اتحادیه MTA‌ برای استاندارد انتقال فایل بی سیم

پیوستن سامسونگ به اتحادیه MTA برای تشکیل استاندارد انتقال فایل بی سیم

پس از گذشت دو سال، شرکت سامسونگ هم به گروه شیائومی، اوپو و ویوو برای تشکیل یک استاندارد انتقال فایل بی سیم موسوم به اتحادیه MTA پیوست.

دو سال پیش شیائومی، اوپو و ویوو اتحادیه‌ای را به نام MTA تشکیل دادند که در واقع یک همکاری برای توسعه استاندارد انتقال فایل بی سیم بین گوشی‌ها و کامپیوترها با سرعتی بیش از 20 مگابایت بر ثانیه است. بعد از چند ماه آزمون و خطا، اکنون این قابلیت به مرحله استفاده همگانی رسیده است.

حالا خبر می‌رسد که سامسونگ نیز به ائتلاف پیوسته است. علاوه بر سه شرکت اصلی، وان پلاس، میزو، ZTE، بلک شارژ و HiSense هم در این فهرست حضور دارند. البته نام ایسوس و برند گیمینگ ROG زیرمجموعه این شرکت را هم می‌توان در فهرست اتحاد MTA یافت.

اتحادیه MTA‌ برای استاندارد انتقال فایل بی سیم

اما تمام این اسامی به کنار، حضور سامسونگ در ائتلاف استاندارد انتقال فایل بی سیم MTA می‌تواند اتفاق بزرگی لقب بگیرد. اول اینکه سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌سازها در جهان است و معمولاً در رده نخست برترین‌ها قرار دارد. دومین مورد این که خود سامسونگ نیز قابلیتی را برای انتقال فایل وایرلس به نام Quick Share توسعه داده که سال 2020 آن را به عنوان جایگزینی برای Android Beam (و همچنین رقیب Nearby Share جدید گوگل) معرفی کرد. سامسونگ حتی اپلیکیشن آن را برای ویندوز 10 مایکروسافت نیز منتشر کرده است.

هرچند حالا سامسونگ عضوی از این ائتلاف است، اما قابلیت Quick Share خودش را کنار نخواهد گذاشت. به نظر می‌رسد در کنار پشتیبانی از این قابلیت، گوشی‌های سری گلکسی (و اپلیکیشن ویندوزی این شرکت) به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد که پشتیبانی از MTA را به دستگاه‌ها اضافه می‌کند. البته سامسونگ هنوز نگفته است که چه زمانی این به‌روزرسانی را منتشر می‌کند.

در حرکتی مشابه، شرکت گوگل نیز به تازگی از برنامه‌های خود برای اضافه کردن قابلیت Nearby Share به سیستم عامل کروم (ChromeOS) و شاید دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 از طریق مرورگر کروم، رونمایی کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*