تراشه انحصاری هواوی

تراشه انحصاری هواوی برای درایور نمایشگرهای OLED تولید شد

تراشه انحصاری هواوی برای درایور نمایشگرهای OLED تولید شد. هواوی با تولید این تراشه‌ها ضمن خودکفایی در این حوزه می‌تواند به تامین‌کننده اصلی تراشه برای تولیدکنندگان صفحه نمایش در چین تبدیل شود.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های حوزه تکنولوژی با بحران کمبود تراشه‌های نیمه هادی مواجه شوند. در همین راستا شرکت HiSilicon که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هواوی محسوب می‌شود توانست نخستین تراشه انحصاری خود را برای داریو نمایشگرهای OLED به تولید برساند که برای هواوی یک موفقیت بسیار بزرگ به‌شمار می‌رود.

تولید تراشه انحصاری هواوی برای درایور نمایشگرهای OLED

شرکت هواوی HiSilicon اخیرا مراحل آزمایشی نخستین تراشه داریو انحصاری ویژه نمایشگرهای اولد (OLED) را به انجام رساند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2021 میلادی این تراشه‌ها به صورت انبوه به تولید برسند. طبق خبرهای منتشر شده، این تراشه‌ها در ابتدا به شکل انحصاری فقط در محصولات هواوی استفاده خواهند شد و پس از آن هواوی این تراشه‌ها را به سایر تولیدکنندگان عرضه خواهد کرد.

بخش تحقیق و توسعه (R&D) هواوی در سال 2019 میلادی توسعه تراشه‌های درایور صفحه نمایش را شروع کرد و طی همکاری با شرکت BOE توانست اولین تراشه درایور انحصاری را به تولید برساند. همچنین هواوی توانست در نیمه دوم سال 2019 نخستین IC درایور نمایشگرهای OLED را تولید کند.

بر اساس گزارش‌های پژوهشی منتشر شده، با وجود این که نمایشگرهای OLED در بسیاری از محصولات الکترونیکی نظیر گوشی های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما باید بدانید طراحی و توسعه تراشه‌های درایور یک فرایند بسیار پیچیده و دشوار محسوب می‌شود.

با توجه به محدودیت‌هایی که در تولید این چیپ‌ها وجود دارد، بسیاری از تراشه‌های درایور باید به شکل مستقل و ویژه هر نمایشگر برنامه‌ریزی شوند؛ از این رو نمایشگرهای مختلف OLED نیازمند تراشه‌ی ویژه خود هستند و به همین دلیل تولید این تراشه‌ها کار دشواری محسوب می‌شود.

تراشه انحصاری هواوی

با وجود این که هم‌اکنون تعداد زیادی از شرکت‌های چینی تولیدکننده صفحه نمایش مانند BOE سهم زیادی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، اما باز هم برای تولید تراشه‌های OLED به سایر تراشه‌سازان خارجی وابسته هستند.

از این رو هواوی با توسعه و تولید این تراشه‌ها قادر است ضمن خودکفایی در این حوزه، به تامین‌کننده اصلی تولیدکنندگان صفحه نمایش در چین تبدیل شود. همچنین هواوی علاوه بر افزایش درآمد خود از طریق تولید این تراشه‌ها، می‌تواند در بازار تراشه‌های درایور OLED با سایر شرکت‌های بزرگ به رقابت بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*