دوچرخه خودران

یکی از مهندسان هواوی در حال ساخت یک دوچرخه خودران است

طرح اولیه دوچرخه خودران توسط یکی از مهندسان شرکت هواوی ارائه شده است که نشان می‌دهد این وسیله نقلیه الکترونیکی بدون نیاز به رکاب حرکت می‌کند.

یکی از مهندسان شرکت هواوی در حال کار روی یک نمونه اولیه دوچرخه خودران است. این دوچرخه الکترونیکی خودران می‌تواند تعادل خودش را حتی در باریک‌ترین جاده‌های کوهستانی نیز حفظ کند. در تصویر این دوچرخه را مشاهده می‌کنید که در حال حرکت روی یک حفاظ آهنگی باریک است.

این دوچرخه الکتریکی بدون راننده همچنین به مجموعه‌ای از امکانات جذابی مثل حسگرهای بسیار دقیق روی بدنه خود با همراهی دوربین‌های تشخیص‌دهنده تصویر و همچنین هوش مصنوعی برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد بدون دخالت انسان بتواند حرکت کند.

Zhihui Jun، نام مهندس مسئول این پروژه است که ظاهراً پس از تصادف با دوچرخه و آسیب دیدگی به فکر عملی کردن این ایده افتاده است. این آسیب دیدگی Zhihui را به این درک رسانده است که دوچرخه‌ها نیز می‌توانند خودران باشند. سپس این مهندس چینی تجهیزاتی مثل سیستم کنترل خودکار با یک شبکه حسگر ادراکی و یک چیپست که نقش مغز سیستم را بازی می‌کند و تأمین کننده توان مورد نیاز محاسبات است را روی یک دوچرخه سوار کرده است.

دوچرخه خودران

در ابتدا این مهندس چینی مدل‌سازی دوچرخه خودران خود را به صورت فایل CAD درآورده، سپس دو موتور بدون جاروبک (براشلس) و یک جعبه دنده را روی نمونه اولیه فیزیکی آن سوار کرده است. مرحله بعدی یک دوربین تشخیص عمق RGBD و حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و LiDAR به نمونه اولیه این دوچرخه اضافه شده‌اند. این دوچرخه از یک باتری بر پای لیتیوم استفاده می‌کند که می‌تواند حداکثر ۲ تا ۳ ساعت شارژدهی داشته باشد. ماژول کنترل اصلی روی نیز در زیر نشیمن دوچرخه قرار گرفته است.

Zhihui برای حفظ تعادل این دوچرخه را به یک ماژول کنترل مجهز کرده که مشابه سیستم‌های به کار رفته در ماهواره‌های مصنوعی است. به عبارتی دیگر این وسیله نقلیه از حسگرهای کوچک اما بسیار حساسی برخوردار است که می‌توانند اطلاعات کوچک‌ترین فراز و نشیب‌های جاده را بلافاصله به ماژول کنترل ارسال کنند تا این اطمینان حاصل شود که دوچرخه می‌تواند به طور کامل تعادل خودش را حفظ کند. این موتور به حرکت چرخ پشتی نیز کمک می‌کند و اجازه می‌دهد دوچرخه بدون نیاز به رکاب زدن هم حرکت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*