تولید بیت کوین

ایران از لحاظ تولید بیت کوین در جایگاه پنجم جهان قرار دارد

تحقیقات جدید دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد ایران پس از چین، آمریکا،‌ قزاقستان و روسیه در جایگاه پنجم تولید بیت کوین در جهان قرار دارد.

تحقیقات دانشگاه کمبریج که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که قدرت تولید بیت کوین در چین با افت شدیدی مواجه شده است. آمارها نشان می‌دهد سهم چین از قدرت کامپیوترهای متصل به شبکه جهانی بیت کوین که به عنوان هش ریت شناخته می‌شود، در ماه آوریل به 46 درصد کاهش پیدا کرده که این رقم در سپتامبر 2019 حدود 75.5 درصد بوده است.

ایران در جایگاه پنجم تولید بیت کوین

طبق تحقیقات دانشگاه کمبریج، ایران از لحاظ شاخص هش ریت در حوزه تولید بیت کوین در جایگاه پنجم جهان قرار دارد. همچنین طبق آمارها، آمریکا بر خلاف چین توانسته میزان سهم خود از قدرت کامپیوترهای متصل به شبکه جهانی را از 4 درصد به 16 درصد افزایش دهد و جایگاه دوم این حوزه را از آن خود کند. قزاقستان نیز با سهم 8 درصدی در جایگاه سوم قرار دارد. روسیه که همانند ایران یکی از تولیدکنندگان عمده بیت کوین است در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

گفتنی است مدتی قبل مقامات کشور چین استخراج ارز دیجیتالی بیت کوین را خطر جدی بر منابع مالی این کشور دانستند و پس از چنین اظهارنظری شاهد کاهش شدید استخراج بیت کوین در چین بوده‌ایم. در همین راستا بین ماین به عنوان بزرگ‌ترین ماشین استخراج ارزهای دیجیتالی در کشور چین نیز پس از محدودیتی که چین وضع کرده اکنون با مشکل جدی روبه‌رو است و به همین دلیل قصد دارد در آمریکا، روسیه و قزاقستان فعالیت خود را از سر بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*