اوپو

نوکیا از اوپو برای استفاده غیرمجاز از پتنت‌های این شرکت شکایت کرد

شرکت اوپو الکترونیکس برای استفاده غیرقانونی از پتنت‌های شرکت نوکیا و عدم تمدید قرارداد، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

شرکت نوکیا و اوپو که تا پیش از این، در زمینه توسعه گوشی‌های هوشمند همکاری داشتند؛ حالا در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و احتمالا به دادگاه خواهند رفت.

نوکیا همانند دیگر شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی ارتباطات و فناوری، اهمیت زیادی به پتنت‌ها و اختراعات‌اش می‌دهد. این شرکت فنلاندی با کمپانی‌های متعددی قرارداد دارد و پتنت‌های خود را در اختیارشان قرار می‌دهد تا استفاده کنند اما در صورتی که پروژه‌ها و ایده‌های آن‌ها به صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار بگیرد، به صورت قانونی وارد عمل شده و از آن‌ها شکایت می‌کنند که البته منطقی است.

اوپو یکی از جدیدترین شرکت‌هایی است که از سوی نوکیا تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. طبق اخبار منتشر شده، اوپو قانون استفاده از پتنت‌های نوکیا را نقض کرده و حالا از سوی این شرکت در چهار کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و هند باید به دادگاه برود.

اوپو

این دو شرکت در سال 2018 توافقنامه‌ای را امضا کرده‌ بودند که به اوپو اجازه می‌داد تا تعدادی از پتنت‌های نوکیا را در محصولات خود استفاده کند. این قرارداد مدتی قبل به پایان رسید اما اوپو از تمدید آن سر باز زد. حالا نوکیا، تیم حقوقی قدرتمند‌ خود که در پرونده‌های لنوو و دایملر (Daimler) به پیروزی رسیده بودند را یک بار دیگر وارد میدان کرده و با توجه به سابقه‌ی آن‌ها، می‌توان انتظار داشت که در این پرونده هم به موفقیت برسند.

در بیانیه‌ای که اخیرا از سوی نوکیا منتشر شده، به این نکته اشاره شده که در مذاکرات اخیر، هیچ کدام از پیشنهادات‌شان از سوی اوپو پذیرفته نشده و ظاهرا علاقه‌ای به ادامه دادن همکاری ندارند. با این حال، پتنت‌های نوکیا در محصولات آن‌‎ها همچنان در حال استفاده است و این مسئله دردسرساز خواهد شد.

این اتفاقات می‌تواند دو پایان داشته باشد: نوکیا به پیروزی می‌رسد و اوپو باید غرامت دهد یا دو شرکت در نهایت به توافق تازه‌ای می‌رسند و نوکیا از شکایت‌های خود صرف نظر می‌کند. همان طور که بالاتر هم ذکر کردیم، شانس پیروزی نوکیا بسیار بالا خواهد بود اما در دادگاه هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*