سیستم عامل هارمونی

آمار نصب سیستم عامل هارمونی طی 2 هفته به 18 میلیون دستگاه رسید

شرکت هواوی با انتشار گزارشی اعلام کرد آمار نصب سیستم عامل هارمونی کمتر از 2 هفته پس از عرضه نسخه عمومی به 18 میلیون دستگاه رسید.

شرکت هواوی در 12 خرداد 1400 طی رویدادی نسخه 2.0 سیستم عامل هارمونی را به شکل عمومی برای کاربران خود منتشر کرد که فصلی جدید برای این شرکت چینی در حوزه صنعت نرم افزار موبایل محسوب می‌شود. هواوی در آن مراسم اعلام کرد که قصد دارد سیستم عامل اختصاصی خود را برای 100 دستگاه از گروه‌های مختلف عرضه کند و حتی برخی از گوشی‌های ساخت این شرکت که 5 از ساخت آنها می‌گذرد نیز به این سیستم عامل به‌روز خواهند شد.

نصب سیستم عامل هارمونی روی 18 میلیون دستگاه

سیستم عامل هارمونی

این شرکت چینی با انتشار گزارشی اعلام کرد تعداد نصب این سیستم عامل اختصاصی به دلیل استقبال چشمگیر کاربران ظرف مدت کمتر از 15 روز به بیش از 18 میلیون دستگاه رسیده است.  البته این آمار به دو گروه نسخه بتا و عمومی سیستم عامل هارمونی اختصاص دارد. به طور دقیق 15.5 میلیون دستگاه نسخه بتا عمومی و 2.8 میلیون دستگاه نیز نسخه بتا داخلی هواوی را نصب کردند.

همچنین از این میزان حدود 7.75 درصد از تسترهای بتا نیز نسخه 2.0 هارمونی را روی دستگاه خود نصب کردند و نرخ به‌روزرسانی نسخه بتا عمومی در میان آنها حدود 17.61 درصد و نرخ به‌روزرسانی نسخه بتا عمومی نیز 1.91 درصد بوده است. همچنین عملکرد به‌روزرسانی برای نخستین گروه دستگاه‌هایی که این به‌روزرسانی را دریافت کردند یعنی گوشی میت 40 پرو و میت ایکس 2 نیز بسیار راضی‌کننده بوده است.

گوشی میت ایکس 2 به عنوان گوشی تاشو شرکت هواوی نیز با 32.82 درصد از سهم دستگاه‌های دریافت‌کننده آپدیت توانست بالاترین نرخ دریافت به‌رورزرسانی سیستم عامل هارمونی را به خود اختصاص دهد. جایگاه دوم نیز با 30.3 درصد به میت 40 پرو اختصاص دارد. چنین آماری از استقبال بالای کاربران حکایت دارد و بدون شک آمار نصب سیستم عامل هارمونی هواوی طی هفته‌های آینده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است شرکت هواوی تاکنون گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی به شکل پیش‌فرض را به بازار عرضه نکرده است و همچنین سایر محصولات هواوی نیز با این سیستم عامل به شکل کامل روانه بازار نشده‌اند. از این رو می‌توان انتظار داشت این سیستم عامل اختصاصی هواوی پس از رونمایی و عرضه محصولات جدید بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*