گوشی وان پلاس 9

دو گوشی وان پلاس 9 و 9 پرو به دلیل تقلب از فهرست بنچمارک گیگ بنچ حذف شدند

بنچمارک گیگ بنچ با متهم کردن دو گوشی وان پلاس 9 – OnePlus 9 و 9 پرو به تقلب و دستکاری در نتایج ، اطلاعات آنها را از پایگاه داده خود حذف کرد.

مجله AnandTech در گزارشی مفصل و دقیق اعلام کرد که دو گوشی وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو از بهینه سازی به خصوصی در مواجه با برنامه‌های مختلف بهره می‌برند. به طور خلاصه باید گفت که oxygenOS برنامه‌های مختلف را بررسی می‌کند و در اکثر موارد در هنگام اجرای آنها عملکرد دستگاه را محدود می‌کند تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

هرچند؛ این محدود سازی عملکرد دستگاه متوجه برنامه‌های بنچمارک نمی‌شود و همین نیز سبب شده است که گیگ بنچ از آن با عنوان تقلب یاد کند و وان پلاس 9 و 9 پرو را از پایگاه داده خود حذف کند. گیگ بنچ همچنین اعلام کرد که سیستم وان پلاس 9 و 9 پرو به جای اینکه عملکرد دستگاه را بر اساس رفتار برنامه تعیین کند، به ماهیت آن نگاه می‌کند. به بیانی دیگر؛ گوشی در هنگام اجرای برخی برنامه‌ها، حداکثر عملکرد خود را ارائه می‌دهد و این موضوع ربطی به میزان نیاز برنامه ندارد.

گوشی وان پلاس 9

از نطر گیگ بنچ این کار دستکاری در عملکرد دستگاه است و می‌خواهد سایر گوشی‌های وان پلاس را نیز در دوباره بررسی کند.

البته در گذشته نیز شاهد مدل‌هایی بودیم که در این بنچمارک تقلب می‌کردند، اما جریان OnePlus 9 با بقیه فرق دارد. پیش از این؛ تولید کنندگان گوشی‌های خود را طوری تنظیم می‌کردند که در هنگام اجرای بنچمارک، محدودیت دمایی را نادیده بگیرند و عملکردی بیش از حد معمول ارائه دهند. بر خلاف آنها؛ عملکرد گوشی وان پلاس در محدوده‌ی تعریف شده است، اما مسئله اینجاست که گوشی در هنگام اجرای سایر برنامه‌ها از حداکثر توان خود استفاده نمی‌کند.

در نهایت می‌توان گفت که این کار تاثیر مشابهی دارد. نتایج بنچمارک عملکردی را نشان می‌دهند که برای برنامه‌های دیگر موجود نیست. باید منتظر ادامه این داستان بود و و دید وان پلاس چه واکنشی به اتهام تقلب دو گوشی وان ولاس 9 و 9 پرو در گیگ بنچ نشان می‌دهد.