ماشین مسابقه پرنده

نخستین ماشین مسابقه پرنده دنیا بال پرواز گشود + عکس و ویدیو

شرکت آلائودا ایروناتیکس – Alauda Aeronautics برای اولین بار، ماشین مسابقه پرنده الکتریکی خود را با نام Alauda Mk3 به پرواز در آورد. حالا برگزاری مسابقات سرعت با خودروهای پرنده، یک قدم به واقعیت نزدیک شده است.

ماشین مسابقه پرنده آلائودا که از راه دور هدایت می‌شود، نخستین پرواز خود را در ایالت استرالیای جنوبی و تحت نظارت سازمان ایمنی هوانوردی استرالیا تجربه کرد. هدف نهایی، تولید خودروهای پرنده مسابقه‌ای تحت برند Airspeeder است.

این برند قصد دارد مسابقات گرند پریکس EXA را در سه نقطه دنیا برگزار کند؛ با حضور شرکت‌کنندگانی که خلبان، راننده و حتی گیمر هستند. آن‌ها وظیفه هدایت این ماشین‌های الکتریکی عمودپرواز را از راه دور بر عهده خواهند داشت.

متئو پیرسن، موسس Alauda Aeronautics و Airspeeder دراین‌باره می‌گوید:

مسابقه‌های EXA آینده‌ای را به ارمغان می‌آورند که در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده بودیم. ما مفتخریم ورزشی را معرفی کنیم که نشان می‌دهد پیوند انسان با ماشین، چه ظرفیت‌هایی دارد. این پرواز تاریخی، فقط یک آغاز است و همه ما برای شروع فصلی تازه در میراث غنی ورزش‌های موتوری، هیجان‌زده هستیم.

خلبان‌ها باید از درون یک کابین شبیه‌سازی شده، ماشین مسابقه پرنده را هدایت کنند. در هر رقابت حداکثر چهار خودرو پرنده با طراحی و مشخصات فنی یکسان شرکت خواهند کرد. برای تعویض باتری، توقف‌های فوری هم پیش‌بینی شده است؛ پروسه‌ای که کلا 20 ثانیه طول می‌کشد.

البته درون هر آلائودا Mk3 به نیابت از خلبانان، یک آواتار رباتیک حضور خواهد داشت. این به مهندسان امکان می‌دهد تاثیر شتاب، چرخش‌های سریع و کاهش سرعت را بسنجند؛ چیزی که مسیر برگزاری مسابقه با ماشین‌های پرنده سرنشین‌دار را هموار خواهد کرد.

هر یک از خودروهای Airspeeder شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه‌ای دارند. تولید حداکثر قدرت 320 کیلووات و ارتفا‌ع‌گیری 500 متری، از دیگر مشخصات آن‌ها به شمار می‌رود. قرار است این مسابقه‌ها در سال 2022 آغاز شود.

پرواز Alauda Mk3؛ نخستین ماشین مسابقه پرنده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*