یورو دیجیتالی

عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی اروپا از آمادگی برای عرضه یورو دیجیتالی خبر داد

عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی اروپا اعلام کرد برای جلوگیری از وقوع نوسانات شدید در بازارهای مالی آماده‌ایم تا یورو دیجیتالی را به بازار عرضه کنیم.

این روزها ارزهای دیجیتالی میان سرمایه‌گذاران و مردم عادی به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کرده است و در همین راستا بسیاری از بانک‌های مرکزی با هدف مدیریت این شرایط قصد دارند ارزهای دیجیتالی رسمی خود را عرضه کنند تا مانع وقوع نوسانات شدید در بازاری مالی شوند. پس از این که مقامات بانک مرکزی اروپا در خصوص ارزهای دیجیتالی به ویژه بیت کوین موضع‌گیری‌های تندی داشتند، اکنون یکی از مدیران ارشد این بانک اعلام کرد از ایده کلی ارزهای دیجیتالی حمایت می‌کنیم و برای عرضه یورو دیجیتالی آمادگی کامل داریم.

جزئیات عرضه یورو دیجیتالی

فابیو پانه تا، عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی اروپا با اعلام این که عرضه یورو دیجیتالی به سود دولت‌ها و مصرف‌کنندگان خواهد بود، گفت این ارز می‌تواند بهتر از هر ارز دیجیتالی دیگر منافع مردم را حفظ کند. وی تاکید کرد یورو دیجیتالی بر خلاف بیت کوین دارای پشتوانه واقعی بوده و ارزش آن همواره ثابت باقی خواهد ماند.

طبق گفته عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی اروپا، بانک‌های مرکزی باید به حوزه ارزهای دیجیتالی وارد شوند تا بتوانند شرایط را مدیریت کرده و از حریم شخصی کاربران حفاظت کنند. فابیو پانه تا بر این باور است این که شرکت‌های خصوصی یا سایر اشخاص سرمایه مردم را در اختیار بگیرند بسیار خطرناک خواهد بود و ریسک‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

ارزهای دیجیتالی فعلی برای معامله‌گران امکان ناشناس بودن را فراهم می‌کنند، اما یورو دیجیتالی به مقامات امنیتی و بانکی اجازه رصد تراکنش‌ها را خواهد داد. البته فابیو پانه‌تا تاکید کرد در تراکنش‌هایی که مبلغ آنها 70 تا 100 یورو باشد به شناسایی معامله‌گران نیازی نخواهد بود؛ در واقع هدف این است تا با رصد معامله‌گران بزرگ بتوان از فعالیت‌های مجرمانه و پولشویی جلوگیری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*