واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا

واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا و بیماران صعب‌العلاج تا انتهای مرداد ماه

به گفته دکتر نمکی، وزیر بهداشت ایران واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا،‌ بیماران صعب‌العلاج و گروه‌های آسیب پذیر تا انتهای مرداد ماه انجام خواهد شد.

دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان کشور در تازه‌ترین مصاحبه خود از واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا و بیماران صعب‌العلاج و گروه‌های آسیب پذیر تا انتهای مرداد ماه خبر داده است. وی با تقدیر از پشتیبانی‌های همه‌جانبه رهبر انقلاب، به مدیریت مناسب چهارمین پیک کرونا در ایران نسبت به سایر کشورها و ثبت مدل درمان ایرانی اشاره و عنوان کرد که کشور از آغاز ساخت واکسن تمام تلاش خود را در زمینه خرید و انتقال دانش فنی واکسن انجام داد و ستاد فرمان امام نیز در راستای تأمین دستگاه اکسیژن‌ و ماسک در ضمن تأمین واکسن همکاری‌ مناسبی را به جای آورد.

دکتر نمکی در ادامه با اشاره به فاش شدن دروغ آمریکا در ادعای عدم وجود هیچ‌گونه محدودیتی برای ورود دارو و تجهیزات به ایران عنوان کرد بعد از آن که وزارت بهداشت اقدام به صدور مجوز برای واکسن کرد، رئیس جمهور آمریکا بیان کرد که برای ورود واکسن به ایران هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد که این سخن وی مشخص ساخت که اظهارات قبلی او کذب بود.

زمان واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا

بر اساس اظهارات وزیر بهداشت، افراد 60 سال به بالا، بیماران صعب‌العلاج و گروه‌های آسیب پذیر تا انتهای مرداد ۱۴۰۰ در برابر کرونا واکسینه خواهند شد و پس از پایان واکسیناسیون این افراد، دانش‌آموزان و عوامل مدارس، واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

دکتر نمکی همچنین عنوان کرد که گروهی ویژه مامور شده است تا مستندات علمی واکسن‌های کرونایی که کشور تولید‌ آن‌ها را آغاز کرده است ثبت کند و سپس این مستندات را در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار دهد. دکتر نمکی در ارتباط با رعایت الزامات برای بعد از دریافت واکسن نیز بیان کرد که استفاده از ماسک نیابد قطع شود، زیرا واکسن احتمال ابتلا به نوع شدید ویروس را کاهش می‌دهد، اما احتمال ابتلا را به طور کلی از بین نمی‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*