17 سالگی لیون کامپیوتر

جشن تولد 17 سالگی لیون کامپیوتر با حضور مدیران این مجموعه و اصحاب رسانه برگزار شد

جشن تولد 17 سالگی لیون کامپیوتر در روز 20 تیر برگزار شد و مدیران این مجموعه موفق در این مراسم به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

بیستم تیرماه 17 سال پیش، مجموعه لیون کامپیوتر متولد شد و اکنون پس از نزدیک به دو دهه، این مجموعه موفق را قطعا باید یکی از رهبران بازار خرید آنلاین کامپیوتر و اسمبل سیستم بدانیم. به همین مناسبت، در روز یکشنبه 20 تیر 1400 مجموعه لیون کامپیوتر جشنی را به مناسبت تولد 17 سالگی خود برگزار کرد که در این مراسم، مدیران لیون کامپیوتر و اصحاب رسانه حضور داشتند.

17 سالگی لیون کامپیوتر

شعار لیون کامپیوتر، «خرید خوب، حال خوب» بوده و این مجموعه تلاش کرده در این 17 سالی که از تولدش می‌گذرد، همواره حال خوب را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. لیون کامپیوتر علاوه بر برگزاری جشن تولد 17 سالگی، برنامه‌های هیجان‌انگیزی را به این مناسبت داشته که از جمله آنها می‌توان به اهدای 17 تابلوی لوگوی لیون کامپیوتر از جنس ورق طلا برای 17 مشتری برتر که وجه تمایز این تابلوها این است که منحصر به فرد هستند و بارکد منحصر به فرد هر تابلو در بلاکچین ثبت شده و قابل استعلام است. علاوه بر این، می‌توان به هدایا و جوایز دیگری نظیر 17 اسمبل رایگان برای 17 نفر از خریداران سیستم‌های اسمبل شده بین تاریخ 13 تا 20 تیر، 317 بسته قهوه ترک از شرکت قهوه ریو به صورت رندوم برای کسانی که بین تاریخ 13 تا 20 تیر از لیون کامپیوتر خرید کرده‌اند، 17 فلش مموری 64 گیگابایتی به قید قرعه برای خریداران از تاریخ 13 تا 20 تیر، 17 کیبورد گیمینگ تسکو مدل TK8123 برای کسانی که تاریخ تولد آنها در روز 20 تیر است، 17 هدست بلوتوث تسکو مدل TH5337N به قید قرعه برای خریداران در تاریخ 20 تیر و کمپین فروش ویژه +17 از تاریخ 13 تا 20 تیر 1400 اشاره کرد.

17 سالگی لیون کامپیوتر

در جشن تولد 17 سالگی لیون کامپیوتر چه گذشت؟

اما جشن تولد 17 سالگی لیون کامپیوتر در عصر روز یکشنبه 20 تیر 1400 در عمارت سران واقع در باغستان شهریار برگزار شد و در آن علاوه بر برنامه‌های سرگرم کننده و پخش موسیقی، مدیران لیون کامپیوتر روی سن آمدند و به مناسبت این اتفاق صحبت‌هایی را مطرح کردند و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند. پس از صحبت‌های کوتاه مجری، آقای سعید حسینی، بنیان‌گذار لیون کامپیوتر روی سن آمد و 30 ثانیه با حاضران صحبت کرد. وی ضمن تشکر از حاضران، اظهار کرد:

20 سال پیش با دو چرخ دستی وارد بازار کامپیوتر تهران شدم. مدتی بعد با 3800 تومان دامنه لیون کامپیوتر را خریدم. در مسیر کلی رنج و درد کشیدم و از برخی دوستان بی مهری دیدم و مانع‌ها را پشت سر گذاشتم. اما امروز اسکناسی در دنیا وجود ندارد که بخواهم با آن ارزش لیون کامپیوتر را بسنجم.

17 سالگی لیون کامپیوتر

در ادامه، محسن پرهیزکار، مدیر مارکتینگ لیون کامپیوتر توضیحاتی را درباره آنچه در این 17 سال بر این مجموعه گذشت بیان کرد. وی در ابتدا گفت باعث افتخار من و تیم ما است که امروز در جشن 17 سالگی لیون کامپیوتر در خدمت شما هستیم. می‌خواهم از سیر تحول سایت لیون کامپیوتر صحبت کنم. ما در لیون کامپیوتر کاری که خوب انجام می‌دهیم این است که کثیف شروع می‌کنیم، اما بزرگ فکر می‌کنیم. پرهیزکار در ادامه افزود:

 در ابتدای کارمان، مشتری برای خرید از ما باید به بانک می‌رفت و فیش واریزی را برای ما می‌فرستاد. در سال 2005 در سایتمان تغییراتی داشتیم و در سال 2008 برای اولین بار به یک سایت خوب که با PHP ساخته شده بود منتقل شدیم و کم کم پرداخت در محل هم اضافه شد. در مسیر داشتیم لذت می‌بردیم و به کارمان تنوع می‌دادیم، اما مطمئن بودیم که هدفمان دست یافتنی است. در سال 2017 تغییر پلتفرم دادیم، اما دو سه سال بعد یعنی در سال 2020 متوجه شدیم فضایی که در آن کار می‌کردیم دیگر ظرفیت کافی ندارد و به همین دلیل باز هم تغییراتی داشتیم و در این سال به نسخه فعلی سایتمان رسیدیم. اما رشد هیچوقت پایان ندارد و این مقصد نهایی ما نخواهد بود.

17 سالگی لیون کامپیوتر

مدیر مارکتینگ لیون کامپیوتر در ادامه توضیحاتی درباره جایگاه فعلی این مجموعه ارائه داد و گفت لیون کامپیوتر در الکسا رتبه 210 را در بین سایت‌های ایرانی دارد و در شش ماه اول سال 2021 میلادی حدود 19 میلیون بازدید داشتیم که 45 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود. همچنین اکنون بیش از 65 درصد از ورودی سایت لیون کامپیوتر از طریق سرچ گوگل است.

وی در خصوص میزان رضایت مشتری از لیون کامپیوتر گفت ما یکی از بالاترین میزان رضایت‌ها را در بخش‌های مختلف مانند اسمبل و سیستم‌های دست دوم داریم. ما تمام ویژگی‌ها و بخش‌هایمان را حول محور مشتری‌هایمان چیده‌ایم و رضایت مشتری مهم‌ترین چیز برای ما است و این را در برخورد ما با مشتریانمان نیز می‌توانید ببینید.

17 سالگی لیون کامپیوتر

پاسخگویی مدیران لیون کامپیوتر به سوالات خبرنگاران

پس از این صحبت‌ها و آمارهایی که ارائه شد، نوبت به جلسه پرسش و پاسخ رسید و علاوه بر پرهیزکار، آقایان سعید حسینی (بنیان‌گذار لیون کامپیوتر) و علی صدرالدینی (مدیر روابط عمومی لیون کامپیوتر) نیز روی استیج آمدند و به سوال‌های خبرنگاران حاضر در این جشن پاسخ دادند.  حسینی در پاسخ به این سوال که چرا لیون کامپیوتر دیگر در حوزه رمزارزها فعالیت نمی‌کند پاسخ داد:

هر چیزی دورانی دارد. ما در سال 1396 در حوزه رمزارزها بسیار فعالیت کردیم، اما متوجه شدیم گوشه‌ای از بازار که به گیمرها تعلق دارد آسیب دیده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این فعالیت را متوقف کنیم. موضوع بعدی، مساله قانونی آن است که قانون‌گذارها قوانینی گذاشتند و ما هم باید به آنها عمل می‌کردیم.

17 سالگی لیون کامپیوتر

پرهیزکار نیز در خصوص سرویس‌های جدید لیون کامپیوتر از جمله سرویس ایزی پی سی توضیح داد:

فرایندی همیشه در لیون کامپیوتر وجود دارد که آن ارجاع نظر مشتریان به واحد آر اند دی (تحقیق و توسعه) است. سرویس ایزی پی سی نیز از همین رویه بیرون آمده است که طرحش در سال 1398 داده شد و این طرح در سال 99 به آمادگی رسید. ما نمونه این سرویس را در ایران نداریم. سرویس ایزی پی سی به این گونه است که همه کاربران، حتی بدون داشتن دانش فنی و تخصصی می‌توانند مطابق با نیاز خود یک کامپیوتر ببندند و سیستم ما پیشنهادهایی را بر اساس نیاز کاربران به آنها ارائه می‌کند. ما به زودی امکانات بیشتری را در این بخش ارائه می‌دهیم.

17 سالگی لیون کامپیوتر

در ادامه،‌ حسینی در خصوص آینده کاری لیون کامپیوتر گفت ما به خلاقیت اعتقاد داریم. بازارهای تخصصی کوچک همیشه حرف برای گفتن دارند و حتی بیزینس‌های بزرگ هم تلاش نمی‌کنند تا با آنها رقابت کنند. این عامل به علاوه خلاقیت باعث شده ما ادامه بدهیم. لیون کامپیوتر بر اساس مشتری طراحی شده و ما بدون مشتریانمان چیزی نیستیم. وی همچنین اظهار کرد ما در سال پیش تصمیم گرفتیم روی یک سری کیس جدید کار کنیم که به اصطلاح نمی‌مرد و مثلا شما می‌توانستید بدون این که به اجزای درونی کیس دست بزنید، ظاهر آن را تغییر بدهید. اما آنقدر هزینه‌ها بالا می‌رفت که دست نگه داشتیم. همچنین اکنون تصمیم داریم که خیلی از زیرمجموعه‌های لیون کامپیوتر را از یکدیگر جدا و آنها را به مجموعه‌های واحدی تبدیل کنیم.

آقای علی صدرالدینی هم بیان کردند که ما در حال حاضر با چندین شرکت همکاری می‌کنیم و با شرکت‌هایی کار می‌کنیم که سود کمتری از مشتری بگیرند و به این ترتیب فشارش را بیشتر خودمان تحمل کنیم. همچنین مدیر روابط عمومی لیون کامپیوتر افزود این مجموعه اکنون در خصوص بازار لپ تاپ‌ها نیز ورود پیدا کرده و در این بخش قوی کار می‌کند. در خصوص موبایل‌ها هم جزو برنامه‌ریزی‌های آینده لیون کامپیوتر است که قصد داریم به این بخش هم ورود پیدا کنیم.

17 سالگی لیون کامپیوتر

در پایان این جلسه پرسش و پاسخ، حسینی، بنیان‌گذار لیون کامپیوتر در رابطه با توصیه به کسانی که قصد دارند کسب و کاری را شروع کنند عنوان کرد:

من خیلی سعی نمی‌کنم همیشه بگویم ما می‌توانیم. اما یک نکته طلایی وجود دارد که خودم انجامش دادم و آن هم این است که همیشه شروع کنید، حتی زشت و بی ریخت. من سعی کردم بازار و خودم را کشف کنم. آینده برای هیچکس روشن نیست، اما من برای رسیدن به اهدافم هر کاری که بر اساس ارزش‌های شخصی خودم است را انجام می‌دهم.

17 سالگی لیون کامپیوتر

همچنین مجری مراسم از حسینی پرسید که 17-18 سال پیش چه گذشت که در نهایت در تیرماه 1383 لیون کامپیوتر شروع به کار کرد؟ بنیان‌گذار لیون کامپیوتر در پاسخ به این سوال گفت در واقع من از 8 سالگی شروع به کار کردم و حتی شروع کردم به فروختن و از آنجا به بلوغ رسیدم.

پایان‌بخش جشن 17 سالگی لیون کامپیوتر، اجرای زنده امید حاجیلی، خواننده مطرح و محبوب کشورمان به همراه گروه هنرمندش بود که فضای شادی را به وجود آورد و در انتها، مدیران لیون کامپیوتر در کنار هم کیک تولد 17 سالگی این مجموعه را بریدند.

17 سالگی لیون کامپیوتر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گرون فروش ترین فروشگاه اینترنتی لیون کام=یوتر هستش