دوربین بدون آینه نیکون Z fc

دوربین بدون آینه نیکون Z fc با ظاهری کلاسیک رونمایی شد

دوربین بدون آینه نیکون Z fc با ظاهری شبیه به دوربین‌های قدیمی ولی امکاناتی مثل دوربین حرفه‌ای نیکون Z50 همراه دو لنز جدید رونمایی شد.

شرکت نیکون شب گذشته از دوربین بدون آینه فرمت DX جدید خودش به نام نیکون Z fc رونمایی کرد که امکانات مدرن و عملکرد به‌روز خود را در قالب یک ظاهر کلاسیک ارائه می‌کند. طراحی این دوربین برگرفته از دوربین قدیمی نیکون FM2 است که دهه هشتاد میلادی معرفی شده بود، در حالی که قطعات داخلی آن مشابه دوربین میان‌رده Z50 این شرکت است.

دوربین بدون آینه نیکون Z fc

بدنه دوربین زد اف سی عموماً از پلاستیک تشکیل شده است، اما در فریم جلویی آن لایه چرمی دیده می‌شود و تنظیم‌کننده‌های چرخشی این دوربین نیز از جنس آلومینیوم هستند. این تنظیم کننده‌ها به شما اجازه کنترل دستی شاخص‌هایی نظیر ISO، سرعت شاتر و نوردهی را می‌دهند. یک نمایشگر کوچک هم در فریم بالایی این دوربین تعبیه شده که میزان گشودگی لنز دوربین این گوشی را به نمایش می‌گذارد.

دوربین بدون آینه نیکون Z fc

یک سری سوئیچ‌های کشویی برای تغییر حالت، حالت عکس/ ویدیو و خاموش/ روشن کردن دوربین در داخل تنظیم شونده‌های ولومی تعبیه شده‌اند. یک دکمه مستقل برای ضبط ویدیویی نیز در کنار افزاینده مکانیکی سرعت شاتر با رنگ قرمز دیده می‌شود.

در پشت دوربین بدون آینه نیکون Z fc یک نمایشگر لمسی تاشو به سمت بیرون قرار گرفته است که با اندازه ۳ اینچی نسبت به نمایشگر مدل Z50 کوچک‌تر شده است،‌ اما رزولوشن مشابه 1040K نقطه را ارائه می‌کند. منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین نیز مثل مدل Z50 از یک پنل OLED با رزولوشن 2360K نقطه استفاده می‌کند.

دوربین بدون آینه نیکون Z fc

دوربین Z fc نیکون از حسگر ۲۰.۹ مگاپیکسلی CMOS کراپ شده با فرمت DX و همان پردازشگر تصویر EXPEED 6 استفاده می‌کند. حتی همان مانت Z نیز در این دوربین استفاده شده که به شما اجازه می‌دهد از لنزهای مانت Z تمام فریم هم روی این دوربین استفاده کنید. Z fc می‌تواند با نرخ ۱۱ فریم بر ثانیه‌ای در رزولوشن کامل عکاسی پیاپی کند. کیفیت تصاویر ثبت شده با آن نیز تقریباً مشابه مدل Z50 است.

عملکرد این دو دوربین در فیلم‌برداری هم مشابه هم است. Z fc می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای همراه با فوکوس خودکار تشخیص چهره و ردیاب چشم، فیلمبرداری کند. یک خروجی HDMI برای ضبط خارجی و همینطور یک میکروفون برای ضبط صدا نیز روی بدنه آن تعبیه شده است؛ اما خبری از جک هدفون نیست.

نیکون زد اف سی از اواخر ماه جاری میلادی در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. قیمت تنها بدنه آن ۹۶۰ دلار است. یک لنز نقره‌ای جدید به نام NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR نیز با قیمت ۱۱۰۰ دلار همراه این دوربین معرفی شده که به فروش خواهد رسید. البته شما می‌توانید لنز سفارشی جدید NIKKOR Z 28mm f/2.8 SE را هم به همراه دوربین خود سفارش دهید.

اگر این دوربین را با لنز نخست تهیه کنید، می‌توانید رنگ‌های متنوع‌تری مثل قرمز، سبز، قهوه‌ای، خاکستری و نارنجی را هم برای بخش چرم روی فریم جلویی آن سفارش دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*