سند صیانت از کودکان و نوجوانان

شورای عالی فضای مجازی سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را ابلاغ کرد

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید و برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

شورای عالی فضای مجازی سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را با هدف تبیین الزامات و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

اهداف سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

از اهداف این سند می‌توان به ارتقای بهره‌برداری از فضای مجازی و محافظت از خردسالان، کودکان و نوجوانان و فراهم‌سازی فضای ویژه در چارچوب فرهنگ اسلامی–ایرانی برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای آنها اشاره کرد.

طبق این سند که توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده، مدیریت کلان، راهبری و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به مرکز ملی فضای مجازی از طریق تشکیل کمیته‌ای با حضور سازمان‌ها و نهادهای مربوطه واگذار شده است.

از سایر موارد تبیین شده در این سند نیز می‌توان به سیاست‌های کلان، اقدامات کلان و تقسیم کار ملی در حوزه مدیریت و راهبری، ایجاد محیط صیانت شده، توسعه محتوا و خدمات رده‌بندی شده، حمایت و مراقبت، فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد فضای مجازی و تعاملات بین‌الملل اشاره کرد. برای مشاهده متن کامل این سند به این لینک مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*