فروش ایکس باکس سری ایکس از پلی استیشن 5 سبقت گرفت

کنسول نسل نهمی مایکروسافت گوی رقابت را از PS5 و سایر حریفان خود ربود. ایکس باکس سری ایکس در ماه ژوئن، پرفروش‌تر از همیشه ظاهر شده است.

نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس، بهترین فروش‌های خود را در ماه ژوئن امسال در ایالات متحده تجربه کرده‌اند. صحت این اتفاق طبق گزارشات رسمی NPD که در خبرگزاری GamesBeat به انتشار رسید مشخص شد. هر دو کنسول از جایگاه ویژه و بالایی برخوردار هستند و می‌توانند جزو انتخاب‌های اول گیمرها باشند. در زمینه فروش، نینتندو سوییچ دستگاه‌های بیشتری را فروخته اما کنسول نسل نهمی مایکروسافت، در بحث درآمدزایی عملکرد بهتری داشته است؛ موضوعی که ریشه در گران بودن Xbox Series X نسبت به نینتندو سوویچ دارد.

ایکس باکس سری ایکس پس از برگزاری رویداد E3 2021، فروش بیشتری را تجربه کرده و نسبت به آمار قبلی در ژوئن سال گذشته، رکورد جدیدی را برای این شرکت ثبت کرده است. در همین حال کنسول نینتندو سوییچ هم چه از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته شده و چه بحث درآمدزایی بر پایه دلار، همچنان به عنوان پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۱ در آمریکا شناخته می‌شود.

ایکس باکس سری ایکس

برخلاف کنسول‌های مذکور، پلی استیشن ۵ کماکان از کمبود دستگاه رنج می‌برد اما با نرخ قابل توجهی به فروش خود ادامه می‌دهد. PS5 هنوز هم رکورد سریع‌ترین فروش را در ایالات متحده در اختیار دارد. فروش سخت‌افزاری (کنسول‌های بازی) در ایالات متحده برای ماه ژوئن، ۴۰۱ میلیون دلار است و شامل ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ، PS5 و دیگر کنسول‌ها می‌شود؛ ۴۰۱ میلیون دلار یعنی ۱۱۲ درصد بیشتر از ژوئن سال ۲۰۲۰. بیشترین میزان فروش ماهانه هم به ژوئن سال ۲۰۰۸ با ۶۱۷ میلیون دلار تعلق دارد. فروش سخت‌افزاری سالانه تاکنون معادل ۲.۳ میلیارد دلار است که ۴۵ درصد بیشتر از ژوئن سال گذشته می‌باشد.

در زمینه فروش نرم‌افزاری (بازی‌ها) بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در صدر پرفروش‌ترین عناوین ماه ژوئن قرار گرفت. بازی‌های Mario Golf: Super Rush و Scarlet Nexus هم با فروش خوبی مواجه شده و در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند. در مجموع باید منتظر باشیم و ببینیم که فروش‌ کنسول‌هایی نظیر ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ تا انتهای سال جاری به چه شکلی ادامه پیدا خواهد کرد. با انتشار عناوین انحصاری مختلف در ماه‌های آینده، به احتمال زیاد شاهد تغییر اعداد و ارقام فعلی خواهیم بود.

شما در نسل نهم کنسول‌های خانگی طرفدار محصولات کدام شرکت هستید؟ سونی، مایکروسافت یا نینتندو؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واقعا می تونم بگم تو این سه ماه که سری ایکس گرفتم بیشتر از هفت سال ps4 داشتن بازی گرفتم تو ایکس باکس اون هم مجانی

  2. تقریبا تا زمانی که گیم پس وجود نداشت و بتسدا و چند تا استودیو دیگه جزو استودیو های مایکروسافت نبودن ، میتونستیم بگیم که مایکروسافت به صورت کاملا شفاف داره پول مردم رو میدزده
    ولی از وقتی که این چیزایی که گفتم به ایکس باکس اضافه شدن ، رقابت ایکس باکس با پلی استیشن خیلی تنگا تنگ شده و حتی گاهی توی بخش سرویس ها ازش جلو میزنه

  3. ما هنوز تو قیمت های عجیب PS4 موندیم این واقعا چه زندگیه که داریم

  4. مایکروسافت بیشتر از اینکه به فکر فروش بیشتر کنسول باشه به فکر سرویس هاس و آینده رو تو سرویس های ابری مثل اکس کلاود میبینه البته همین الانش اگه پی سی رو هم حساب کنیم میزان گیمر های مایکروسافت خیلی بیشتر از سونی میشه . گیم پس و اکس کلاود در آینده به قدری سود ده میشن که ساخت کنسول برای اکس باکس بی معنی میشه فرض کنین طرف تو گوشی موبایل . تلویزیون هوشمند و هر دستگاه صفحه نمایش داری بتونه بازی های اکس باکس رو انجام بده .

  5. ولی من هم با ایکس باکس بیشتر حال میکنم. حتی با طراحی جعبه ایش!

  6. یه سوال.
    الان سونی دقیقا جز پلی استیشن چه چیز قابل توجهی داره؟!