احتمال توقف تولید آیفون ۱۲ مینی ؛ آیا پایان این گوشی کوچک نزدیک است؟

گزارشات نشان می‌دهند که تولید آیفون ۱۲ مینی که کوچکترین عضو از سری آیفون ۱۲ اپل است، زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به پایان برسد.

به نظر می‌رسد که آیفون ۱۲ مینی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به تولید خود پایان دهد. به گفته‌ی اپل دلیل این امر چیزی جز فروش پایین این گوشی کوچک نیست. طبق گزارش TrendForce، توقف تولید آیفون ۱۲ مینی نزدیک است و احتمال دارد که تولید مدل مشابه آن در آیفون ۱۳ ادامه پیدا نکند، اما این موضوع بعدها به صورت قطعی مشخص خواهد شد.

TrendForce در گزارشی مدعی شده که iPhone 12 Mini «زودتر از موعد» یعنی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به تولید خود پایان خواهد داد. ظاهرا این مدل در مقایسه با سایر مدل‌های خانواده آیفون ۱۲، فروش ناامید کننده‌ای داشته است و در عین حال به نظر نمی‌رسد که این امر در تولید و فروش کلی گوشی‌های آیفون شرکت اپل خدشه‌ای وارد کند. در همین راستا ترندفورس میزان تولید سالانه آیفون را تخمین زده که این آمار در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۲۰۱۹ یا ۲۰۱۸ به طور قابل توجهی بالاتر بوده است.

در ادامه‌ی گزارشات قبلی، گزارش منتشر شده در ۱۰ مارس ۲۰۲۱ نشان داد که تولید آیفون ۱۲ مینی رو به کاهش است. پس از این گزارش بود که Nikkei منابع مختلفی را بررسی کرد و دریافت که اپل قصد دارد تولید این گوشی کوچک را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ به میزان ۷۰ درصد کاهش دهد. انتظار می‌رفت که اپل از تولید بعدی آیفون به صورت مینی صرف نظر کند، اما با درز کردن خبرهای اولیه بنظر می‌رسد که احتمالا یک آیفون کوچک بدون نام mini را شاهد خواهیم بود.

به احتمال زیاد آیفون‌های نسل بعدی که تا زمان فاش نشدن نام رسمی آن‌ها توسط اپل، آن‌ها را آیفون ۱۳ می‌نامیم، در اندازه‌های مختلف و با تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها ارائه می‌شوند. انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۳ همانند سری فعلی موجود در فروشگاه‌های اپل سراسر جهان، طراحی صنعتی داشته باشند و تنها از نظر فنی چند تمایز بسیار مهم با نسل قبلی داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*