ایران خودرو

ایران خودرو در مورد افزایش هزینه پارکینگ و تبلیغات بخش خدمات پس از فروش توضیح داد

اخیرا در فضای مجازی حواشی زیادی پیرامون افزایش هزینه پارکینگ و تبلیغات بخش خدمات پس از فروش ایران خودرو به وجود آمد که واکنش این گروه خودروسازی را به همراه داشت.

اخیرا ایران خودرو اطلاعاتی را در کدال بورس منتشر کرد که از افزایش هزینه تبلیغات در حوزه خدمات پس از فروش، افزایش نرخ بهای اجاره پارکینگ و هزینه نگهداری خودروها توسط این گروه صنعتی حکایت داشت و حواشی زیادی را در فضای مجازی به وجود آورد. در همین راستا ایران خودرو با ارائه توضیحاتی نسبت به این حواشی واکنش نشان داد.

دلیل افزایش هزینه پارکینگ ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص افزایش هزینه پارکینگ خود اعلام کرد میزان تولید این گروه صنعتی در سال گذشته از مرز 500 هزار دستگاه نیز فراتر رفت و همچنین بخشی از خودروها به دلیل تحریم‌ها و مشکلات به وجود آمده در تامین قطعات به صورت کامل تولید نشدند و به ناچار تا تامین قطعات می‌بایست در پارکینگ نگهداری شوند. طبق اعلام ایران خودرو، چنین محدودیت‌هایی به همراه طولانی بودن فرایند تامین و انتقال ارز برای تامین قطعات خاص باعث شد تا فرایند خارج شدن این خودروها از پارکینگ‌ها با مشکل مواجه شود.

ایران خودرو اعلام کرد از سوی دیگر ممنوعیت عدم حمل خودرو به نمایندگی‌های ایران خودرو در سطح کشور بدون پلاک انتظامی و طولانی شدن فرایند دریافت مجوز حمل خودرو در افزایش نرخ بهای پارکینگ‌ها نیز تاثیرگذار بوده است. همچنین از آنجایی که تولید ایران خودرو در سال گذشته 35 درصد افزایش یافت، ظرفیت محدود ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و تریلی‌های حمل به شهرستان‌ها کافی نبوده و باعث شدند تا محصولات آماده عرضه به مشتری بیش از آنچه که باید در پارکینگ‌ها نگهداری شوند.

دلیل افزایش تبلیغات بخش خدمات پس از فروش

ایران خودرو در خصوص افزایش تبلیغات در بخش خدمات پس از فروش نیز عنوان کرد این رقم به گروه صنعتی ایران خودرو شامل شرکت اصلی و تمامی شرکت‌های زیرمجموعه مربوط بوده و بخش اصلی بودجه تبلیغات نیز به شرکت ایساکو تعلق دارد. این شرکت طی سال اخیر برای ترغیب مشتریان به استفاده از قطعات اصل و اطلاع‌رسانی در مورد عواقب استفاده از قطعات تقلبی، بی‌کیفیت و غیر اصل به میزان چشمگیری محتوای تبلیغاتی را به تولید رسانده است.

طبق اعلام ایران خودرو، بخش دیگری از فعالیت‌های تبلیغاتی ایساکو به اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های امداد ایران خودرو با هدف جلوگیری از مراجعه مشتریان به امدادهای متفرقه بوده است. همچنین در سال 99 به دلیل بحران کرونا و محدودیت‌هایی که به واسطه آن به وجود آمد، شرکت خدمات پس از فروش با طراحی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توانست ارائه خدمات غیر حضوری بر بستر اینترنت را افزایش دهد که همین موضوع باعث صرف هزینه اطلاع‌رسانی امکانات جدید به مشتریان در این بخش شده است. علاوه بر این، شرکت‌های تهیه و توزیع قطعات در بازار رقابتی به معرفی محصولات خود برای تدوام حضور در بازار و گسترش آن نیاز دارند.

ایران خودرو اعلام کرد شرکت ایساکو طی سال 99 با اقدامات مختلفی که در شبکه خدمات پس از فروش انجام داده است موفق شد مقام اول این حوزه را به خود اختصاص دهد. افزایش 50 درصدی شاخص فروش ایساکو در سال 99 نسبت به سال 98 نیز به خوبی اثربخشی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات این شرکت را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*