گوشی مفهومی ویوو

این گوشی مفهومی ویوو یک پهپاد در دل خود دارد!

شاید بتوان گفت این گوشی مفهومی ویوو – Vivo متحیرکننده‌ترین طراحی ممکن را دارد؛ چرا که یک پهپاد کوچک دوربین‌دار از دل آن بیرون می‌آید.

اخیرا حق اختراعی به نام ویوو ثبت شد که به یک گوشی هوشمند با دوربین دوگانه پهپادی اختصاص داشت. با استناد به تصاویر موجود در پتنت، وب‌سایت LetsGoDigital با همکاری یک طراح به نام Sarang Sheth، رندرهای مفهومی این گوشی ویوو را خلق کرده است.

هنگامی که نیاز باشد، یک پهپاد باریک و کوچک ماژولار از بالای گوشی بیرون می‌آید؛ تقریبا مشابه بیرون آمدن قلم S Pen از گلکسی نوت!

گوشی مفهومی ویوو

با به پرواز در آمدن این پهپاد دوربین‌دار، کاربر می‌تواند آن را کنترل و مثل هر پهپاد دیگری با آن فیلم‌برداری کند. یا مثلا از فاصله دور، عکس سلفی بگیرد.

البته شاید محصول نهایی با چیزی که در این رندرها می‌بینیم متفاوت باشد؛ اگر اصلا چنین دستگاهی به مرحله تولید برسد!

واقعیت این است که حتی کوچک‌ترین پهپادهای امروزی هم آن‌قدر باریک و سبک نیستند که قابل تعبیه درون گوشی موبایل باشند. بنابراین به فرض محال، اگر هم یک گوشی پهپاد-دار تولید شود، خیلی ضخیم و سنگین خواهد بود.

همچنین با اشغال شدن بخشی از فضای داخلی دستگاه، به ناچار اندازه باتری آن هم کوچک‌تر خواهد شد که فاکتور خوبی برای یک گوشی هوشمند نیست. از طرفی، پهپادها می‌توانند سروصدای زیاد داشته باشند که روی فیلم‌برداری تاثیر منفی می‌گذارد. به هر حال، پر واضح است که مشکلات زیادی برای واقعیت بخشیدن به این گوشی مفهومی ویوو وجود دارد.

البته این کمپانی یکی از پیشتازان بازار موبایل است و نه تنها علاقه به چنین ایده‌هایی، بلکه بودجه زیادی هم برای تحقیق و توسعه دارد. پس شاید فقط چند سال تا ظهور چنین دستگاه‌هایی در دنیای واقعی، فاصله داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*