واکسن پاستور

صدور مجوز استفاده اضطراری برای واکسن پاستور و کوبا

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشور اعلام کرد واکسن پاستور و کوبا به تازگی موفق به کسب مجوز استفاده اضطراری شده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشور به تازگی و در جریان سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت عنوان کرد که پرونده صدور مجوز برای استفاده اضطراری واکسن پاستور از مدتی پیش باز شده بود. لازم به ذکر است که جمعیتی برابر با 24 هزار نفر در ایران و 44 هزار نفر در کوبا در سومین فاز کارآزمایی بالینی این واکسن شرکت کرده‌اند.

واکسن پاستور دومین واکسن ایرانی

یکی از شهرهای حاضر در سومین فاز کارآزمایی بالینی واکسن پاستور ، شهر یزد بود و هم‌اکنون این واکسن موفق شده است که پس از کسب موفقیت در آزمایش‌ها لازم مجوز استفاده اضطراری را دریافت کند و به دومین واکسن تولید داخل تبدیل شود.

دکتر نمکی با اشاره به دیدار خود از طرح ادغام طب ایرانی که در سال گذشته در اردکان شروع شده بود، بیان کرد که بهورزان و کارشناسان بهداشتی در جریان این طرح توصیه‌های لازم را به مردم می‌کنند و همچنین به آن‌ها با استفاده از ظرفیت نحوه درست زندگی در ایران باستان و طب سنتی آموزش می‌دهند که اصول تغذیه‌ای آن‌ها باید به چه صورت باشد و تحرک لازم برای آن‌ها چقدر است.

وزیر بهداشت و درمان کشور در انتها عنوان کرد که در این طرح کارشناسان به منظور جلوگیری از بیماری‌های غیر عفونی و عفونی مردم را با بهره‌گیری از مبانی طب ایرانی آموزش می‌دهند. این طرح یک طرح بسیار خوب است که می‌تواند در سایر استان‌ها نیز اجرایی شود.