واکسن نواواکس

واکسن نواواکس در مقابل انواع مختلف ویروس کرونا تا 90 درصد اثربخش است

نتایج مرحله پایانی آزمایش بالینی واکسن نواواکس نشان می‌دهد این واکسن در مقابل انواع مختلف ویروس کرونا بیش از 90 درصد اثربخش است.

شرکت نواواکس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نتایج مرحله پایانی آزمایش بالینی روی واکسن توسعه پیدا کرده این شرکت نشان می‌دهد این واکسن می‌تواند در برابر انواع مختلف ویروس کرونا بیش از 90 درصد اثربخش باشد.

اثربخشی 90 درصدی واکسن نواواکس

آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن Novavax در آمریکا و مکزیک با حضور 30 هزار داوطلب به اجرا رسید که نتایج این آزمایش‌ها از اثربخشی 90 درصدی این واکسن در مقابل انواع مختلف ویروس کرونا حکایت داشت. همچنین این نتایج به شرکت Novavax کمک خواهد کرد تا بتواند مجوز استفاده اضطراری را در آمریکا و سایر کشورها برای سه ماهه سوم سال 2021 دریافت کند.

واکسن جدید شرکت Novavax بر پایه پروتئین به تولید رسیده که در آن برای تحریک پاسخ ایمنی بدن از قطعات خالص ویروس استفاده شده است. طبق بیانیه شرکت نواواکس این واکسن توانسته در بدن داوطلبان در برابر خطر ابتلا به عفونت شدید، ایمنی 91 درصدی را ایجاد کند. استنلی سی ارک، رئیس و مدیر اجرایی نواواکس در همین رابطه بیان کرد نتایج نشان می‌دهد این شرکت برای رفع نیاز حیاتی و مداوم بهداشت عمومی جهانی به منظور واکسیناسیون انبوه در مقابل کرونا گام بزرگی را برداشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*