اتصال روستاهای استان فارس

تقدیر آذری جهرمی از همراه اول در آیین اتصال روستاهای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین اتصال روستاهای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات از شرکت همراه اول تقدیر و تشکر کرد و گفت این اپراتور کار بزرگی انجام داد.

صبح امروز، دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰، آیین بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های ارتباطی حوزه روستایی استان فارس و اتصال روستاهای فارس به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات برگزار شد و با اقدامات همراه اول جهت راه‌اندازی و ارتقای ۲۲۸ سایت ارتباطی در ۳۶۶ روستای استان فارس در مدت یک سال گذشته، اکنون ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

این مراسم با حضور محمد جواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، عنایت‌الله رحیمی (استاندار فارس)، مسعود گرشاسبی (نماینده همراه اول) و تعدادی از مسئولان استانی و مدیران اپراتورهای ارتباطی برگزار شد و در جریان آن شاهد افتتاح نمادین سه پروژه همراه اول در روستاهای «مرغ بزرگ شهرستان ممسنی»، «سیمکان شهرستان بوانات» و «کلانی شهرستان کازرون» بودیم. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشورمان در این مراسم اظهار کرد شاخص زیرساخت توسعه‌ای استان فارس در ابتدای شروع کار دولت، جایگاهی بالاتر از ۲۰ را در بین استان‌ها داشت. این در حالی است که فارس قطب الکترونیک کشور بود و در شرایطی که ۱۰ درصد درآمد این حوزه به این استان تعلق داشت، اما وضعیت پوشش اینترنت در فارس در سال ۱۳۹۶ از ۱۵ درصد کمتر بود.

همراه اول کار بزرگی انجام داد

به گفته آذری جهرمی، شهرکی به نام صدرا در استان فارس بالاترین نرخ مصرف دیتا در کشور را روی شبکه همراه اول داشت و در سال ۱۳۹۷ فقط ۶ سایت در آنجا مستقر شده بود. اما حالا ۲۰ سایت جدید در این منطقه نصب شده و تروپوت مشترکان به بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است. وزیر ارتباطات در ادامه از اقدامات همراه اول و کار بزرگ این شرکت تقدیر و تشکر کرد و گفت:

با وجود تلاش‌هایی که از سمت شرکت‌هایی مانند مخابرات برای توسعه شبکه انتقال در سه فاز انجام شد، اما همراه اول کار بزرگی را انجام داد و با توسعه گسترده پهنای باند، نزدیک به ۱۳۰۰ روستا را تحت پوشش اینترنت قرار داد. امر توسعه پیچیدگی‌های مربوط به خود را داشت. به عنوان مثال تجهیزات استفاده شده قبلی برای یک برند اروپایی بود که بعد از اعمال تحریم‌ها کشورمان را ترک کرد. یک سال هم معطل تجهیزات بودیم، اما با وجود این و با مدیریت دوستان موفق شدیم امر توسعه در مناطق روستایی را پیش ببریم.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس هم در ادامه سخنانی را مطرح کرد. وی به جایگاه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در امر توسعه اشاره کرد و گفت این حوزه ثروت‌آفرینی بیشتری از سایر حوزه‌ها دارد و ایران هم باید در این مسیر حرکت کند. رحیمی در ادامه افزود در آینده نزدیک هر خانه می‌تواند یک کارخانه و محلی برای تولید ثروت شود که این امر در گرو توسعه زیرساخت‌ها است. ما استعدادهای خلاقی در کشورمان داریم که می‌توانند به این حوزه وارد شوند و برای کشور ثروت‌آفرینی کنند. استاندار فارس نیز از اقدامات همراه اول و مخابرات ایران تشکر کرد و گفت اقدامات همراه اول و مخابرات ایران در حوزه راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی و برقراری پوشش جاده‌ای در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان در یک سال گذشته ارزشمند و قابل تقدیر است.

اتصال روستاهای استان فارس و پیشروی در ورود 5G به ایران

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت همراه اول موفق شده با نقش‌آفرینی گسترده و تعهد به اجرای پروژه USO، پوشش ارتباطات مبتنی بر نسل‌های نوین تکنولوژی را به روستاهای استان فارس بیاورد و به این ترتیب در حال حاضر دسترسی ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است. همراه اول به عنوان «لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال» از سال ۱۳۹۵ به فناوری 5G وارد شد تا اپراتور پیشرو در این زمینه باشد. این شرکت همچنین با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های ایرانی، فرایند بومی‌سازی فناوری نسل پنجم تلفن همراه را از آن زمان تاکنون راهبری می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*