واکسن اسپوتنیک ایرانی

واکسن اسپوتنیک ایرانی رسما با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد

واکسن اسپوتنیک ایرانی رسما با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد. قرار است این واکسن روسی به کمک مجموعه اکتوور در ایران به تولید برسد.

واکسن اسپوتنیک‌ تولید شده در ایران طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد. این واکسن روسی به شکل انبوه توسط مجموعه اکتوور در ایران به تولید خواهد رسید. گفتنی است اکتوور مجموعه‌ای متشکل از کارخانه‌های دارویی و غذایی بوده و به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولیدی دارو و غذا در ایران و منطقه شناخته می‌شود.

جزئیات تولید واکسن اسپوتنیک ایرانی

واکسن اسپوتنیک ایرانی

پس از این که خطوط تولیدی بخش بیوتکنولوژی مجموعه اکتوور ایران توسط طرف روس به شکل دقیق مورد ارزیابی قرار گرفت، بر اساس اعتماد و اطمینان بین‌المللی به این مجموعه تصمیم بر آن شد تا مجموعه اکتوور به عنوان مرکز تولید واکسن اسپوتنیک وی در قالب تولید قراردادی انتخاب شود.

گفتنی است تاکنون واکسن اسپوتنیک وی در بیش از 60 کشور جهان از جمله ایران ثبت شده و بسیاری از کشورها نظیر اوکراین، صربستان، هند، قزاقستان، مصر، آرژانتین، برزیل، چین، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بلاروس برای تولید قراردادی و تحت لیسانس این واکسن انتخاب شدند که گروه دارویی اکتوور به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان این واکسن در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

برای تولید قراردادی واکسن اسپوتنیک در مجموعه اکتوور مدتی قبل بانک سلولی آن به کشور منتقل شد و مراحل تولید آزمایشی آن نیز با موفقیت به پایان رسید. همچنین به تازگی بچ انتقال تکنولوژی طبق پروتکل‌های تدوین شده توسط انستیتو گامالیا و در ماشین‌آلات و تجهیزات کاملا مشابه با سازنده اصلی تولید شده و تمام آزمایش‌های مربوطه در این زمینه به اتمام رسیده است. گفتنی است ظرفیت تولید این واکسن در گروه دارویی اکتوور حدود 2 میلیون دوز در هر ماه اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*