منوی استارت ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

آیا راهی برای بازگرداندن منوی استارت ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ هست؟

بسیاری از کاربران علاقه‌ای به طراحی جدید استارت منو ویندوز ۱۱ ندارند. آیا راهی برای بازگرداندن منوی استارت ویندوز ۱۰ به این نسخه وجود دارد؟

همیشه تغییر منوی استارت ویندوز یکی از بحث برانگیزترین تغییرات این سیستم عامل بوده است و هیچوقت هم منوی استارت در هیچ نسخه‌ای از ویندوز توسط عموم کاربران پذیرفته نشده است. از چینش دو جداره گرفته تا صفحه استارت هوشمند شبیه به تبلت‌ها در ویندوز ۸ و طراحی ادغام شده این دو نسخه در ویندوز ۱۰، هیچگاه کاربران نسبت به منوی استارت جدید ویندوز اتفاق نظر نداشته‌اند.

ویندوز ۱۱ نیز در این مورد تفاوتی با نسخه‌های دیگر ویندوز ندارد و متأسفانه مایکروسافت برای کاربرانی که علاقه‌ای به منوی استارت جدید ندارند و به دنبال بازگرداندن منوی استارت ویندوز ۱۰ هستند، راهکاری نگذاشته است.

بعد از دسکتاپ، منوی استارت رایج‌ترین دروازه استفاده از ویندوز است. اگر کاربر حرفه‌ای نباشید، می‌توانید از طریق این منو به تمام برنامه‌های نصب کرده خود یا فایل‌های ذخیره شده در ویندوز دسترسی پیدا کنید. البته که طی سالیان اخیر امکانات بیشتری مثل جستجوی محلی و تحت وب نیز به این منو اضافه شده است، اما طراحی آن نیز تغییرات قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید:

چه چیزهایی از ویندوز ۱۱ مایکروسافت حذف شده است؟

این بار در ویندوز ۱۱ تغییرات استارت منو چیزی فراتر از یک بازطراحی ساده بوده است. در حالی که تا پیش از این تمرکز منوی استارت در تمام نسخه‌ها بیشتر روی اپلیکیشن‌ها بود، اما تراکم اطلاعات در منوی جدید باعث شده جستجو کردن آسوده‌تر از هر زمانی شود. شاید مایکروسافت تصور کرده است که این روزها همه به جای گزینه‌های ساختار یافته، با جستجو کردن بیشتر آشنایی دارند و به همین خاطر منوی استارت ویندوز جدید خودش را هم با این تفکر در ذهنش طراحی کرده است.

چه بخواهیم چه نخواهیم، بسیاری از کاربران علاقه‌ای به این سبک طراحی منوی استارت در ویندوز جدید ندارند. راهی پیدا شده بود که از طریق تنظیمات رجیستری ویندوز می‌توانستید منوی استارت ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ بازگردانید. اما مایکروسافت با انتشار بیلد 22000.65 جلوی این راه را هم گرفته است تا گروه آزمایش کنندگان این ویندوز تمام تمرکزشان را روی منوی استارت جدید این سیستم عامل قرار دهند. اگرچه مایکروسافت اجازه می‌دهد نوار وضعیت جدید ویندوز را به سمت چپ نیز ببرید.

البته هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد ویندوز ۱۱ قضاوت کنیم. استارت منو و نوار وضعیت جدید هنوز تا تکمیل شدن و رفع باگ‌هایشان کار دارند. شاید در نسخه نهایی این ویندوز مایکروسافت گزینه‌ای برای بازگرداندن منوی استارت به نسخه کلاسیک آن را هم اضافه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*