اجرای ویندوز 11

تماشا کنید: اجرای ویندوز 11 روی گوشی مایکروسافت لومیا 950 XL

نسخه پیش نمایش Windows 11 منتشر شد و حالا شاهد اجرای ویندوز 11 روی گوشی مایکروسافت لومیا 950 XL هستیم. این گوشی دارای تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۰ است.

مایکروسافت چند روز پیش نسخه پیش نمایش ویندوز 11 را برای کاربران ویندوز اینسایدر منتشر کرد و همین اقدام نیز سبب شد که توسعه دهندگان سراغ اجرای ویندوز 11 روی سیستم‌های مختلف بروند. البته، این کار فقط محدود به رایانه‌های عادی نبوده است و یک توسعه دهنده در اقدامی عجیب Windows 11 را روی مایکروسافت لومیا 950 ایکس ال نصب کرده است. آخرین پرچمدار ویندوز موبایلی مایکروسافت در پاییز ۲۰۱۵ عرضه شد و از آن هنگام به گوشی محبوب توسعه دهندگان ویندوز تبدیل شده است.

از من خواستند که ویدیویی از ویندوز 11 روی لومیا 950 XL بسازم. بفرمایید این هم از ویدیو:

یک نگاه (خیلی) سریع (و عجله‌ای) به عملکرد ویندوز 11 روی لومیا 950 ایکس ال پس از یک روز استفاده

توسعه دهنده‌ای به نام Gustave Monce توانسته بیلد پیش نمایش Windows 11 را روی این گوشی قدیمی لومیا نصب کند. البته؛ فراموش نکنیم که این دستگاه به تراشه ۲۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز شده است و ویندوز 11 نیز از برخی تراشه‌های مبتنی بر آرم پشتیبانی می‌کند. در ویدیو منتشر شده 950 XL به خوبی و بدون مشکل خاصی نسخه کامل ویندوز 11 را اجرا می‌کند.

البته همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، لومیا در هنگام باز کردن برخی از برنامه‌ها لگ دارد ولی نسبت به ویندوز 10، خیلی راحت‌تر برنامه‌ها را اجرا می‌کند. در واقع این اتفاق نشان می‌دهد که نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت بهینه‌تر شده است و می‌تواند در آینده بر دستگاه‌های آرم محور بیشتری اجرا شود.

اجرای ویندوز 11

تا به این جای کار مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز 11 روی رایانه های مجهز به چیپست‌های نسل هشتم اینتل (و نسل‌های بعدی) و AMD Zen 2 (و نمونه‌های جدیدتر) و دستگاه‌های مجهز به سری ۷ و ۸ کوالکام اجرا خواهد شد. این نسخه از ویندوز همچنین از گجت‌های آرم محوری همچون گوشی‌های هوشمند پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین، در اقدامی مشابه کاربران توانستند ویندوز 11 را روی رزبری پای 4 نصب کنند. رزبری پای از تراشه برادکام استفاده می‌کند و با ویندوز 10 نیز سازگار است. جالب اینکه کاربران گفته‌اند ویندوز 11 سریع‌تر و بهتر از ویندوز 10 روی این گجت اجرا شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*