طراحی پست اینستاگرام

بهترین نرم افزارهای طراحی پست اینستاگرام

این روزها بازار شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام بسیار داغ است. در دنیای کنونی دیگر افراد از اینستاگرام صرفا برای وقت گذارندن استفاده نمی‌کنند و خیلی از آن‌ها به این فکر افتادند که کسب و کار خود را در این بستر رشد و گسترش دهند.

ایجاد کسب و کارهای مختلف در بستر مناسبی مثل اینستاگرام نمی‌تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. اگر قصد دارید که در اینستاگرام به موفقیت برسید و بتوانید فروش خوبی داشته باشید، باید به قدری جذاب باشید که به فرد اجازه ندهید از شما به سادگی عبور کند. برای انجام این کار هم نیاز به یک طراحی خوب و مخاطب‌پسند دارید.

شاید فکر کنید که طراحی پست های اینستاگرام کار پیچیده و دشواری است و هرکسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. اما اینگونه نیست و امروزه با وجود نرم افزارهای مختلفی که وجود دارند، کار بسیار ساده‌تر از قبل شده است.

چگونه از بین نرم افزارهای مختلف، بهترین را انتخاب کنم؟

در واقع می‌‎توان اینگونه بیان کرد که هر کدام از نرم افزارها یک سری قابلیت‌های عمومی دارند که در همه‌ی آن‌ها مشترک است و یک سری ویژگی‌ خاص برای خود دارند که می‌تواند وجه تمایز آن‌ها از بقیه باشد. به همین خاطر نمی‌توان دقیق گفت که چه نرم افزاری از بقیه بهتر است. باید راحتی خود با آن نرم افزار را بیشتر از هر چیزی درنظر بگیرید.

در بین این نرم افزارها، نرم افزار فوتوشاپ نسبت به بقیه، کاربرد بیشتری دارد و تعداد افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند. فوتوشاپ به دلیل امکانات و قابلیت‌های فراوانی که به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، بسیار محبوب است. اما اگر دسترسی به کامپیوتر یا لپ تاپ ندارید، می‌توانید از نرم افزارهای موبایلی استفاده کنید.

نرم افزارهای موبایلی نیز به خوبی پاسخگوی طراحی‌های پست اینستاگرام هستند. و هرجا که باشید می‌توانید پست جدیدی برای صفحه خود آماده کنید و آن را به اشتراک بذارید. برای مثال نرم افزار Photoshop Express که هم برای اندروید و هم IOS در دسترس است، امکاناتی همچون برش زدن، مرتب کردن، چرخش تصاویر، تنظیم کنتراست و روشنایی عکس، حذف لکه و گرد و غبار در عکس، امکان وارد کردن و ادیت عکس در فرمت‌های خام، ابزار ایجاد متن، تنظیم درخشندگی، سایه‌ها و رنگ‌ها، اصلاح تصاویر نامتوازن و همچنین حدود ۵۰ افکت زیبا در اختیار شما قرار می‌دهد تا طراحی پست را راحت‌تر از همیشه انجام دهید.

یا نرم افزاری مثل Ribbet که بدون تاخیر و معطلی برای شما تغییرات را ایجاد می‌کند و برنامه‌ای مناسب برای روزهایی است که قصد دارید به سرعت یک پست طراحی کنید.

حتی می‌توانید از VSCO استفاده کنید و بعد از طراحی پست‌های خود آن را در همین برنامه انتشار دهید تا دیگر افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند هم پست طراحی شده توسط شما را ببینند.

در کنار این نرم افزارها، اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ما در مقاله‌ی بهترین برنامه ادیت عکس به شما 15 برنامه برای اندروید و IOS معرفی کردیم و مزایا و معایب آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

«بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها راه و شاید بهترین راه انجام ادیت عکس، استفاده از برنامه فتوشاپ است. اما در حقیقت برنامه‌های کاربردی، عالی و ساده‌تری وجود دارد که روی انواع گوشی‌های اندروید و ios نصب می‌شوند. با نصب برنامه‌ ادیت عکس روی اسمارت فون خود می‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید.»

این نرم افزارها کار شما را بسیار راحت می‌کنند. استفاده از آن‌ها بسیار ساده است و نیازی به حرفه‌ای بودن برای طراحی یک پست ساده نیست. اما علاوه بر انتخاب نرم افزار مناسب برای طراحی پست اینستاگرام باید به نکات دیگری هم توجه کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

طراحی پست اینستاگرام

نکات طراحی پست اینستاگرام

  • اول از همه به موضوعی که برای پست خود انتخاب کردید به خوبی فکر کنید. موضوع به شما کمک می‌کند تا طراحی پست شما مرتبط با محتوایی باشد که قرار است از آن استفاده کنید.
  • نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر قصد داشتید از محتوای ویدیویی استفاده کنید هم، برای کاور آن عکس طراحی کنید تا  جذابیت بیشتری به محتوای شما دهد. انتخاب کاور مناسب راه ورود شما به اکسپلور را ساده‌تر می‌کند.
  • انتخاب عکسی که مرتبط با موضوع شما باشد هم از نکات دیگری است که توجه به آن می‌تواند تاثیر مثبتی در روند طراحی و جذب مخاطب داشته باشد.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام طراحی پست دقت کنید، سایز مناسب پست اینستاگرام است. اگر بهترین پست اینستاگرام را هم طراحی کنید ولی در سایز پست اینستاگرام به خوبی قرار نگیرد، تمام زحمات خود را به هدر می‌دهید.
  • «قبلا انتخاب سایز و ابعاد پست‌ها در اینستاگرام خیلی راحت بود! چرا که تنها امکان انتشار یک مدل پست و ویدیو وجود داشت. کافی بود عکس مورد نظر را انتخاب کنید، چند هشتگ در کپشن اضافه کنید و دکمه انتشار را فشار دهید! اما به مرور زمان امکانات مختلفی از جمله بخش استوری، آی جی تی وی و لایو به اینستاگرام اضافه شد و انتخاب سایز و ابعاد درست برای انتشار محتوا کمی پیچیده‌تر شد. مثلا علاوه بر امکان انتشار پست به صورت مربعی، اینستاگرام به شما امکان انتشار پست به صورت عمودی را نیز می‌دهد. و برای اینکه پست اینستاگرام شما ظاهر خوبی بگیرد، باید به اندازه‌ی آن هنگام انتشار دقت کنید.»

کلام آخر

در طراحی پست اینستاگرام نیازی نیست کار را برای خود دشوار کنید و در ابتدای راه به طراحی‌های پیچیده و حرفه‌ای فکر کنید. سعی کنید با ساده‌ترین ابزار کار خود را شروع کنید و بعد از مدتی که مخاطب جذب کردید، آن‌ها به شما مسیر بعدی را نشان خواهند داد. در صورتی که بخواهید بعضی از پست‌ها را حذف کنید آرشیو موقت و اگر می‌خواهید مدتی فعالیت نکنید بهترین راهکار دی اکتیو اینستاگرام است. در این مقاله سعی شد تا نرم افزارهای مناسب طراحی پست اینستاگرام و همچنین نکاتی درباره پست گذاشتن برای شما گفته شود. نظرات خود را حتما با ما درمیان بگذارید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.