فروش قطعات استوک

فروش قطعات استوک ماشین در بازار ممنوع است

مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران عنوان کرد که فروش قطعات استوک و دست دوم ممنوع و غیر قانونی است.

مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در تازه‌ترین مصاحبه خود عنوان کرد که طی ماه‌های گذشته قیمت لوازم یدکی به هیچ عنوان بالا نرفته و ثابت باقی مانده است،‌ دلیل ثبات قیمت لوازم یدکی این است که نرخ ارز در این مدت با هیچ‌گونه نوسانی همراه نشد.

وی در ادامه عنوان کرد که لوازم مصرفی حتی توسط بعضی از فروشندگان زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد،‌ چرا که خریدار بسیار کم شده و آن‌ها برای پرداخت بدهی خود مجبور می‌شوند لوازم را ارزان بفروشند. هم‌اکنون بازار لوازم یدکی از لحاظ ظرفیت تکمیل است و تمام لوازم ایرانی و خارجی در بازار کشور موجود هستند.

حتی دارندگان خودروهای خارجی نیز برای تأمین قطعات خودرو خود به هیچ‌گونه مشکلی برخورد نخواهند کرد و قطعات این دسته از اتومبیل‌ها نیز در بازار موجود است. اصلی‌ترین و تنها مشکلی که هم‌اکنون بازار لوازم یدکی با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کند این است که خریدار با توجه به شرایط کنونی کشور و کاهش رفت‌وآمد‌ها بسیار کم شده است.

تامین قطعات خودروهای خارجی

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در ادامه در ارتباط با تأمین قطعات خودروهای ساخت چین نیز بیان کرد که در حال حاضر برای تأمین قطعات اتومبیل‌های ساخت چین نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و این قطعات به صورت وارداتی به کشور ورود پیدا می‌کنند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی در ادامه در ارتباط با تأمین قطعات اتومبیل‌های لوکس نیز اظهار کرد که تا حد توان قطعات اصلی اتومبیل‌های لوکس به کشور وارد خواهند شد و در صورتی که جلوی واردات از سوی گمرک،‌ دولت و بانک مرکزی گرفته نشود،‌ این قطعات به کشور ورود پیدا خواهند کرد.

در حال حاضر تنها قطعاتی که در داخل کشور به تولید نمی‌رسند از طریق واردات به کشور ورود پیدا می‌کنند و قطعات تولیدی در داخل به هیچ‌عنوان به کشور وارد نمی‌شوند. در صورتی که جلوی واردات گرفته نشود قطعات اتومبیل‌های لوکس نیز در بازار کشور در تعداد بالا پیدا خواهند شد.

فروش قطعات استوک در بازار با وجود ممنوعیت

کاظمی در ادامه با اشاره به ممنوعیت فروش قطعات استوک و دست دوم عنوان کرد که هم‌اکنون برخی از فروشندگان به صورت غیر قانونی و به سفارش مشتری اقدام به فروش قطعات استوک و دست دوم می‌کنند؛ در صورتی که آن‌ها مطلع هستند که این کار ممنوع است. بعضی از افراد به این دلیل اقدام به تهیه قطعات استوک می‌کنند که قیمت قطعات اصل در بازار گران شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*