گوشی های سری گوگل پیکسل ۶

هرآنچه باید درباره گوشی های سری گوگل پیکسل ۶ بدانید

به زودی گوشی های سری گوگل پیکسل ۶ – Google Pixel 6 در دو نسخه معمولی و پرو عرضه خواهند شد. اما این محصولات چه امکانات و مشخصاتی دارند؟

گوگل پیکسل 6 اکنون به داغ‌ترین سوژه برای خبرهای حوزه موبایل تبدیل شده و چندین گزارش به بیرون درز کرده ما را با آنچه که گوشی هوشمند بعدی گوگل ارائه می‌کند، آشنا کرده است. گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد گوشی های سری گوگل پیکسل 6 در دو نسخه معمولی و پرو عرضه خواهند شد. البته شاید یک نسخه تاشو به نام گوگل پیکسل فولد و یک نسخه ارزان قیمت به نام گوگل پیکسل 6 ایکس ال نیز در کنار این دو مدل معرفی شوند. اما سال گذشته سه کدنام از گوشی‌های گوگل به نام Passport ،Ravaen و Oriole به بیرون درز کرد که حالا می‌توانیم متصور شویم امسال سه گوشی پیکسل عرضه می‌شود.

آنچه مسلم است، پیشرفتی خواهد بود که اعضای این خانواده نسبت به سری پیکسل 5 ارائه خواهند کرد؛ اما کم و کیف این پیشرفت مشخص نیست و برای فهمیدن آن باید منتظر ماند. به هر ترتیب، پیش از آنکه این گوشی‌ها معرفی شوند، ما اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را از آن‌ها در اختیار شما خواهیم گذاشت که اگر از طرفداران گوشی‌های پیکسل باشید، خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

تمام انتظارات از گوشی های سری گوگل پیکسل ۶

طراحی و نمایشگر

طراحی نسل جدید گوشی پیکسل در شرایطی که بازار مملو از گوشی‌های زیبا و شیک است، نیاز به چشم‌نواز بودن دارد و باید بتواند توجه مشتریانی که به زیبایی اهمیت می‌دهند را جلب کند. به نظر می‌رسد که گوگل به خوبی به این موضوع توجه کرده است؛ زیرا تصاویر به بیرون درز کرده نشان می‌دهد ظاهر سری 6 پیکسل کاملاً متفاوت از نسل‌های گذشته است.

گوشی های سری گوگل پیکسل ۶

از رندرهایی که John Prosser منتشر کرده گرفته تا رندرهای منتشر شده توسط OnLeaks در توییتر، همگی خبر از یک قاب پشتی با طراحی جدید را می‌دهند که ماژول‌های دوربین در قسمت بالایی آن جای گرفته و با یک رنگ و طرح از کل بدنه متمایز شده است. اما به نظر می‌رسد محصول نهایی که قرار است به دست مشتری برسد، بیشتر از هر دیوایس دیگری به گوشی گلکسی S21 سامسونگ شبیه باشد.

گوشی های سری گوگل پیکسل ۶

به لطف جزئیات منتشر شده، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم گوشی های سری گوگل پیکسل ۶ به یک پنل AMOLED مجهز باشند. نسخه اصلی این خانواده از یک نمایشگر 6.4 اینچی Full HD با لبه‌هایی مسطح برخوردار خواهد بود، در حالی که نسخه پرو آن به یک نمایشگر 6.7 اینچی منحنی +QHD مجهز می‌شود. خبر خوب این که هر دو نسخه از یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند تا حسگر از قاب پشتی حذف شود. در گزارش دیگری آمده است که نمایشگر این گوشی‌ها نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی را نیز ارائه می‌کند.

ماژول دوربین

همیشه گوشی‌های پیکسل به خاطر دوربین فوق‌العاده‌ای که دارند مشهور بوده‌اند و پیکسل ۶ هم همین رویه را دنبال می‌کند. طبق آخرین اخبار، پیکسل ۶ معمولی از دوربین دوگانه و نسخه پرو آن از دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند. OneLeaks می‌گوید مدل پرو در کنار دوربین اصلی خود از یک دوربین تله فوتو و یک لنز فوق گسترده نیز برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی است، در حالی که لنز تله فوتو پریسکوپی آن نیز ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری است.

گوشی های سری گوگل پیکسل ۶

حتی پتنت‌هایی نیز توسط گوگل به ثبت رسیده که خبر می‌دهد این شرکت در حال کار روی یک دوربین زیر نمایشگر است؛ هرچند رندرهای منتشر شده توسط John Prosser و OneLeaks این دوربین را درون حفره‌ای روی نمایشگر نشان می‌دهند. آنچه که مسلم است و با قاطعیت می‌توان گفت، توانایی ثبت تصاویر باکیفیت‌تر و توانمندی بیشتر پسا پردازش توسط دوربین گوشی های سری گوگل پیکسل ۶ است. گوگل تأیید کرده است که در حال کار با متخصصان تصویربرداری برای ثبت عکس‌هایی با دقت بیشتر و تولید رنگ نزدیک‌تر به واقعیت در محصولات آینده‌اش است.

توان پردازنده و باتری

گمانه‌زنی‌های جدی در مورد استفاده گوگل از یک چیپست ساخت خود با کدنام Whitechapel برای محصولات آینده‌اش وجود دارد. گزارشی که اخیراً توسط 9to5Google منتشر شده نشان می‌دهد که این تراشه آماده استفاده در گوشی‌های پیکسل است و احتمال اینکه در سری پیکسل ۶ نیز حضور داشته باشد هم وجود دارد. Weinbach می‌گوید عملکرد این تراشه از نظر عملکرد مابین تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸۶۵ قرار دارد.

گوگل می‌تواند در تراشه خود از واحد پردازش عصبی و پردازشگر سیگنال تصویری خودش استفاده کند. این به گوگل آزادی کاملی را در استفاده از هوش مصنوعی می‌دهد که در بسیاری از موارد از جمله پردازش عکس‌های ثبت شده با گوشی کارایی دارد. قطعاً استفاده از چیپست توسعه پیدا کرده داخلی ریسک‌های زیادی را به همراه دارد؛ بنابراین اگر گوگل می‌خواهد با خطر کمتری به جلو حرکت کند، می‌تواند از چیپست اسنپدراگون ۷۸۰ ۵ جی شرکت کوالکام در محصولات بعدی خودش استفاده کند.

باتری، بخش مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت. پیکسل ۵ خیلی در بخش باتری درخشان ظاهر نشد و گوگل می‌خواهد با پیکسل ۶ تفکرات خودش را در این مورد تغییر دهد. افزایش نرخ تازه‌سازی نمایشگر به ۱۲۰ هرتز مستلزم مصرف باتری بیشتری است. به همین خاطر ظرفیت باتری در مدل پرو سری ۶ پیکسل به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید. همچنین اگر شایعات درست باشد، ظرفیت باتری مدل کوچک‌تر نیز ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

گوشی های سری گوگل پیکسل ۶

شایعات دیگری نیز در مورد توانمندی این گوشی‌ها با استفاده از فناوری شارژ سریع توسط شارژر در حال توسعه Google Pixel Stand شنیده می‌شود. این وسیله جانبی جدید از فناوری شارژ سریع‌تری برخوردار بوده و به فن‌های داخلی مجهز است تا حین شارژ، گوشی شما را هم خنک کند. OnLeaks می‌گوید پشتیبانی گوشی های سری پیکسل ۶ از شارژ بی‌سیم نیز نشانه مثبت دیگری است. و در پایان این که آیا گوگل هم مثل سامسونگ، اپل و شیائومی شارژر را از داخل جعبه گوشی‌هایش حذف می‌کند یا خیر، موضوعی است که تنها زمان آن را مشخص می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت

حالا تقریباً همه چیز را در مورد گوشی‌های خانواده Google Pixel 6 می‌دانیم. اما چه زمانی عرضه می‌شوند و با چه قیمتی وارد بازار خواهند شد؟ گوگل معمولاً ماه اکتبر (مهر یا آبان) را برای معرفی محصولاتش انتخاب می‌کند. اگر چه سال گذشته گوشی پیکسل ۵ به خاطر شرایطی که پاندمی کرونا به وجود آورده بود، با کمی تأخیر در ماه سپتامبر معرفی شد. اما امسال گوگل دوباره ماه اکتبر را برای رونمایی از سری پیکسل ۶ انتخاب کرده است و فقط مشکل کمبود تراشه می‌تواند این اتفاق را به تأخیر بیندازد.

گوگل سخت افزار گوشی‌های جدیدش را ارتقاء خواهد داد و این می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن‌ها شود؛ اما فراموش نکنید که غول جستجوی جهان مجبور است قیمت محصولات جدید خودش را به شکل رقابتی حفظ کند. بنابراین ارائه با همان قیمت نسل گذشته بهترین راه است.

جمع‌بندی

گوگل برای ماندن در رقاب گوشی‌های هوشمند پرچمدار نیازمند آن است که دو مدل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را با امکانات شایسته‌ای ارتقاء دهد. تغییرات اساسی در طراحی نیز نیاز است. عمر باتری بخش دیگری است که گوگل مطمئناً به آن توجه خواهد داشت.

انتظار می‌رود امسال گوشی‌های خانواده Pixel 6 گوگل بهتر از تمام محصولات این شرکت در گذشته باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا محصولات می‌توانند گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ و آیفون‌های اپل را به چالش بکشند یا خیر. اگر این‌چنین شود، نباید تعجب کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اوه اوه چقدر سمی شده =)) پشتش مثل محصول جدید ایران خودرو تارا هست 😐

  2. خداکنه بیرون زدگی دوربینش کمتر باشه
    اگه کمتر باشه به نظرم خوشکله
    طراحی جالبی هم داره

  3. گوگل امسال در طراحی متفاوت و جسورانه عمل کرده 💯🦋
    فارغ از اینکه برجستگی دوربین چقدر آزار دهنده هست اما در نوع خودش جالب و خاص هست که هر بیننده ای مجذوب خودش میکنه 😁

  4. اوه چه جالبه😐
    من خوشم اومد
    خیلی از طراحیا قبلیش بهتره

  5. از اون دسته طرح‌هاست که تا واقعی نبینی نمیشه قضاوتش کرد
    فعلن یکم عجیب، ولی خاصه