منتقدان درباره انیمیشن لوکا چه می‌گویند؟

بالاخره انیمیشن لوکا عرضه شد و بازخوردهای مختلفی را به همراه داشت. در ادامه مهم‌ترین بررسی‌های این عنوان را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

انیمیشن لوکا – Luca به عنوان جدیدترین ساخته استودیو پیکسار شناخته می‌شود. لوکا توسط انریکو کاساروسا کارگردانی شده و به داستان دو دوست صمیمی می‌پردازد که درون آب زندگی می‌کنند اما در خشکی‌ها هم حضور دارند و به زندگی انسانی‌شان ادامه می‌دهند. اگر تابه‌حال انیمیشن‌های پیکسار را دیده باشید، با حال و هوای فانتزی و مضامین بشردوستانه‌ آن‌ها آشنایی خواهید داشت. اما طبق روال معمول، منتقدان قبل از تماشاگران به سراغ این انیمیشن رفته‌اند تا نقاط قوت و ضعف‌اش را بررسی کنند.

مهم‌ترین بررسی‌های انیمیشن لوکا

آلونسو دورالده از The Wrap – امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

انیمیشن لوکا به شدت شیرین و تاثیرگذار است. با پرداخت خوبی به روابط دوستانه در سواحل داغ تابستانی می‌پردازد و این موضوع را به بهترین شکل ممکن ادامه می‌دهد. این انیمیشن خوش‌ساخت و جذاب مانند قهرمانان تغییر شکل‌دهنده‌اش، پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند بیننده را شگفت‌زده کند.

پترانا رادولوویچ از پالیگان – امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰

این انیمیشن سعی نمی‌کند اشک مخاطب را دربیاورد؛  روشی که هم‌اکنون توسط برخی از فیلم‌های استودیو پیکسار استفاده می‌شود. اما اگر به دنبال یک تجربه دیدنی تلخ و شیرین می‌گردید، می‌توانید انیمیشن لوکا را تماشا کنید و در آرامش مطلق خاطرات زمان‌های گذشته زندگی‌تان را به یاد بیاورید.

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر – امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

انیمیشن لوکا مانند دیگر ساخته‌های استودیو پیکسار نیست اما به دلیل تمام ویژگی‌های مثبت و سرگرم‌کننده‌اش، مثل یک جلاتو دلچسب در بعد از ظهری تابستانی کام‌تان را شیرین می‌کند و قطعا از این تجربه به‌یادماندنی راضی خواهید بود.

ای.ای. داود از AV Club – امتیاز: ۶۷ از ۱۰۰

علت مهم بودن این انیمیشن دوست‌داشتنی در ویژگی‌های داستانی‌اش خلاصه می‌شود. داستان شیرین و ساده انیمیشن لوکا مانند افسانه‌هایی است که مادران برای بچه‌هایشان می‌خوانند تا به خواب فرو روند؛ از آن قصه‌هایی که حتی در عالم رویا هم ادامه پیدا می‌کنند. ساخته جدید پیکسار چیزهای خوب فراوانی را در اختیار دارد اما چندان عمیق نیست و در اکثر اوقات سطحی باقی می‌ماند.

آلیسون ویلمور از Vulture – امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

لوکا آنقدر تلاش می‌کند همه‌چیز را معنا کند که در نیمه راه، جهان خوش‌ آب و رنگ‌اش را از یاد می‌برد. ما در انیمیشن لوکا هرگز به درک عمیقی از روابط میان هیولاهای دریایی و انسان‌ها نمی‌رسیم. با این حال همچنان می‌توان از محصول جدید پیکسار لذت برد.

لوکا تا این لحظه با احتساب ۵۰ نقد، میانگین امتیازات ۷۱ از ۱۰۰ را به دست آورده است که این موضوع خوش‌ساخت بودن و جذابیت انیمیشن جدید پیکسار را نشان می‌دهد. در مجموع منتقدان از ماجراهای هیجان‌انگیز هیولاهای دریایی و انسان‌ها رضایت داشته‌اند و تنها انتقادات‌شان نسبت به این انیمیشن، در عدم پختگی و تکامل داستان و ضعف شخصیت‌ها خلاصه می‌شود؛ ایراداتی که می‌توانستند رفع شوند اما وجودشان تجربه لذت‌بخش اثر را خدشه‌دار نخواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*