لوتوس امیرا 2023

لوتوس امیرا 2023 معرفی شد؛ آشنایی با آخرین خودرو درون‌سوز Lotus

لوتوس امیرا 2023 معرفی شد. مدل جدید امیرا به عنوان آخرین خودرو درون‌سوز شرکت Lotus خواهد بود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت لوتوس مدتی قبل اعلام کرد قصد دارد مدل جدید امیرا را به عنوان آخرین محصول درون‌سوز خود رونمایی کند. سرانجام این شرکت به صورت رسمی از لوتوس امیرا 2023 پرده‌برداری کرد. این خودرو روی نسخه جدیدی از شاسی آلومینیومی این خودروساز توسعه پیدا کرده و اکنون فاصله محوری آن به 2575 میلی‌متر می‌رسد که مشابه لوتوس اوورا است. طول لوتوس امیرا 2023 نسبت به اوورا حدود 20 میلی‌متر بیشتر بوده و وزن این خودرو نیز حدود 1405 کیلوگرم است.

مشخصات لوتوس امیرا 2023 

لوتوس امیرا 2023

شرکت لوتوس برای نخستین بار از موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مرسدس-AMG در امیرا استفاده کرده است. به نظر می‌رسد این پیشرانه همان موتور مرسدس A35 با قدرت 306 اسب بخار باشد، اما شرکت لوتوس با اعمال تغییرات اساسی روی این پیشرانه نظیر مجهز کردن آن به سیستم ورودی هوای جدید و اگزوز جدید توانسته قدرت آن را به 360 اسب بخار افزایش دهد. میزان گشتاور این پیشرانه اعلام نشده است، اما بدون شک از 400 نیوتن‌متر مرسدس A35 بیشتر خواهد بود. یک گیربکس 7 سرعت دو کلاچه AMG وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد و باعث می‌شود لوتوس امیرا 2023 ظرف کمتر از ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

لوتوس امیرا 2023

برای مشتریانی که خواهان قدرت و شتاب بیشتری هستند نیز موتور 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ در نظر گرفته شده است. مشتریان می‌توانند برای این پیشرانه گیربکس‌های 6 سرعت دستی یا 8 سرعت اتوماتیک را انتخاب کنند که قدرت تولیدی از این پیشرانه حدود 400 اسب بخار و گشتاور آن نیز 430 نیوتن‌متر است. لوتوس حداکثر سرعت این نسخه را 290 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است و پیش‌بینی می‌شود شتاب آن نیز حدود 4.2 ثانیه باشد.

لوتوس امیرا 2023

لوتوس در طراحی ظاهری نسخه جدید امیرا از هایپرکار الکتریکی اویجا الهام گرفته و در همین راستا روی کاپوت این خودرو همانند اویجا شاهد برش‌هایی ویژه هستیم و در جلوی گلگیرهای عقب نیز ورودی‌های هوا به چشم می‌خورد. خروجی‌های هوای زیر چراغ‌های عقب نیز مشابه هایپرکار الکتریکی اویجا است.

لوتوس امیرا 2023

کابین لوتوس امیرا 2023 نسبت به قبل به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرده و اکنون از کیفیت بسیار بیشتری بهره می‌برد. در میانه داشبورد شاهد یک نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی لمسی هستیم که می‌تواند از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی کند. همچنین یک نمایشگر بزرگ‌تر نیز به عنوان صفحه آمپر پشت غربیلک فرمان D شکل نصب شده است.

لوتوس امیرا 2023

لوتوس امیرا 2023 به شکل استاندارد از صندلی‌هایی با تنظیم برقی در چهار جهت بهره می‌برد، اما مشتریان برای این خودرو می‌توانند صندلی‌های برقی 12 جهته را نیز سفارش دهند. از سایر تجهیزات این خودرو می‌توان به سنسورهای پارک جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور باران، کروز کنترل و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد. این خودرو از لحاظ ایمنی نیز به پکیج کمک‌راننده پیشرفته ADAS شامل هشدار خروج از خط، هشدار خستگی، ترمز خودکار و کروز کنترل تطبیقی مجهز شده است.

لوتوس امیرا 2023

شرکت لوتوس برای آخرین محصول درون‌سوز خود پکیح سفارشی Drivers Pack را نیز در نظر گرفته است که شامل سیستم تعلیق سفت‌تر و لاستیک‌های چسبنده میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ می‌شود. لوتوس همانند مک لارن در این خودرو از فرمان هیدرولیک استفاده کرده و بر این باور است که این سیستم فرمان نسبت به نسخه الکتریکی برای راننده بازخورد بیشتری را به همراه دارد.

لوتوس امیرا 2023

لوتوس امیرا 2023 برای مالکان فقط یک خودرو سرگرم‌کننده برای آخر هفته نخواهد بود و خریداران می‌توانند از آن به عنوان یک خودرو برای کارهای روزمره نیز استفاده کنند؛ چرا که کابین این خودرو به شکل کاملا کاربردی طراحی شده است. در همین راستا طراحان روی درها جیب‌هایی مناسب برای قرار دادن یک بطری نوشابه ۵۰۰ سی‌سی نصب کردند و در پشت صندلی‌ها نیز 210 لیتر فضا برای قرار دادن وسایل مختلف در نظر گرفته شده است. لوتوس اعلام کرد صندوق بار 150 لیتری پشت موتور این خودرو نیز می‌تواند یک مجموعه چوب‌های گلف را در خود جای دهد.

لوتوس امیرا 2023

متقاضیان این خودرو از هم‌اکنون می‌توانند برای خرید این خودرو اقدام کنند، اما فروش رسمی این خودرو در اروپا از بهار سال 2022 و در آمریکا از اواخر سال 2022 شروع خواهد شد. با توجه به این که این خودرو برای رقابت با پورشه کیمن به بازار عرضه می‌شود، احتمالا قیمت آن زیر 60 هزار پوند خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*