گلکسی S21 FE سامسونگ

هر آنچه از گلکسی S21 FE سامسونگ می‌دانیم؛ از تاریخ عرضه تا مشخصات و قیمت

گلکسی S21 FE سامسونگ – Galaxy S21 FE بدون شک یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های امسال خواهد بود. در این مطلب درباره مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت این گوشی صحبت خواهیم کرد.

خوشبختانه سامسونگ می‌خواهد به یکی از بهترین ایده‌های چند سال اخیر خود یعنی ارائه نسخه فن ادیشن گوشی‌ پرچمدارش ادامه دهد. در نسخه فن ادیشن برخی از ویژگی‌های نه چندان ضروری گوشی پرچمدار مربوطه حذف می‌شود تا به یک گوشی با قیمت باورنکردنی برسیم. بله امروز می‌خواهیم درباره گلکسی S21 FE سامسونگ صحبت کنیم که به عنوان جانشین گلکسی اس 20 اف ای معرفی خواهد شد.

چندی پیش این گوشی در بنچمارک گیک بنچ ظاهر شد و رندرهای مربوط به آن نیز توسط Evan Blass منتشر شد که نشان می‌داد نسخه فن ادیشن گلکسی اس 21 امسال معرفی خواهد شد.

ویژگی‌ها، تاریخ عرضه و قیمت نسخه فن ادیشن گلکسی اس 21

تاریخ عرضه گلکسی S21 FE سامسونگ

گلکسی S21 FE سامسونگ

  • اواسط شهریور ماه تا اوایل آبان ماه سال جاری

پیش از این برخی شایعات منتشر شده بود که اعلام می‌کرد کمبود جهانی تراشه سبب تأخیر در عرضه گلکسی اس 21 فن ادیشن خواهد شد. اما اطلاعات جدید منتشر شده به بازه زمانی بین اواسط شهریور ماه تا اوایل آبان به عنوان موعد معرفی این گوشی اشاره می‌کند. تاریخ جدید اعلام شده منطقی‌تر به نظر می‌رسد و معرفی اس 21 اف ای در شهریور ماه کمی خوش‌بینانه بود.

قیمت گلکسی S21 FE و نسخه‌های با حافظه ذخیره‌سازی مختلف

  • ۶۴۹ تا ۷۴۹ دلار برای نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

پیش از این قیمت گلکسی S21 FE سامسونگ مشخص شده بود و گفته می‌شود که در کره چیزی بین ۶۳۰ تا ۷۲۰ دلار قیمت خواهد داشت. البته با توجه به اینکه گوشی‌های گلکسی سامسونگ معمولاً با قیمت کمتری در زادگاه این شرکت عرضه می‌شوند، می‌توان بازه قیمتی ۶۴۹ تا ۷۴۹ دلار را برای این گوشی در بازار آمریکا متصور شد.

گلکسی S21 FE سامسونگ

اگرچه این گوشی با قیمت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود در اپراتورهای آمریکایی در دسترس خواهد بود، اما ظاهراً قرار است نسخه مجهز به ۸ رم گیگ این گوشی نیز به صورت عمومی در آمریکا عرضه شود. این در حالی است که سال گذشته نسخه‌های با حافظه ذخیره‌سازی و رم بیشتر گلکسی S20 FE تنها برای بازارهای اروپا و آسیا عرضه شده بود.

مشخصات گلکسی S21 FE سامسونگ

  • پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰
  • مودم 5G کوالکام
  • ۶ و ۸ گیگ رم
  • حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی

چندی پیش یک گوشی با ۸ گیگ رم در بنچمارک گیک بنچ ظاهر شد. این گوشی شماره مدل SM-G990B را یدک می‌کشد که گفته می‌شود مربوط به گلکسی اس 21 اف ای است. گلکسی S20 FE با عنوان SM-G780 شناخته شده بود، گلکسی اس 20 دارای شماره مدل SM-G980 بود و گلکسی اس 21 نیز SM-G991 نام داشت. بنابراین؛ اگر سامسونگ بخواهد نظم مشخصی را در شماره گذاری خود رعایت کند باید مدل SM-G990 به دستگاهی تعلق داشته باشد که بالاتر از گلکسی اس 20 است و پایین‌تر از گلکسی اس 21 به حساب می‌آید.

گلکسی S21 FE سامسونگ

همچنین در لیست گیک بنچ گلکسی S21 FE سامسونگ به برخی مشخصات مشترک با مدل SM-G990 اشاره شده بود که پردازنده Lahaina را نیز شامل می‌شد. این پردازنده همان تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ است.

نتایج بنچمارک گلکسی اس 21 اف ای خیلی عجیب نیست و در واقع کمی از Galaxy S20 FE بهتر است. اما نکته مهم این است که شاهد نسخه‌ای با ۸ گیگ رم خواهیم بود و به جای تراشه اگزینوس از اسنپدراگون ۸۸۸ در آن استفاده خواهد شد.

 دوربین Galaxy S21 FE

به جز تغییر در رنگ و طراحی بخش دوربین، گویا هیچ خبری از ارتقاء در دوربین این گوشی نیست. بنابراین می‌توان حدس زد که دوربین اس 21 FE تا حد زیادی به نمونه مورد استفاده در S20 FE شباهت داشته باشد.

گلکسی S21 FE سامسونگ / گلکسی S20 FE

البته این ابداً خبر بدی نیست، بلکه برعکس می‌توان آن را مثبت تلقی کرد. زیرا گلکسی S20 FE قادر به ثبت تصاویر فوق‌العاده با کیفیتی بود که در برخی موارد هم سطح برادران گرانترش بودند و در برخی موارد حتی از آن‌ها برتر نیز بودند.

اندازه پیکسل‌های دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض گلکسی اس 20 برابر با ۱.۴ میکرومتر بود و این میزان برای نسخه فن ادیشن برابر با ۱.۱ میکرومتر اعلام شد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی نیز با گشودگی دیافراگم f/1.8 و اندازه ۱.۸ میکرونی برای هر پیکسل همراه بود که در تمامی اعضای سری گلکسی اس 20 حضور داشت.

گلکسی S21 FE سامسونگ / گلکسی اس ۲۱

بنابراین علی‌رغم تفاوت زیاد در قیمت این گوشی‌ها، تنها یک تفاوت قابل چشم پوشی در یکی از دوربین‌ها مشاهده می‌شود. ما انتظار داریم شرایط برای گلکسی S21 و نسخه فن ادیشن آن نیز به همین صورت باشد.

باتری و سرعت شارژ گلکسی S21 FE

  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری
  • شارژر ۲۵ وات

گلکسی S21 FE سامسونگ

اخیراً تأییدیه 3C نسخه فن ادیشن گلکسی اس 21 منتشر شده است که استفاده از شارژر ۲۵ وات را در آن تائید می‌کند. یکی از نقاط ضعف گلکسی S20 FE به شارژر  ۱۵ وات آن مربوط می‌شد که در مقایسه با برخی گوشی‌های بالارده گلکسی کند به حساب می‌آمد و حالا قرار است در این زمینه نیز S21 FE با بهبودهایی همراه باشد.

طراحی  و رنگ‌های گلکسی S21 FE سامسونگ

گلکسی S21 FE سامسونگ

  • رنگ‌های سیاه، سفید، سبز و بنفش

همان‌طور که در رندرهای منتشر شده از Evan Blass مشاهده می‌کنید، رنگ بخش دوربین با بقیه بدنه گوشی همرنگ شده است و در بخش جلویی دستگاه نیز شاهد به‌کارگیری پنل Infinity-O هستیم که یک دوربین سلفی را در حفره مرکزی نمایشگر جای داده است.

همانطور که انتظار می‌رفت طراحی گلکسی S21 FE سامسونگ شباهتی زیادی به سری گلکسی اس 21 دارد و مهم‌ترین تغییر نیز به بخش دوربین مربوط می‌شود که با بدنه گوشی یکپارچه شده است و از همان جنس ساخته شده است.

گلکسی S21 FE سامسونگ

اما بخش دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس 21 از جنس و رنگ متفاوتی با سایر بدنه بهره می‌برد. طراحی این گوشی شباهت زیادی به زبان طراحی جدیدی دارد که سامسونگ چند ماه پیش با گلکسی A52 و گلکسی A72 معرفی کرد.

گلکسی S21 FE سامسونگ ویژگی‌ها و قیمت جذابی دارد و بدون شک می‌تواند موفقیت نسل قبل خود را تکرار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زنده باد غول تکنولوژی جهان