گوشی مفهومی اینفینیکس

بررسی گوشی مفهومی اینفینیکس 2021 و سیستم شارژ سریع ۱۶۰ وات این شرکت

گوشی مفهومی اینفینیکس 2021 – Infinix Concept Phone 2021 چندی پیش معرفی شد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی برخی از ویژگی‌های جذاب این گوشی از جمله شارژ سریع ۱۶۰ وات آن بپردازیم.

اینفینیکس به تازگی از گوشی مفهومی خود رونمایی کرده است. این دستگاه توانایی سیستم شارژ فوق سریع این شرکت را نشان می‌دهد. این شارژر دارای توان ۱۶۰ وات است و اینفینیکس ادعا می‌کند که می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را در تنها ۱۰ دقیقه شارژ کند.

گوشی مفهومی اینفینیکس 2021 دو فناوری جالب دیگر را نیز در خود جای داده است: یک لایه الکتروکرومیک که می‌تواند رنگ بدنه پشتی دستگاه را تغییر دهد و یک نوار الکترولومینسانس که برای نشان دادن شکل‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.

گوشی مفهومی اینفینیکس

نوار الکترولومینسانس از درگاه USB-C تا دایره حرف O در کلمه NOW کشیده شده است (شعار اینفینیکس The Future is Now است). طرح اینفینیکس علاوه بر دادن جلوه زیبایی به گوشی، نشان می‌دهد که دستگاه در حال شارژ است.

اما باید به این نکته مهم نیز توجه کنید که فعال کردن این ویژگی سبب می‌شود که زمان شارژ کامل گوشی از ۱۰ دقیقه به ۱۲ دقیقه افزایش پیدا کند.

گوشی مفهومی اینفینیکس

ما در همین ابتدای کار به این موضوع اشاره کردیم؛ زیرا نتوانستیم این ویژگی را غیر فعال کنیم. چنین اتفاقاتی در بررسی یک گوشی مفهومی کاملا طبیعی است. در هر صورت حتی ۱۲ دقیقه نیز خیلی سریع‌تر از گوشی‌هایی است که تا به امروز بررسی کرده‌ایم.

اما شارژ کردن یک گوشی با توان ۱۶۰ وات چه خطراتی دارد؟ اینفینیکس تمام تلاش خود را کرده تا بگوید که هیچ خطری ندارد. شرکت Infinix از ۲۰ حسگر دما در این گوشی استفاده کرده است تا اطمینان حاصل کند دمای دستگاه بیشتر از ۴۰ درجه نخواهد شد. تعداد کل مکانیزم های محافظتی مورد استفاده برابر با ۶۰ عدد است.

گوشی مفهومی اینفینیکس / شارژر ۱۶۰ وات اینفینیکس

بیایید از اولین مورد یعنی شبکه الکتریکی شروع کنیم. یکی از مهمترین بخش‌های Ultra Flash Charge، شارژر ۱۶۰ وات است که می‌تواند حداکثر خروجی ۲۰ ولت در ۸ آمپر را ارائه دهد.

ما نه با یک شارژر کوچک و نه با یک شارژر خیلی بزرگ یک لپ تاپ گیمینگ طرف هستیم. این شارژر کمتر از ۲۰۰ گرم وزن دارد و از چندین پروتکل شارژ مختلف پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید علاوه بر گوشی، لپ تاپ خود را نیز با آن شارژ کنید.

گوشی مفهومی اینفینیکس

در شارژر اینفینیکس از نیمه‌هادی‌هایی همچون گالیوم نیترید و سیلیکون کارباید استفاده شده است که در فناوری‌های پیشتاز در زمینه شارژ استفاده می‌شوند. بهینگی بالای این مواد سبب شده که از آنها در خودرو‌های الکتریکی نیز استفاده شود.

بهینگی در اینجا معنی بسیار مهمی دارد و روی خود گوشی نیز تاثیرگذار است. این گوشی به یک باتری 8C و چهار چیپ شارژ مجهز شده است که در کنار هم، نرخ بهینگی تبدیل شارژ ۹۸.۶ درصد را به ارمغان می‌آورند. توجه داشته باشید که عدم بهینگی به معنی ایجاد گرما است و در مقیاس ۱۶۰ وات حتی یک درصد نیز می‌توان به معنای گرمای قابل توجهی باشد.

باتری 8C میزان مقاومت داخلی کمتری نیز دارد؛ در واقع میزان مقاومت این باتری حدود ۱۸ درصد کمتر از باتری‌های 6C است. این موضوع نیز به تولید گرمای کمتر منجر می‌شود.

گوشی مفهومی اینفینیکس

اما حرف C در اینجا چه معنایی دارد؟ نرخ سی در واقع نمایانگر میزان سریع شارژ شدن و دشارژ شدن یک باتری در مقایسه با ظرفیت آن است؛ به عنوان مثال یک باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپری 1C تا ۱۰۰۰ میلی‌آمپر در یک ساعت شارژ یا دشارژ می‌شود.

یک باتری 2C با همین ظرفیت را می‌توان در نیم ساعت تا ۲۰۰۰ میلی‌آمپر شارژ یا دشارژ کرد. محاسبه این فرمول برای یک باتری 8C با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپری ما را به زمان ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه می‌رساند.

البته باتری‌های لیتیومی همیشه با سرعتی کمتر از حداکثر میزان پشتیبانی شده شارژ می‌شوند تا عمرشان افزایش یابد. با در نظر گرفتن این مورد می‌تواند گفت که ۱۰ دقیقه زمان مناسبی برای این باتری است.

گوشی مفهومی اینفینیکس

خب صحبت بس است؛ بیایید آن را واقعا بررسی کنیم. برای یادآوری باید بگوییم که هدف ما ۱۲ دقیقه است، چرا که نوار الکترولومینسانس فعال است. برای اولین تست از یک باتری کاملا خالی شروع می‌کنیم.

در دو دقیقه باتری به ۲۲ درصد رسید و پس از گذشت 4:45 نیز عدد ۵۰ درصد را نشان می‌داد. گوشی در ۱۰ دقیقه از ۹۰ درصد گذشت و در مدت 11:28 به طور کامل شارژ شد. گوشی مفهومی اینفینیکس حتی زودتر از زمان پیش‌ بینی شده به هدف خود رسید. عالی بود.

در اینجا می‌توانید تایم لپسی از تست شارژ گوشی را تماشا کنید:

دانلود ویدیو

ما در طول پروسه شارژ از یک دوربین حرارتی برای نظارت بر دمای شارژر و گوشی استفاده کردیم. سیستم امنیتی کانسپت فون اینفینیکس همواره دما را زیر ۴۰ درجه نگه داشت؛ در واقع در تمام مدت شارژ دما بین ۳۹.۵ درجه و ۴۰ درجه سانتی گراد در حال نوسان بود.

این موضوع ما را به این باور می‌رساند که دما عامل اصلی محدود کننده سرعت شارژ باتری است؛ البته دمای اتاق نیز می‌تواند در سرعت شارژ تاثیر گذار باشد. در هنگام بررسی گوشی مفهومی اینفینیکس دمای اتاق ۲۵ درجه بود.

گوشی مفهومی اینفینیکس

دمای شارژر نیز از ۴۰ درجه تجاوز نکرد و حتی گاهی اوقات کمتر نیز بود. به طور کلی سیستم شارژ سریع Infinix تا حدودی محافظه کارانه است. گوشی‌های دیگر در هنگام شارژ خیلی بیشتر داغ می‌شوند؛ این درحالی است که این گوشی حتی آنچنان گرم هم نشد.

شارژ کردن یک گوشی کاملا خاموش شده شاید واقع گرایانه‌ترین سناریو برای یک تست نباشد. درست است که سرعت شارژ اینفینیکس بی‌نظیر است، اما اکثر افراد صبر نمی‌کنند تا گوشی کاملا به 0% برسد و سپس آن را به شارژ بزنند.

بنابراین ما باتری را به ۳۰ درصد رساندیم و در حالی که گوشی روشن بود، آن را به شارژ زدیم (گوشی قفل شده بود و از آن استفاده‌ای نمی‌شد). پس از تنها ۶۰ ثانیه باتری به ۳۹ درصد رسید و گذشت دو دقیقه نیز درصد باتری را به ۴۶ درصد رساند. گوشی پس از ۵ دقیقه ۷۰ درصد شارژ شده بود و در مدت ۹:۳۱ به شارژ کامل رسید. دوباره باید یادآوری کنیم که نوار الکترولومینسانس فعال بود و روی سرعت شارژ تاثیر منفی گذاشت (روشن بودن گوشی نیز سبب کند شدن سرعت شارژ می‌شود).

گوشی مفهومی اینفینیکس

فکر می‌کنیم که به اوج سرعت لازم نزدیک شده‌ایم. شارژ کردن گوشی در ۵ دقیقه به جای ۱۰ دقیقه تاثیر چشمگیری بر برنامه روزانه شما نخواهد داشت. نکته مهم استفاده از یک باتری بزرگتر است تا بتوانید از گوشی استفاده بیشتری کنید و دیرتر آن را به شارژ بزنید.

خب حالا نوبت بررسی لایه الکتروکرومیک است. بدنه پشتی گوشی مفهومی اینفینیکس 2021 از خاکستری به آبی تغییر رنگ می‌دهد. این تغییر در مواردی همچون دریافت تماس ورودی اتفاق می‌افتد؛ البته این تغییر به صورت تدریجی است و خیلی نیز مشهود نیست، پس نمی‌تواند به عنوان یک سیستم اعلام نوتیفیکیشن خیلی مفید باشد.

امیدواریم روزی شاهد گوشی‌هایی باشیم که بتوانند رنگ بدنه‌شان را متناسب با پوشش یا حالت روحی ما تغییر دهند. در حال حاضر این تغییر رنگ موقتی است و خیلی هم کاربردی نیست.

گوشی مفهومی اینفینیکس

نوار الکترولومینسانس از پتانسیل بیشتری برخوردار است. این نوار را می‌توان به شکل‌ها و طرح‌های مختلف در‌آورد. گوشی‌های گیمینگ نیز می‌توانند برای جذاب‌تر کردن طراحی خود از آن استفاده کنند.

این فناوری خیلی هم کاربردی است. چراغ‌های LED نوتیفیکیشن دیگر در گوشی‌ها حضور ندارند و البته جای خالی آنها حس می‌شود. درست است که نوار الکترولومینساس استفاده شده در گوشی مفهومی اینفینیکس خیلی هم روشن نیست؛ اما اندازه آن باعث جلب توجه می‌شود.

نوار EL نیز همانند صفحات همیشه روشن، انرژی مورد نیاز خود را از باتری گوشی تامین می‌کند و جالب خواهد بود اگر روزی شاهد استفاده از آنها به عنوان چراغ نوتیفیکیشن باشیم.

گوشی مفهومی اینفینیکس

البته ویژگی‌های گوشی‌ مفهومی اینفینیکس به این‌ها محدود نمی‌شود. این دستگاه به یک نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن +1080p مجهز شده است و لبه‌های خمیده نمایشگر نیز شیب تندی دارند. طراحی دستگاه فوق‌العاده است؛ اما این لبه‌ها آنچنان کاربردی نیستند زیرا نمی‌توان از آنها برای نمایش محتوا استفاده کرد.

در هر صورت گوشی‌های مفهومی باید جذاب به نظر برسند و دستگاه اینفینیکس نیز همینطور است.

در بخش دوربین نیز  یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ قرار دارد که وعده زوم ۶۰ برابری دیجیتال را می‌دهد؛ همچنین شاهد حضور دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم.

گوشی مفهومی اینفینیکس

ما دوربین‌ها را بررسی نکردیم؛ چیپست را نیز بررسی نکردیم. ما با یک گوشی مفهومی طرف هستیم که برای نشان دادن سیستم شارژ فوق سریع اینفینیکس و نوار های الکترولومینسانس و الکتروکرومیک طراحی شده است. به همین دلیل حتی عمر باتری این گوشی را نیز بررسی نکردیم؛ زیرا نمی‌تواند نشان دهنده یک دستگاه واقعی باشد.

اما در هر صورت شاهد بک بررسی جالب بودیم؛ چرا که فناوری‌های احتمالی مورد استفاده در گوشی‌های پرچمدار آتی اینفینیکس را به تصویر می‌کشد. ما خبر نداریم که اینفینیکس چه برنامه‌ای برای شارژ فوق سریع خود دارد؛ اما گمان نمی‌کنیم زمان زیادی تا عرضه نهایی آن به عنوان یک محصول تجاری باقی مانده باشد.

GsmArena [/ منبع]

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی سریعه ، کم کم داره خطر ناک میشه … میری یه چایی میخوری میبینی پر شده …