کانن EOS M50 Mark II

دوربین بدون آینه کانن EOS M50 Mark II با پیشرفت‌هایی اندک معرفی شد

نسل جدید دوربین بدون آینه کانن EOS M50 Mark II به همراه برخی ویژگی‌های مدرن و قیمت زیر ۷۰۰ دلاری معرفی شد. مشخصات فنی و امکانات آن را در ادامه بخوانید.

شرکت کانن ساعاتی پیش از جدیدترین نسل دوربین بدون آینه کانن EOS M50 Mark II رونمایی کرد که نسبت به نسل قبلی از ۲ سال پیش٬ به‌روزرسانی نسبتاً اندکی داشته است. این به‌روزرسانی اندک بیشتر روی دو چیز متمرکز است. اولی٬ اضافه شدن ردیابی چشم برای فوکوس خودکار در عکس‌ها و ویدیوها است. این اجازه می‌دهد سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel سوژه‌ها را ردیابی کرده و فوکوس را با دقت بیشتری نسبت به نسل گذشته ارائه می‌کند.

دوربین بدون آینه کانن EOS M50 Mark II

دیگر تغییر گزینه‌ی ضبط ویدیوها به صورت عمودی است. هرچقدر این در دنیای دوربین‌های حرفه‌ای خیلی رایج نیست٬ اما هنوز هم کاربرانی هستند که ترجیح می‌دهند به صورت عمودی ویدیوهای خود را ضبط کنند؛ به خصوص کاربرانی که برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام٬ تیک تاک و اسنپ چت ویدیوهایشان را ضبط می‌کنند و به فیلم‌هایی با فرمت عمودی نیاز دارند. این به فیلمبردارانی که فیلم‌های عمودی برای شبکه‌های اجتماعی خود یا مشتریانشان ضبط می‌کنند٬ این امکان را می‌دهد که ویدیویی با کیفیت بالاتر را ضبط می‌کنند و با کمترین دردسری بارگذاری کنند.

دیگر تغییرات چندان چشمگیر نیست. اکنون یک دکمه ضبط ویدیو و یک تایمر خودکار برای فیلم‌ها اضافه شده است. شما می‌توانید همچنین از صفحه برای فوکوس خودکار٬ هنگام جستجوی EVF نیز استفاده کنید. یک حالت وبکم برای استفاده از دوربین با نرم افزار Canon EOS Webcam Utility و خروجی HDMI هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. و سرانجام٬ این دوربین از پخش مستقیم در یوتیوب نیز پشتیبانی می‌کند.

علیرغم این موارد٬‌ شما از همان حسگر ۲۴.۱ مگاپیکسلی APS-C با مانت Canon EF-M استفاده خواهید کرد. این دوربین البته محدودیت‌هایی نیز برای فیلمبرداری دارد که می‌توان از آن به فیلمبرداری 4K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای فقط با فوکوس خودکار مبتنی بر کنتراست و کراپ ۱.۵ برابری اشاره کرد. اگر می‌خواهید از فوکوس خودکار Dual Pixel و نرخ فریم بالاتر بهره‌مند شوید٬ باید با رزولوشن 1080p فیلمبرداری کنید.

کانن این دوربین را می‌خواهد با قیمت ۶۰۰ دلار فقط برای بدنه و با قیمت ۷۰۰ دلار همراه لنز کیت EF-M 15-45mm f3.5-6.3 عرضه کند.