بوستون داینامیکس

هیوندای رسما شرکت ربات سازی بوستون داینامیکس را خرید

شرکت هیوندای به تازگی با عقد قراردادی رسمی 80 درصد از سهام شرکت رباتیک بوستون داینامیکس را خریداری کرده تا به سومین خریدار این شرکت تبدیل شود.

شرکت هیوندای پس از مطرح شدن شایعاتی سرانجام شرکت تولید کننده سگ‌های رباتیک بوستون داینامیکس را با هدف به وجود آوردن یک زنجیره ارزش رباتیک خریداری کرد.

هم‌‌اکنون شرکت هیوندای به این معامله رسمیت بخشیده است تا بدین وسیله بتواند در حوزه رباتیک قدرتمند‌تر شود. با انجام این معامله 80 درصد از سهام شرکت Boston Dynamics با ارزشی در حدود 1.1 میلیارد دلار به  شرکت هیوندای تعلق پیدا می‌کند.

شرکت هیوندای با انجام این معامله پس از دو شرکت به سومین شرکت تبدیل شد که سهام بوستون داینامیکس را خریداری می‌کند. این شرکت رباتیک توسط مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) تأسیس شد و گوگل در سال 2013 میلادی اقدام به خرید آن کرد و پس از آن نیز شرکت سافت بانک (Softbank) اقدام به خرید این شرکت کرد که همچنان صاحب 20 درصد از سهام این شرکت رباتیک است.

هدف هیوندای از خرید شرکت بوستون داینامیکس

هدف اصلی شرکت هیوندای (Hyundai) از خرید سهام این شرکت تولید قطعات، ساخت و اتوماسیون رباتیک است. شرکت هیوندای  علاوه بر این که در پی تولید وسایل نقلیه پیاده‌رو است، قصد دارد تا صاحب ربات‌های کارگر انبار بوستون داینامیکس نیز بشود. ممکن است شما در ابتدا با شنیدن خبر این معامله کمی تعجب کرده باشید؛ اما گروهی در شرکت هیوندای فعالیت دارد که تمرکز اصلی آن روی رباتیک صنعتی است و می‌تواند به خوبی فناوری بوستون داینامیکس را در خود جای دهد. علاوه بر این، شرکت هیوندای نسبت به فناوری‌های جدید و به‌روز آشنایی کامل دارد.

اخیرا انتقادهایی به شرکت رباتیک بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) به علت این که نوعی از ربات‌های خود با نام Spot را در اختیار نیروهای نظامی و ارتش قرار داده بود، وارد شده است. گرچه شرکت هیوندای در ویدیوی تبلیغاتی که به تازگی منتشر کرده از این موارد هیچ‌گونه استفاده‌ای نکرده و در عوض از این سگ رباتیک به عنوان یک مددکار بیمارستانی و راهنمایی نابینایان پرده‌برداری می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*