تاکسی هوایی

همکاری هیوندای موتور با شهرداری سئول برای راه‌اندازی سرویس تاکسی هوایی

کمپانی هیوندای موتور – Hyundai Moto از همکاری خود با مقامات سئول، پایتخت کره‌جنوبی برای راه‌اندازی یک سرویس تاکسی هوایی خبر داد.

هیوندای موتور قصد دارد تا سال 2028 سرویس حمل و نقل هوایی خود، موسوم به Urban Air Mobility یا UAM را در شهر سئول، تجاری کند. این طرح با ایجاد ایستگاه‌های فرود تاکسی‌های هوایی (موسوم به ورتی پورت) آغاز می‌شود و با یک نقشه‌راه بلند مدت ادامه پیدا می‌کند.

اما هیوندای با دست پر وارد این عرصه شده است. به گفته‌ی مدیر کمپانی، سونگ جائه یونگ، هیوندای 37 تاسیسات تولید در 10 کشور مختلف دنیا دارد؛ همچنین زیرمجموعه‌هایی برای تامین مالی، تهیه قطعات و زیرساخت‌ها! او همچنین از پیشرفت کمپانی در زمینه فناوری برقی و سوخت‌های هیدروژنی سخن گفت.

هیوندای موتور

خودروساز کره‌ای برای پیشبرد فعالیت‌هایش در حوزه UAM، دکتر «شین جای وون» را نیز در سال 2019 جذب کرد؛ کسی که سابقه کار در ناسا را داشت. هیوندای همچنین قصد دارد یک پایگاه را در شهر واشنگتن دی سی آمریکا راه‌اندازی کند.

این کمپانی مذاکراتی را با مقامات لس‌آنجلس برای تجاری سازی حمل‌ونقل هوایی در این شهر نیز ترتیب داده است. ناگفته نماند پیش‌تر هیوندای موتور در رقابت Future Flight Challenge که توسط دولت بریتانیا برگزار شده بود، به پیروزی رسید و قرار شده همین امسال، نمونه آزمایشی ورتی پورت (vertiport) را در انگلستان نمایش دهد.

اما به کره‌جنوبی بازگردیم که تاکسی هوایی از مسیر فرودگاه بین‌المللی Gimpo تا داخل شهر سئول، خدمات‌دهی خواهد کرد. هیوندای هدف خود را ارائه یک سرویس هوایی مشتری-محور، کم‌هزینه، امن و کم سروصدا عنوان می‌کند.

البته خودروسازان دیگری مانند تویوتا نیز در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حتی اخیرا Archer Aviation از نخستین تاکسی پرنده خود، با نام Maker رونمایی کرد. از این مدل دو-سرنشینه در آزمایش‌هایی استفاده می‌شود که راه صدور تاییدیه برای یک مدل بزرگ‌تر پنج-صندلی و خلبان‌دار را هموار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*