید؛ اما در واتساپ بیزینس شما می‌توانید در همین قسمت ساعات کاری، آدرس و ایمیل کاری خود و… را نیز بنویسید.

تفاوت واتساپ بیزینس

ت) پاسخ‌های خودکار و آماده: یکی از بهترین قابلیت‌هایی که واتساپ بیزینس از آن بهره می‌برد، پاسخ‌های سریع (Quick Replays) و پاسخ‌ خودکار است. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید پیام‌های از پیش تعیین شده برای کاربران خود ارسال کنید و همچنین می‌توانید نحوه ارسال پیام خود را سفارشی‌سازی کنید. این در شرایطی است که واتساپ معمولی از چنین قابلیتی برخوردار نیست.

تفاوت واتساپ بیزینس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*