دو سویه کرونا

مرگ بیمار بلژیکی که همزمان به دو سویه کرونا مبتلا شده بود

به تازگی تحقیقی از سوی محققان انجام شده است که نشان می‌دهد دو سویه کرونا آلفا و بتا به طور همزمان به بدن یک زن مسن بلژیکی نفود کرده بودند.

نتایج به دست آمده از تازه‌ترین بررسی محققان مشخص ساخته است که همزمان دو سویه کرونا به بدن یک زن بلژیکی که 90 سال سن داشته نفوذ کرده است. به این بیمار واکسن کرونا تزریق نشده بود و وی در سوم مارس 2021 و پس از بارها زمین افتادن به بیمارستان مراجعه کرد و پس از بستری مشخص شد که همزمان دو گونه کرونا به بدنش نفوذ کرده است.

فوت زن مبتلا به دو سویه کرونا پس از 5 روز بستری

با وجود این که ابتدا علائمی از درگیری اعضای تنفسی او یافت نشد، اما سریعا بیماری او را فرا گرفت، به طوری که وی پس از گذشت 5 روز از بستری جان خود را از دست داد. محققان با بررسی سیستم تنفسی این بیمار متوجه شدند که دو سویه کرونا آلفا و بتا همزمان به بدن او نفوذ کرده بود؛ سویه‌هایی که منشأ پیدایش آن‌ها انگلیس و آفریقای جنوبی است.

بر اساس اظهارات واندکربرگن، یکی از محققان این مطالعه، ابتلا به دو سویه کرونا بسیار کم پیش می‌آید و این مورد از معدود موارد است. بلژیک در آن موقع با دو سویه مذکور دست و پنجه نرم می‌کرد،‌ از این رو به احتمال فراوان دو شخص مختلف ویروس‌های مذکور را به بدن زن بلژیکی انتقال داده بودند. این در صورتی است که تا به امروز نحوه آلوده شدن زن بلژیکی مشخص نشده است.

علاوه بر این نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد که بدحال شدن سریع زن بلژیکی به دلیل ابتلا به دو سویه کرونا بوده است یا نه. محققان برزیلی نیز در ژانویه سال 2021 از آلوده شدن دو شخص به دو گونه مختلف کرونا خبر داده بودند،؛ این در صورتی است که تا به امروز اطلاعات دقیقی از این تحقیق منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*