واکسن کرونا رازی

واکسن کرونا رازی یکی از کم‌عارضه‌ترین واکسن‌ها محسوب می‌شود

سخنگوی موسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی با اعلام اینکه واکسن این شرکت بر پایه پلتفرم نوترکیب توسعه پیدا کرده گفت واکسن کرونا رازی یکی از کم‌عارضه‌ترین واکسن‌ها محسوب می‌شود.

دکتر محمد حسین فلاح آبادی، معاون پژوهشی موسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد واکسن‌های موسسه رازی و پاستور از واکسن‌های نوترکیب محسوب می‌شوند. وی افزود این واکسن‌ها از بخشی از آنتی ژن ویروس که در ایمنی‌زایی موثر است به عنوان ماده موثر استفاده می‌کنند. طبق اعلام فلاح آبادی در واکسن این موسسه نیز از اددجوانت روغنی ساخته شده در رازی به عنوان یکی از مواد اولیه استفاده شده است.

واکسن کرونا رازی عوارض ندارد

معاون پژوهشی موسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی در ادامه بیان کرد واکسن‌های توسعه یافته بر پایه پروتئین قادر به ایجاد ایمنی بیشتری هستند و همچنین عوارض کمتری را به همراه دارند. وی با اشاره به این که این واکسن‌ها در واقع واکسن‌های نسل دوم محسوب می‌شوند، گفت:

واکسن‌های نسل دوم از تمام ویروس برای ایمنی فرد استفاده نخواهند کرد؛ چرا که ویروس‌هایی نظیر کرونا در بخشی از پروتئین‌هایی که در بدن وارد می‌شود ایمنی‌زایی را ایجاد می‌کند که تاثیری در ایمنی فرد در مقابل ویروس ندارد. به همین دلیل در ساخت واکسن از پروتئین‌هایی استفاده می‌کند که ایمنی بیشتری ایجاد کند و عوارض کمتری به وجود آورد.

فلاح آبادی در پایان خاطرنشان کرد ثابت شده که واکسن‌های نوترکیب همانند واکسن کرونا راضی جزو کم‌عارضه‌ترین واکسن‌ها هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*