لامبورگینی اونتادور Ultimae

لامبورگینی اونتادور Ultimae معرفی شد؛ خداحافظی با سوپرکار پرچمدار لامبورگینی

لامبورگینی اونتادور Ultimae معرفی شد. لامبورگینی برای خداحافظی با اونتادور از سوپرکار Ultimae پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

10 سال از عمر اونتادور می‌گذرد و اکنون لامبورگینی برای خداحافظی با این سوپرکار از نسخه پایانی آن با نام Ultimae پرده برداشت. پس از این نسخه، پرچمدار جدید لامبورگینی به عنوان جانشین اونتادور تولید و روانه بازار خواهد شد. با توجه به این که لامبورگینی اونتادور Ultimae به عنوان آخرین استفاده کننده از موتور V12 سنتی این شرکت محسوب می‌شود، لامبورگینی برای نسخه پایانی این خودرو با ترکیب ویژگی‌های ظاهری اونتادور S با پرفورمنس دیوانه‌وار SVJ توانسته یک سوپرکار دیوانه‌کننده را به تولید برساند.

مشخصات لامبورگینی اونتادور Ultimae

لامبورگینی اونتادور Ultimae

لامبورگینی اونتادور Ultimae به پیشرانه 6.5 لیتری V12 لامبورگینی مجهز بوده که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 780 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتن‌متر را به تولید برساند. در واقع این پیشرانه از اونتادور S و SVJ به ترتیب 40 و 10 اسب بخار بیشتری را تولید می‌کند. همچنین مهندسان لامبورگینی با کاهش وزن این نسخه توانستند آن را نسبت به اونتادور S حدود 25 کیلوگرم سبک‌تر کنند و اکنون نسبت قدرت به وزن این خودرو با SVJ برابر شده است.

لامبورگینی اونتادور Ultimae

یک گیربکس 7 سرعت AMT نیروی پیشرانه این سوپرکار را به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند. همچنین این گیربکس قادر است ظرف مدت کمتر از 50 میلی‌ثانیه دنده‌ها را عوض کند. از این رو لامبورگینی اونتادور Ultimae می‌تواند ظرف مدت 2.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 355 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

لامبورگینی اونتادور Ultimae

لامبورگینی برای این خودرو در کنار موتور قدرتمند، سیستم تعلیق مغناطیسی، فرمان‌گیری چرخ‌های عقب و ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای 6  پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب را نیز در نظر گرفته است. با وجود این که پرفورمنس این خودرو مشابه SVJ است، اما طراحان این خوی وحشی‌گری را در ظاهر آن نمایان نکردند و به همین دلیل در نمای ظاهر این خودرو شاهد باله، کانال و بال دیوانه‌وار نیستیم.

لامبورگینی اونتادور Ultimae

طراحی سپر جلوی لامبورگینی اونتادور Ultimae مشابه اونتادور S بوده و اسپلیتر فعال و فلپ‌های ورودی این خودرو توانسته‌اند خنک‌کنندگی و بهره‌وری آیرودینامیکی مشابه SVJ را در این خودرو ارائه دهند. در نمای عقب نیز شاهد یک بال فعال با سه موقعیت مختلف شامل بسته، حداکثر پرفورمنس و حداکثر هندلینگ هستیم.

لامبورگینی اونتادور Ultimae

در کابین این خودرو الگوی Y شکلی با رنگ متفاوت روی صندلی‌ها، رو دری‌ها و داشبورد به چشم می‌خورد که توانسته نمای جالبی را ایجاد کند. صندلی‌های این خودرو مشابه اونتادور S است، اما روی حمایت‌کننده جانبی آن‌ها نام ULTIMAE دوخته شده و روی ستون A سمت راننده نیز شماره تولید خودرو درج شده است. صفحه آمپر دیجیتالی TFT این خودرو را می‌توان به شکل کامل  تنظیم کرد و همچنین قادر به نمایش حالت‌های مختلف رانندگی راست. فقط 600 دستگاه از این خودرو شامل 350 دستگاه کوپه و 250 دستگاه رودستر به تولید خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*