گلکسی اس 22 سامسونگ

گلکسی اس 22 سامسونگ از فناوری خنک سازی محفظه بخار استفاده خواهد کرد

گلکسی اس 22 سامسونگ – Galaxy S22 قرار است به تراشه اگزینوس 2200 مجهز شود. غول فناوری کره‌ای می‌خواهد برای خنک نگه داشتن این تراشه قدرتمند از فناوری محفظه بخار استفاده کند.

گلکسی اس 22 با فناوری خنک سازی پیشرفته محفظه بخار در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. سامسونگ پیش از این نیز از این فناوری در گلکسی اس 10 پلاس استفاده کرده بود که نتیجه نسبتا خوبی داشت؛ اما شرکت کره‌ای تصمیم گرفت در نسل بعد گوشی‌های پرچمدار خود از این فناوری به صورت گسترده استفاده نکند.

سامسونگ برخی مدل‌های گلکسی اس 20 و نوت 20 را به فناوری محفظه بخار مجهز کرد و برخی مدل‌های دیگر را با پدهای گرافیتی به بازار عرضه کرد. حالا خبر رسیده است که این شرکت دوباره می‌خواهد از یکی از قوی‌ترین سیستم‌های کنترل گرمای موجود برای گوشی‌های هوشمند استفاده کند.

گلکسی اس 22 سامسونگ

همه‌گیری کرونا سبب کاهش شدید در استفاده از فناوری 5G شد و به همین دلیل سامسونگ نیز خیلی به سمت این سیستم خنک سازی بالارده نرفت. برخی منابع در گفت‌و‌گو با DigiTimes اعلام کردند که تامین کنندگان در حال آماده سازی خود برای سفارشات احتمالی سامسونگ هستند، زیرا حدس می‌زنند که سامسونگ دوباره می‌خواهد به استفاده از محفظه بخار در گوشی‌های هوشمند روی بیاورد.

این اتفاق نه فقط به خاطر استفاده از یک سیستم خنک سازی پیشرفته در گوشی بعدی سامسونگ مثبت تلقی می‌شود، بلکه نشانه‌ای از یکی از بزرگترین تولید کنندگان سخت افزاری است. ظاهرا سامسونگ مطمئن است که تاثیر همه‌گیری کرونا بر استفاده از فناوری‌هایی همچون 5G در حال محو شدن است.

گلکسی اس 22، پرچمدار بعدی سامسونگ می‌تواند یک هیولا باشد. اگر سامسونگ فکر می‌کند که باید از محفظه بخار در گلکسی S22 استفاده کند، پس یعنی فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده در این گوشی پتانسیل بیش از حد داغ شدن را دارند. منظورمان از فناوری‌های پیشرفته پردازنده‌ قدرتمند اگزینوس 2200 (ساخته شده با همکاری AMD)، سخت افزار قدرتمند برای کار در کنار شبکه‌های فوق سریع 5G، صفحه نمایش با کیفیت با نرخ تازه سازی بالا و …. است.

با توجه به رویکرد سامسونگ در رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی اس در یک دهه اخیر، می‌توان گفت که احتمالا گلکسی اس 22 در سه ماهه اول ۲۰۲۲ عرضه معرفی خواهد شد. البته این گوشی به تنها یک مدل محدود نخواهد بود.

samsung-galaxy-s22-vapor-chamber-tech-tipped