موشک نیو شپرد

جف بزوس به همراه سه مسافر دیگر با موشک نیو شپرد به فضا رفت و برگشت

جف بزوس به همراه برادرش، یک زن ۸۲ ساله و یک جوان ۱۸ ساله با موشک نیو شپرد شرکت بلو اوریجین با موفقیت به فضا سفر کرد و پس از ۱۰ دقیقه به زمین برگشت.

دومین پرواز توریستی به فضا در تاریخ جهان با موفقیت انجام شد. پس از این که چند روز پیش ریچارد برانسون با شرکت فضایی ویرجین گلکتیک اولین پرواز سرنشین‌دار توریستی به فضا را انجام داد و تا لبه فضا رفت و برگشت، این بار نوبت به جف بزوس، موسس و مدیرعامل آمازون و بلو اوریجین رسید تا در یک سفر ۱۰ دقیقه‌ای به فضا برود و با موفقیت به زمین برگردد. در این سفر توریستی، موشک نیوشپرد شرکت بلو اوریجین در ساعت ۹:۱۲ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی یا ۱۷:۴۲ به وقت تهران به فضا پرتاب شد. علاوه بر بزوس، والی فانک ۸۲ ساله به عنوان مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین فضانورد و مارک بزوس، برادر موسس آمازون در این پرواز توریستی به فضا حضور داشتند.

موشک نیو شپرد موشک نیو شپرد

این چهار مسافر در ساعت ۱۷:۰۵ به وقت تهران سوار موشک نیو شپرد شدند و روی صندلی‌های خود نشستند و ۴۵ دقیقه بعد این موشک پس از بررسی‌های نهایی به فضا پرتاب شد. کمی بیشتر از ۱۰ دقیقه از این سفر گذشته بود که این مسافران فضایی با موشک نیو شپرد به زمین بازگشتند. این کپسول بعد از باز شدن چتر نجات با سرعت ۱۶ متر بر ساعت کاهش ارتفاع داد و در صحرای تگزاس روی زمین نشست. بزوس و همراهانش در این سفر ده دقیقه‌ای برای لحظاتی موفق شدند بی وزنی و گرانش صفر را تجربه کنند.

موشک نیو شپرد موشک نیو شپرد

والی فانک ۸۲ ساله در این سفر یک عکس را با خود به همراه داشت که آن را روی شیشه کپسول چسباند تا تصویری را از این عکس و منظره‌ی بیرون از پنجره در فضا ثبت کند. درست است که ریچارد برانسون انگلیسی، اولین کسی بود که موفق شد پرواز توریستی به فضا را تجربه کند، اما موسس آمازون و بلو اوریجین به همراه سه همراهش به ارتفاع بالاتری رفتند. در این پرتاب، بوستر موشک نیو شپرد قبل از جدا شدن کپسول به ارتفاع ۷۶ کیلومتری رسید و پس از آن کپسول از موشک جدا شد. این کپسول از خط کارمان یا مرز فضا با ارتفاع حدود صد کیلومتری بالاتر رفت و حتی به ارتفاع ۱۰۷ کیلومتری نیز رسید و در نهایت پس از ۱۰-۱۱ دقیقه به زمین بازگشت و با موفقیت روی سطح زمین فرود آمد.

موشک نیو شپرد

ویدیوهایی از لحظه پرتاب موشک نیو شپرد و بازگشت جف بزوس و همراهانش به زمین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*